Jag har en 64GB iPad 3G som jag knappt använder - lika bra att sälja av den...
Varför då?
Håller inte med. Visserligen har jag motsatsen till din, en 16GB Wifi köpt i USA så den har inte kostat mej mycket och skulle jag sälja den så skulle jag nog få ut mer eller mindre vad den kostade, men då har jag ingen iPad!
Även om jag aldrig gör annat med den än att ta med den på skithuset så har den en funktion, och jag har en! Jag är inte materialfokuserad. Få av mina saker har något värde, men det finns saker som den kan göra som mina iPhone, iPod Touch, MacBook Air, MacBook, MacBook Pro, PowerBook G4 osv osv. inte kan på samma sätt.
Det största problemet är att man måste konvertera videofiler för att de ska fungera bra (VLC är skit IMO).
Tittade på Elgigantens annonsblad i morse och blev lite fundersam när man ser priset på nya 64GB 3G = 7590kr, tycker det känns mycket...
Nu blev det här lite off-topic, men det hänger ihop, för jag tror nämligen att en hel del impulsköpt dessa och nu börjar en del komma ut på begagnadmarknaden, äkta begagnad inte bara "öppnat och tittat/nästan ny". Detta kommer att göra att begagnat priset sjunker ännu mer.