Hej alla!
Jag har ett Idéutkast som jag gärna skulle vilja höra lite åsikter om.
Denna idé är i ett tidigt skede så mycket kommer troligen att ändras, tycker ni att något låter helt galet eller ni helt enkelt tycker att det hela låter som en dålig idé? Säg då gärna det! Hade varit mycket kul att höra vad ni tycker om konceptet, positiv som negativ kritik mottages tacksamt!
Nedan följer en kort beskrivning om konceptet, resten hittar ni i bilden.
Idén går ut på att man ha tre produkter:
- En kraftfull mobiltelefon
Telefonen i konceptet är det egentligen inget märkvärdigt med. Prestandan (och då priset) är tänkt att ligga en bra bit över dagens modeller.
- En pekskräm med inbyggd dockningsstation till mobilen.
Denna skärm är just bara en skärm. När den dockas med mobilen blir den en tablet/läsplatta/pekskärmsdator. Eftersom den saknar hårdvara kan den göras billigare och den har mer utrymme för batteri.
- En dockningsstation till skärmen.
Förutom nätström ger dockningsstationen även fler kontakter till skärmen (RJ45, fler USB, thunderbolt med mera) Har även lite idéer om att implementera router eller kanske tv mottagare i denna, vi får se vad som händer med det.
Konceptet bygger mycket på molnbaserade tjänster och att man i princip bara använder sin telefon/pekskärmsdator (eller vad man än vill kalla den) som en tunn klient. Detta kommer såklart medföra vissa extrakostnader. Dessa extrakostnader räknar jag med att man sparar in på övriga produkter som ersätts av denna trio.
Tack på förhand!