Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begagnatpriser på iPad?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gissar att priserna på iPad har sjunkit ganska mycket sedan dom lanserades i Sverige.
Hur ser begagnatpriserna ut just nu tycker/tror ni för 3G respektive Wifi?

Jag har en 64GB iPad 3G som jag knappt använder - lika bra att sälja av den...

Jag har haft ögonen på tradera och där har priserna sjunkit radikalt. Mitt tips när de gäller en iPad med bruten förpackning att kanske sälja till vänner eller släkt eftersom du inte får ut så mycket cash som den verkligen är värd, men på tradera kan du alltid lägga ut den med ett reservationspris för att känna av marknaden lite och i bästa fall få sålt den.

• Oregistrerad
  • 2011-02-21 14:21

1.) kolla på prisutvecklingen på prisjakt
2.) kolla priserna på blocket

dra dina egna slutsatser

Ursprungligen av studiox:

1.) kolla på prisutvecklingen på prisjakt
2.) kolla priserna på blocket

dra dina egna slutsatser

Priserna på Blocket betyder inte att de säljs för vad de annonseras för!

• Oregistrerad
  • 2011-02-21 14:34
Ursprungligen av LCR:

Men ofta ligger priserna däromkring förutom de begpriser som ibland är högre än nypris.

Ursprungligen av Tabb:

Men ofta ligger priserna däromkring förutom de begpriser som ibland är högre än nypris.

Men grejen är att på Blocket finns alla OSÅLDA annonser, men inte de som sålts. Där finns ingen historik med vilka priser som faktiskt gäller.

Kolla vad en PowerMac G5 "går för" på Blocket och svara mej varför jag inte får 1500kr för en av mina...

• Oregistrerad
  • 2011-02-21 17:12
Ursprungligen av LCR:

Såklart inte, men det ger en uppfattning om vad dom som säljer en begagnad ipad förväntar sig att få för den, det sätter alltså riktlinjerna för andrahansmarknaden, precis det som björnström var ute efter.

Ursprungligen av Björnström:

Varför då?

Håller inte med. Visserligen har jag motsatsen till din, en 16GB Wifi köpt i USA så den har inte kostat mej mycket och skulle jag sälja den så skulle jag nog få ut mer eller mindre vad den kostade, men då har jag ingen iPad!

Även om jag aldrig gör annat med den än att ta med den på skithuset så har den en funktion, och jag har en! Jag är inte materialfokuserad. Få av mina saker har något värde, men det finns saker som den kan göra som mina iPhone, iPod Touch, MacBook Air, MacBook, MacBook Pro, PowerBook G4 osv osv. inte kan på samma sätt.

Det största problemet är att man måste konvertera videofiler för att de ska fungera bra (VLC är skit IMO).

Tittade på Elgigantens annonsblad i morse och blev lite fundersam när man ser priset på nya 64GB 3G = 7590kr, tycker det känns mycket...

Nu blev det här lite off-topic, men det hänger ihop, för jag tror nämligen att en hel del impulsköpt dessa och nu börjar en del komma ut på begagnadmarknaden, äkta begagnad inte bara "öppnat och tittat/nästan ny". Detta kommer att göra att begagnat priset sjunker ännu mer.

• Oregistrerad
  • 2011-02-21 17:13
Ursprungligen av LCR:

Jag är inte materialfokuserad.

Nä inte alls.

Ursprungligen av LCR:

Även om jag aldrig gör annat med den än att ta med den på skithuset så har den en funktion, och jag har en!

I rest my case..

Ursprungligen av studiox:

Nä inte alls.

I rest my case..

Det är inte att vara materialfokuserad, jag har en kärlek till Apples design. Konceptet mer är grejen!

Det är många som byte så fort något nytt kommer bara för att det är nytt, en av anledningarna till att Apple sålt så bra, de är oftast först.

The future belongs to those who get there first

Jag tror det är smartare att i så fall följa priset på tradera eftersom man där kan få se vad priset hamnar på. Dock kanske de blir en prisskillnad eftersom frakt och sådant kan förändra priset jämfört med att sälja face2face. Men å andra sidan har man större utbud av kunder.

• Medlem
  • International user
  • 2011-02-21 15:54

Skicka en iPad inom Sverige kan väl inte kosta så mycket.

Ursprungligen av h_e:

Skicka en iPad inom Sverige kan väl inte kosta så mycket.

Nej, absolut inte! Men när de handlar om större värde/pengar för produkten så brukar folk vilja göra försäljningen/köpet personligen för att undvika alla som luras där ute på nätet. Där har tradera fördelen att man kan bygga upp sig ett gott rykte som en pålitlig försäljare, men saknar man detta omdöme så kan de vara svårt att sälja "dyrare" saker.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-21 19:32
Ursprungligen av Björnström:

Jag gissar att priserna på iPad har sjunkit ganska mycket sedan dom lanserades i Sverige.
Hur ser begagnatpriserna ut just nu tycker/tror ni för 3G respektive Wifi?

Jag kan ta den, vad ska du ha för den?

• Medlem
  • 2011-02-22 02:51

Fantastiskt många intressanta kommentarer men fantastiskt få prisuppgifter.

Eftersom modellen fortfarande finns så bör du kunna få 60-65 % av nypris om den är köpt i Sverige. Det vill säga ca 4600 för en 64 GB 3G. Då jag tror att inte har köpt den i Sverige sjunker priset med 10-15 %.

Detta är min uppskattning av priset. Det finns säkert några fler uppskattningar. Men marknaden visar vilket pris som är rätt vid försäljningstillfället. Det är nog många som skulle vilja ha en Ipad som har tillhört Björnström :).

Ursprungligen av MP:

Fantastiskt många intressanta kommentarer men fantastiskt få prisuppgifter.

Eftersom modellen fortfarande finns så bör du kunna få 60-65 % av nypris om den är köpt i Sverige. Det vill säga ca 4600 för en 64 GB 3G. Då jag tror att inte har köpt den i Sverige sjunker priset med 10-15 %.

Detta är min uppskattning av priset. Det finns säkert några fler uppskattningar. Men marknaden visar vilket pris som är rätt vid försäljningstillfället. Det är nog många som skulle vilja ha en Ipad som har tillhört Björnström :).

4600:- känns lite väl i underkant faktiskt. 5500-5900:- hade jag lagt ut den för. Tycker att folk ligger runt 5-6000:- på Blocket och dom annonserna försvinner rätt fort.

Ursprungligen av MP:

Haha - tror du? Jag fick 5000kr för min av Tangen!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-23 19:01

Då får du helt enkelt signera den (på baksidan)

1
Bevaka tråden