Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak för iPhone iOS 4.2.1

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Får man inte upp cydia i loadern behöver man inte ens ta bort det, det är bara att köra rödsnö direkt över.

Gick och Jailbreaka min Iphone! Tusen tackar för ditt tips!
Har Iphone 4, 4.2.1 Baseband: 03.10.01

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2011-02-08 09:16

iBooks fungerar inte med jailbreak på min iPhone 4, 4.2.1 och baseband 03.10.01. Ser ut som ett känt problem.. Jag har återställt min lur..:(

Jag installerat om utan att återställa och då fick jag cydia installerat nu, tack.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-16 08:47

För er som avstått från jailbreak p.g.a. att iBooks inte kunnat läsa DRM-skyddade böcker så kommer är en fix från magikern @comex

http://a.qoid.us/hunnypot.deb

Enklast är att installera via iFile, för den som även har installerat Safari Download Manager (SDM) så är detta gjort på 10 röda sekunder.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-17 11:13

Som ovan nämnt så var jag inne i det här för ett drygt år sedan men har inte brytt mig om att följa svängarna fram och tillbaka det senaste halvåret. Jag sitter på en iPhone 4 som jag uppdaterat med hjälp av iTunes från 4.0 till 4.2.1 (var jailbraked i 4.0 med jailbreake me). Jag försökte öppna upp den när jag hade 4.1 med hjälp av pwnage tool men lyckades inte och efter att ha återställt med iTunes så gav jag upp och sen dess har jag kört "standard".

Min fråga är helt enkelt: Vad krävs för att jag ska kunna öppna upp min telefon igen?

MVH Ecth

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-17 11:28

med öppna upp, menar du låsa upp den för att använda valfritt SIM-kort? Som det ser ut för dig just nu med 4.2.1 uppdaterat via iTunes så kan du inte det.

Ska du bara jailbreaka så gör du det med GreenPois0n

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-17 16:52

Alltså, grejen är den att när jag skulle jailbreaka sist så tror jag att telefonen låstes. Man fick välja om man skulle kryssa i activate eller inte (och det gjorde jag inte eftersom det inte skulle behövas) men då fungerade inte jailbreakningen. Sen bockade jag ur (eller i, vilket som nu skulle låsa upp telefonen) och då fungerade ingenting, varför jag sedan återställde.

Kan jag ha lyckats "låsa" (alltså operatörslåsa) telefonen eller löstes det i och med återställningen eftersom jag nu mera kan köra telia i som vanligt.

Bevaka tråden