Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GUIDE: Jailbreak + upplåsning till iPhone (3.1.2 - 4.0.1)

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 07:32
Ursprungligen av nttekniker:

Hej!
Är ny i iphone världen, men har en iphone 4 med 4.0.1, undrar hur det går med garantin om jag jailbreakar!

Välkommen in i värmen. Om du någon gång behöver lämna in din iPhone på service så se till att återställa den i iTunes innan, ser teknikerna at den är jailbrekad så är risken stor att den kommer tillbaka orörd

Tack, en fråga innan jag jailbreakar, om man låser upp efter jailbreak, och vill lämna in, återställer i itunes, blir den låst igen så att dem inte kan upptäcka upplåsningen?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-08-25 09:55
Ursprungligen av nttekniker:

Tack, en fråga innan jag jailbreakar, om man låser upp efter jailbreak, och vill lämna in, återställer i itunes, blir den låst igen så att dem inte kan upptäcka upplåsningen?

Precis, om du återställer den i iTunes så blir den som "Original" altså olåst och inte jailbreakad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 19:18

Men om man uppdaterar programvaran i iPhonen måste man jailbreaka om då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-25 19:27
Ursprungligen av 99Mark:

Men om man uppdaterar programvaran i iPhonen måste man jailbreaka om då?

Japp. När det går...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 07:47

Är det något i 4.0.1 som inte funkar med iPhone 3G? Om inte finns det någon jailbreak till det?

Ursprungligen av 99Mark:

Är det något i 4.0.1 som inte funkar med iPhone 3G? Om inte finns det någon jailbreak till det?

Du menar om det finns någrafixes när man väl har jailbreakat?
Vänd på det, är det något du vill ha fixat(jämfört med 4.0.2 som enbart täpper till säkerhetshålet som jailbreakme.com använder sig av - och ja, den finns det en fix för)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 09:56
Ursprungligen av 99Mark:

Är det något i 4.0.1 som inte funkar med iPhone 3G? Om inte finns det någon jailbreak till det?

Du menar förutom att iOS4 på en 3G är som att försöka crawla i chokladsås? 4.0.1 JBar du med metoden ovan och som theplague säger så finns PDF-fixen i Cydia som ger dig det 4.0.2 erbjuder

Härlig tråd! Kan denna uppdateras med JB för 4.1? limera1n och greepois0n?

Ursprungligen av Christian-:

Härlig tråd! Kan denna uppdateras med JB för 4.1? limera1n och greepois0n?

Om du vill kan du titta in: iClarified - Jailbreak Wizard for iPhone, iPad, iPod, AppleTV

Ursprungligen av Christian-:

Härlig tråd! Kan denna uppdateras med JB för 4.1? limera1n och greepois0n?

Gjorde faktiskt en ny tråd för 4.1 med Limera1n.. om någon behöver kan jag såklart översätta/enkelgöra en för 4.2.1 också!

Jailbreak för 4.1: http://www.99.se/upplasning-jailbreak/282566-guide-jailbreaka-iphone-3gs-4-med-limera1n-ios-4-0-4-1-a.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 15:32

Jag hör följt trådskaparens guide. Både jailbreak och upplåsningen fungerar fint.

Efter att jag startade om telefonen slutade det att fungera. Den hittar inget nät förutom med det simkortet som tillhör tidigare operatör. Efter ett tag (ca 5 min) får jag "Invalid SIM". Jag restore:ade telefonen och gjorde om från början. Samma problem igen.

Kanske också ska tillägga att jag har version 4.0.1 (8A306) - både före och efter restore - samt firmware 01.59.00.

Viktigt att nämna är att det är en iPhone 4 som är köpt på Telia.

Är det någon som haft liknande problem eller rent av förslag på lösning? Jag bor utomlands och har inte möjlighet att gå in och låsa upp i Teliabutik (vilket också är för tidigt då den är köpt i Juni 2010).

Tack på förhand.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-24 15:52
Ursprungligen av patan:

Jag hör följt trådskaparens guide. Både jailbreak och upplåsningen fungerar fint.

Efter att jag startade om telefonen slutade det att fungera. Den hittar inget nät förutom med det simkortet som tillhör tidigare operatör. Efter ett tag (ca 5 min) får jag "Invalid SIM". Jag restore:ade telefonen och gjorde om från början. Samma problem igen.

Kanske också ska tillägga att jag har version 4.0.1 (8A306) - både före och efter restore - samt firmware 01.59.00.

Viktigt att nämna är att det är en iPhone 4 som är köpt på Telia.

Är det någon som haft liknande problem eller rent av förslag på lösning? Jag bor utomlands och har inte möjlighet att gå in och låsa upp i Teliabutik (vilket också är för tidigt då den är köpt i Juni 2010).

Tack på förhand.

Testa iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 4, 3GS, 3G Using UltraSn0w

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 16:10

Det är just denna guide jag följt. Finns det några alternativa sätt att låsa upp med?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-24 16:19
Ursprungligen av patan:

Det är just denna guide jag följt. Finns det några alternativa sätt att låsa upp med?

Ah, såg det nu. Sorry

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2011-02-28 16:24

någon som vet när det kommer ut en guide hur man låser upp en iphone 4 med 4.2.1? Har sökt google nu flera dagar men hittar inget som verkar vara "genuint"... någon som kan hjälpa här?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-28 18:35
Ursprungligen av aneell:

någon som vet när det kommer ut en guide hur man låser upp en iphone 4 med 4.2.1? Har sökt google nu flera dagar men hittar inget som verkar vara "genuint"... någon som kan hjälpa här?

Beror lite på vad du har för baseband.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-28 19:32
Ursprungligen av aneell:

någon som vet när det kommer ut en guide hur man låser upp en iphone 4 med 4.2.1? Har sökt google nu flera dagar men hittar inget som verkar vara "genuint"... någon som kan hjälpa här?

Om den har levererats ny med 4.2.1 eller om du har uppdaterat den själv till 4.2.1 via iTunes så sitter du på pottkanten just nu. Senaste status hittar du här: MuscleNerd har talat – unlock till iOS 4.1/4.2.1 och 4.3 | iPhoneguiden.se

Bevaka tråden