- anon17386121
- Avstängd ●
Personligen så letar jag ett alternativ till min andrabil (se avataren:)) - och längtar tills dess snön smälter bort - så att den (eller ersättaren) går att ta fram...:)
Volvo 240 1982 !
Belgiskt producerat skräp (IMO)
Vad får dig att säga det? Det är ju efter allt Volvo vi pratar om.
För att de producerades i Belgien!
Brukar inte bry mig om var saker är producerade, sålänge de håller bra kvalite så är jag glad.
Test: Volvo S40 1,8 -96 | Volvo | Biltester | Bil | Aftonbladet
För det första länkar du till Aftonblaskan... behöver jag säga mer? ;P Och det för det andra så handlar artikeln om en årsmodell 2000, jag trodde vi pratade om årsmodell 2005.
För det första länkar du till Aftonblaskan... behöver jag säga mer? ;P Och det för det andra så handlar artikeln om en årsmodell 2000, jag trodde vi pratade om årsmodell 2005.
Jag bara retas, men det visste du säkert med tanke på min smiley...
T.o.m. en smiley kan vara svår...
Ska testa nya Lexus CT200h vecka 10, gillar förmånsvärdet på den. Grymt snål i stadskörning också, där jag lägger 90% av min körning.
//Stefan
Ska testa nya Lexus CT200h vecka 10, gillar förmånsvärdet på den. Grymt snål i stadskörning också, där jag lägger 90% av min körning.
//Stefan
Du lär få köra många många mil för att hinna ikapp värdeminskningen...
Du lär få köra många många mil för att hinna ikapp värdeminskningen...
Kommer att ha den som tjänstebil så det ser jag inget problem med, ca 2000:- i förmånsvärde tycker jag är bra.
//Stefan
Kommer skaffa mig en Volvo S40 -05 något år efter körkortet. Älskar den bilen!
Körde den i ett år. Gudomlig!
Här blir det så småningom sälja V70'n och så blir det en Peugot 207 istället - splitter ny eller näst intill....
Vi är två plus en liten hund och har en mastodont-kombi ....
Jag funderade mycket länge på att köpa 206, föregångaren, och självklart är 207 en mycket bättre och modernare bil. Hoppas att ni kommer att trivas med den.
Jag funderade mycket länge på att köpa 206, föregångaren, och självklart är 207 en mycket bättre och modernare bil. Hoppas att ni kommer att trivas med den.
Som jag nämnt, vi är två personer + en hund stor som en handväska...
Har inga behov av att transportera stora saker.
Renault är gördyra i delar sedan samarbetet med volvo dog ut.
Ford har jag aldrig gillat
Opel, tvärvägrar
Citroen, liiiiite för udda
Golf, tja, lite dyrare med
Toyota Aygo/Peugot 107/Citroen C1, för liten
Alla koreaner, nej tack.
Volvo c30, för dyr
Peugot 207 - en av sveriges mest sålda bilar, finns som miljöbil (skattefri i fem år), får parkera gratis i stan mm.
Vi har vart och provsuttit och klämt, det blir säkert en gång till med provkörning...
Tidsplan - aug/sep '11
Ford S-Max: Någon som kan och vill dela med sig av erfarenheter?
Ser ut att vara en ganska bra bil, om du köper rätt modell...
Är det någon här som har, eller har haft en Subaru?
Tänker närmast på en runt slutet av 90-talet, Impreza eller liknande.
Bra, dåligt ?!...
Är det någon här som har, eller har haft en Subaru?
Tänker närmast på en runt slutet av 90-talet, Impreza eller liknande.
Bra, dåligt ?!...
Subaru är riktigt bra bilar. Iaf när det gäller funktionsduglighet och pålitlighet. Enda nackdelen med en 10-15 år gammal Impreza är att den är just 10-15 år gammal med allt vad det innebär i säkerhet, förbrukning osv. En kompis har en Impreza GT -99 kombi och är väldigt nöjd med den.
En kompis har en Impreza GT -99 kombi och är väldigt nöjd med den.
Det är ungifär en sådan jag hade i tankarna. Blå...
Jag såg i alla fall att de gör reklam med att de har Sveriges mest nöjda bilägare