- alamode
- Medlem ●
- International user
Som sagt om Apple lanserar "bättre" "smartare" och "snyggare" storbildsskärmar och projektorer än vad som finns på marknaden idag, så har de köpare så det räcker och blir över, blir de dessutom bland de första att lansera prisvärda superhögupplösta skärmar så kommer de antagligen sälja fler än de kan få fram.
Apple har redan köpare så att det räcker och blir över på många av sina produkter. Att ge sig in i ett område där man bara kan göra lite lite grann för användarupplevelsen och där komponentkostnaden är stor (och med svag konkurrens) låter inte som något de vill göra. Ett snyggare skal säljer ganska begränsat med enheter. Exakt hur kan en bildskärm bli "smartare"?
Om du tycker Apple haft dåligt fokus på proffsdatorer, vad har de då haft på stora bildskärmar...!? Det talar väl tydligt för att de inte tycker det är ett segment värt att fokusera på. De säljer redan projektorer, med någon annans logga på.
Å andra sidan, om Apple lanserar "bättre" "smartare" och "snyggare" VADSOMHELST, så har de nog köpare så det räcker och blir över. Så en poäng har du ju. (Eller är det tautologi det heter?)
Vad kommer efter projektorer, i din värld: Laserskrivare? Datorväskor? Gummistövlar?
Att ge sig in i ett område där man bara kan göra lite lite grann för användarupplevelsen och där komponentkostnaden är stor (och med svag konkurrens) låter inte som något de vill göra. Ett snyggare skal säljer ganska begränsat med enheter. Exakt hur kan en bildskärm bli "smartare"?
Finns som sagt en hel del att utveckla på storbildsskärmar som användarinterface, integration med internet, nätverk och datorer, upplösning, miljövänligare material, strömförbrukning, anslutningar (Thunder Bolt någon? ) m.m.m.
Att ett snyggare skal skulle sälja begränsat med enheter håller jag inte med om och det gör nog inte helelr Apple och deras konkurrenter.
Vad kommer efter projektorer, i din värld: Laserskrivare?
Apple hade ju en av sina största försäljningsframgångar någonsin när de var bland de första att lansera just prisvärda laserskrivare så de kunde sälja kompletta DTP system för jämförelsevis en spottstyver, så varför inte. Men om Apple skulle börja sälja skrivare igen så lär det bli någon ny typ av skrivare. Tror mer på att Apple återigen kommer börja sälja innovativa kameror så småningom.
Finns som sagt en hel del att utveckla på storbildsskärmar som användarinterface,
Användarinterfacet på min skärm är en massa ingånger, en knapp för att byta emellan dem, en volymkontroll och en meny jag varit inne i två gånger sen 2007. Även om den menyn suger så är jag tveksam hur mycket bättre världen varit för mig om Steve Jobs förfinat den.
Själv vill jag att datorn/paddan ska vara dator (och integrera med internet, nätverk och datorer) och att skärmen ska vara skärm, matad via kabel eller AirPlay. Kanske har jag missat nåt.
upplösning, miljövänligare material, strömförbrukning, anslutningar (Thunder Bolt någon? ) m.m.m.
Att ett snyggare skal skulle sälja begränsat med enheter håller jag inte med om och det gör nog inte helelr Apple och deras konkurrenter.
Alltid vanskligt att gissa vad Apple tycker. Själv tycker jag inte Apple lyckats med produkter som bara har snyggare skal. Det är precis den felsatsning jag tycker man ser hos konkurrenterna: "Vi har ju lagt flera dollar extra på kromad plast, ändå säljer Apple bättre. Varför!?"
Apple säljer pga helheten. Allt från design via hårdvara till mjukvara och användargränssnitt och upplevd känsla. Och, nufötiden, ekosystemet. Det är min analys, men jag är inte IT-miljardär.
Apple hade ju en av sina största försäljningsframgångar någonsin när de var bland de första att lansera just prisvärda laserskrivare så de kunde sälja kompletta DTP system för jämförelsevis en spottstyver, så varför inte. Men om Apple skulle börja sälja skrivare igen så lär det bli någon ny typ av skrivare.
Jisses. Om du inte förstår varför laserskrivaren var en nödvändig och saknad komponent för DTP-erbjudandet då, jämfört med hur skärmar är en etablerad produkt på en mycket mogen marknad nu, så vet jag inte var jag ska börja.
Tror mer på att Apple återigen kommer börja sälja innovativa kameror så småningom.
Apple säljer miljontals med kameror i form av FaceTime inuti iPhones, iPads och laptops. Tror du att det kommer ett kamerahus eller en kompaktkamera från Cupertino så lutar jag åt "wishful thinking" - jag ser ingen halvkasst utförd produktnisch såsom det fanns i mp3-spelare, smartphones eller tablettdatorer. Var är skarorna av frustrerade kameranvändare? Och hur kan kameror bli en hävstång för att sälja fler låtar, appar och videos? iPhones kamera blir bättre och bättre, men en egen kameraprodukt känns helt galet.
Jag kanske missförstod vad du menade med Apple TV när du började prata om hemelektronikkedjorna, Sony, och teven i vardagsrummet. My bad.
Apple har sålt stora (27-30") högupplösta (100+ dpi) skärmar flera år. Inget nytt där, men att kalla dem för Apple iTV blir lite galet. Var lite konkret - hur många tum, hur många dpi och vilken funktionalitet tror du på i din Apple iTV? Och vilket år - fem år är en oändlighet i elektronikbranschen. Själv tror jag inte Apple gör nån display i hemma-tv-klass (säg, 42" eller större) med dubbelt så hög upplösning, avsett att ställas i vardagsrummet under de närmsta åren. De har redan lagt grunden för den del av vardagsrums-tv-upplevelsen de vill ha, med Apple TV och AirPlay. Blir det nåt nytt närmsta åren så är det att tredjepartsleverantörerna kanske vill stoppa in Airplay i sina vardagsrums-tv, och kanske att fler high-end tv får DisplayPort/Thunderbolt. Apple-logga blir det inte, annat än "Designed for iTunes/AirPlay" eller nåt sånt.
Jag kanske missförstod vad du menade med Apple TV när du började prata om hemelektronikkedjorna, Sony, och teven i vardagsrummet. My bad.
Nu var det inte jag som drog upp kedjorna och någon traditionell TV är det ju ingen större mening med att lansera för Apple mer en "TV" baserad på ny teknik som OLED eller 4K HD etc.
Alltid vanskligt att gissa vad Apple tycker. Själv tycker jag inte Apple lyckats med produkter som bara har snyggare skal.
Håller inte med. En av Apple's största framgångar iMac G3 som enligt vissa räddade Apple slog mycket just på grund av sitt "snygga" skal.
hur kan kameror bli en hävstång för att sälja fler låtar, appar och videos?
På samma sätt om iPod och iPhone sålt datorer åt Apple så skulle givetvis en innovativ och väldesignad Applekamera gynna Apples datorförsäljning och därmed i längden Apples försäljning av appar låtar och videos.
Var lite konkret - hur många tum, hur många dpi och vilken funktionalitet tror du på i din Apple iTV? Och vilket år
Tippar på minst 50 tum, dubbel upplösning mot idag och/eller OLED & 3D. Funktionaliteten skulle innehålla en avancerad men lättskött mediaserver (typ uppdaterad ATV eller inbyggd dator) och Facetime. Vad gäller lanseringsår så sa jag ju inom 5 år men kan handla om bara några år.
Nu var det inte jag som drog upp kedjorna och någon traditionell TV är det ju ingen större mening med att lansera för Apple mer en "TV" baserad på ny teknik som OLED eller 4K HD etc.
Håller inte med. En av Apple's största framgångar iMac G3 som enligt vissa räddade Apple slog mycket just på grund av sitt "snygga" skal.
På samma sätt om iPod och iPhone sålt datorer åt Apple så skulle givetvis en innovativ och väldesignad Applekamera gynna Apples datorförsäljning och därmed i längden Apples försäljning av appar låtar och videos.
Tippar på minst 50 tum, dubbel upplösning mot idag och/eller OLED & 3D. Funktionaliteten skulle innehålla en avancerad men lättskött mediaserver (typ uppdaterad ATV eller inbyggd dator) och Facetime. Vad gäller lanseringsår så sa jag ju inom 5 år men kan handla om bara några år.
Ok, då har jag nåt att gå på. Den tvn kommer nog, 4k 56" quad-HD tv finns redan lanserade, men jag ser "ingen större mening" med att den skulle komma i en Apple-kartong prissatt för allas vardagsrum. För litet value add kontra vad en Apple TV eller AirPlay kan göra med tredjeparts tv. Vi tror olika.
Kameran tror jag inte heller på, det är "givetvis" viktigt att produkten från Apple gör något bättre än konkurrenterna för att den ska sälja bra. Dagens digitalkameror har inte så stora brister i sitt utförande.
Vi ses om fem år då, och utvärderar!
Ok, då har jag nåt att gå på. Den tvn kommer nog, 4k 56" quad-HD tv finns redan lanserade, men jag ser "ingen större mening" med att den skulle komma i en Apple-kartong prissatt för allas vardagsrum. För litet value add kontra vad en Apple TV eller AirPlay kan göra med tredjeparts tv.
Den skärmen du länkade till kostar väldigt mycket pengar. Apple skulle kunna vara först ut med en sådan till överkomligt pris genom massproduktion de skulle givetvis inte vara billiga jämfört med lågprisskärmar men med rätt kvalitet funktioner och design skulle den sälja i stor mängd. Apple skulle antagligen äga marknaden för dessa skärmar ett tag vilket ofta är lika med bra business men som sagt vi får väl se. Helt klart så är något på gång och Apple är givetvis intresserad av att ha i princip hela kedjan täckt från mjukvara och produktionsburkar till avnjutningsburkarna ..
Den skärmen du länkade till kostar väldigt mycket pengar. Apple skulle kunna vara först ut med en sådan till överkomligt pris genom massproduktion de skulle givetvis inte vara billiga jämfört med lågprisskärmar men med rätt kvalitet funktioner och design skulle den sälja i stor mängd. Apple skulle antagligen äga marknaden för dessa skärmar ett tag vilket ofta är lika med bra business men som sagt vi får väl se. Helt klart så är något på gång och Apple är givetvis intresserad av att ha i princip hela kedjan täckt från mjukvara och produktionsburkar till avnjutningsburkarna ..
Apple skulle förmodligen göra ett bra jobb. Men börjar de göra massa skit till höger och vänster (och med skit menar jag FÖR MÅNGA produkter) så kommer de till slut bli lika intetsägande som Sony och Philips. Det kommer de förvisso bli till slut, 5-10 år efter Jobs, men varför skynda på det.
Kan hända att Apple gör större bildskärmar, men dessa kommer inte vara tänkta att användas primärt som konventionella tv-apparater.
Apple skulle förmodligen göra ett bra jobb. Men börjar de göra massa skit till höger och vänster (och med skit menar jag FÖR MÅNGA produkter) så kommer de till slut bli lika intetsägande som Sony och Philips.
Sony som företag var länge Jobs stora förebild. Ett rätt litet bolag jämfört med andra japanska elektronik företag men ändå ett av världens mest respekterade och kända företag tack vare deras produkter. Sony var också mästare på marknadsföring och på att få ut ny teknik tlll den stora massan.En riktigt klassiker är när de lanserade den första transistorradion som var så liten att den enligt Sony skulle få plats i en skjortficka, problemet var att den inte alls fick plats i en skjortficka så Sony sydde på större skjortfickor på skjortorna de använde till lanseringen, de flesta användare skulle ändå inte ha radion i en skjortficka men det sade mycket om hur liten radion var i jämförelse med andra dåvarande stora radiomodeller.
Kan hända att Apple gör större bildskärmar, men dessa kommer inte vara tänkta att användas primärt som konventionella tv-apparater.
Precis vad jag har försökt att få fram.
Hmm... lite väl långtgående spekulationer från en platsannons för att jag personligen skulle vilja kalla det "sannolikt", men tiden kommer väl att utvisa.
Nej, jag tror inte att Apple kommer att kränga storbildsburkar och projektorer. Varför? För att det inte finns något där att göra för dom - förutom att göra dom snyggare än alla andra - och det räcker inte som motiv. Skärmar och projar är nog i allra högsta grad ointressanta för Jobs & Co. En skärm är liksom bara ett nödvändigt måste för att visa Apples inovationer och idéer :-D. Dessutom så finns nog inga pengar att hämta i denna extremt konkurensutsatta Asien-dominerade branch. Apples idé är ju att kränga produkter som har ett mervärde som kan generera deras unika vinster på varje enskild såld mojäng.
När det gäller innehåll så har dom ju länge visat sin agenda; iTunes Store. Nu har man ju också köpt ett reklamföretag om jag inte minns fel - som kranar reklam på webben/smartphones/etc. När det gäller film så brottas dom med jurudiska problem i många länder och där kan man nog inte allena skylla på Apple. Dom vill nog mycket där men får inte.
Vad jag är förvånad över är att dom inte satsat mera på MobileMe - deras moln. Det är fortfarande bara en amerikansk företeelse om man ser till bandbredd. Jag trodde att Apple skulle ta en del av sitt enorma kapital och spegla MobileMe globalt - serverparker utanför USA. Göra en Google m.a.o. Men icke. Deras webdisk-lösning (iDisk) är fortfarande den slöaste i världen - alla slår dom - t.ex. DropBox med hästlängder. Lions AirDrop borde ju givetvis också vara hookad till iDisk - en iDisk med högre speed då såklart. DropBox har ju LAN-sync som tar genvägen om man sitter i lokalt nät.
Vad jag menar är att Apple satsar mycket på att deras grejer ska lira med varandra (dela iTunes etc) - varför inte i molnet också? Molnet som alla predikar om. Att allt lirar finemang så länge man sitter i samma lilla lokala nät är så…puttigt liksom. Det är inte Apple liksom. Jag trodde dom tänkte större.
Kanske kommer det…men skulle Apple verkligen hålla på och bygga serverparker globalt så skulle vi veta det. Sådant kan inte ens dom hålla hemligt.
När det gäller hårdvara kan man ju spekulera i vilken nästa sektor dom ska ge sig in i :-). Jag säger sektor därför att det är det enda som fanns före - mojängen dom klämde in i den sektorn är ju nya uppfinningar kan man säga. Som jag ser det gav dom sig inte in i mobiltelefonbranchen med iPhone - dom gav sig in i mobilsektorn - själva nätverket - och plockade ihop en NY produkt som verkligen användert det nätverket. Inte en mobiltelefon. iPad är också helt klart en NY produkt. Läsplattor fanns ju…men iPad var liksom något annat (understatement). :-D.
Så - vad gör dom? Elcykel? Kläder? Syntar? Jag trodde föresten inte på ryktena om att dom skulle ge sig in i mobilsektorn (iPhone), men det berodde givetvis på att jag inte fattade vad dom höll på med - jag trodde att det handlade om att Apple skulle börja sälja mobiltelefoner och skrattade åt ryktena. Jag tänkte fel - tänkte för kort. Hade ryktet sagt att dom höll på att utveckla en liten handdator som hookade upp med 3G så hade jag kanske inte alls skrattat.
När det gäller IT-hårdvara för konsumenter så är det just nu svårt att hitta på något. Kanske inte Apple heller har en susning om vad dom ska göra. Om dom nu behöver göra något alls förutom utveckling av befintliga segment. Bilen blev ju klar för 100 år sedan och har ju bara finslipats sedan dess. Cyklar också. Kanke vi nu har alla IT-grejer vi behöver? (Jag tänker då alltså på helt nya innovationer).
Spanar vi långt så handlar det ju om CPU's små som snusdosor och hela väggar med utrullad bildvisare. Men det är ju en annan femma.
Som sagt; jag fattar inte varför Apple skiter i MobileMe.
Nej, jag tror inte att Apple kommer att kränga storbildsburkar och projektorer. Varför? För att det inte finns något där att göra för dom - förutom att göra dom snyggare än alla andra - och det räcker inte som motiv. Skärmar och projar är nog i allra högsta grad ointressanta för Jobs & Co.
Antagligen inte superhögupplösta och innovativa sådana. Sen får man ju tänka på det rent företagsmässigt, varför ska Apple lämna det till Samsung eller Sony etc. att inta vardagsrummets mest centrala plats.
Antagligen inte superhögupplösta och innovativa sådana. Sen får man ju tänka på det rent företagsmässigt, varför ska Apple lämna det till Samsung eller Sony etc. att inta vardagsrummets mest centrala plats.
Nope. Tror inte heller på tv. Däremot Apple TV, ungefär som den är idag. Du skickar ditt material från iPhone/iPad/mac till din storbildstv. Anledningen till det här är inte att Apple skulle göra en sämre tv än Samsung; det skulle behövas för många led i kedjan som skulle behöva klicka, till ett för högt pris, om de skulle sälja själva tvn också. Nu har du din billiga mellanhand, som passar alla befintliga tv-apparater.
Ska man dra ditt resonemang till sin spets, och utgå från att Apple gör vad som helst för pengar, så skulle de behöva tillverka ljudanläggningar också.
Nu har du din billiga mellanhand, som passar alla befintliga tv-apparater.
A, en sak som man tänker på när man läste detta är ju att Apple hade kunnat snacka med stora tillverkare att implementera deras aTV i nyproducerade TV:s, men det känns tyvärr verkligen inte som något Apple skulle göra, men rätt trevligt hade det varit. Dom tillåter ju iofs Airplay för 3:e part idag så teoretiskt sett hade tillverkare redan kunnat slänga in möjligheten i en TV utan att behöva använda sig av en aTV.
Ska man dra ditt resonemang till sin spets, och utgå från att Apple gör vad som helst för pengar, så skulle de behöva tillverka ljudanläggningar också.
Det har dom gjort.
A, en sak som man tänker på när man läste detta är ju att Apple hade kunnat snacka med stora tillverkare att implementera deras aTV i nyproducerade TV:s, men det känns tyvärr verkligen inte som något Apple skulle göra, men rätt trevligt hade det varit. Dom tillåter ju iofs Airplay för 3:e part idag så teoretiskt sett hade tillverkare redan kunnat slänga in möjligheten i en TV utan att behöva använda sig av en aTV.
Apple Considers AirPlay Licensing To Expand Video Streaming - SlashGear
Nope. Tror inte heller på tv. Däremot Apple TV, ungefär som den är idag. Du skickar ditt material från iPhone/iPad/mac till din storbildstv. Anledningen till det här är inte att Apple skulle göra en sämre tv än Samsung; det skulle behövas för många led i kedjan som skulle behöva klicka, till ett för högt pris, om de skulle sälja själva tvn också. Nu har du din billiga mellanhand, som passar alla befintliga tv-apparater.
Jag utgår inte från att Apple gör allt för pengar det är nog mer Studiox som har de tankarna. Men storbilsdskärmar och projektorer är en perfect fit i Apples sortiment. Att det skulle bli för många led i kedjan stämmer knappast och Apple skulle om de ville kunna sälja bättre skärmar än Samsung billigare eftersom Samsung har extremt många modeller i sitt sortiment vilket kostar en hel del extra i utveckling. Det skulle inte Apple ha. Sen skulle Apple antagligen inte köpa de stora panelerna från Samsung utan mer från de Kinesiska och Taiwanesiska företag som även säljer paneler till Samsung.
En skärm med inbyggd DTV-mottagare - alltså en radiomottagare - är en teve. En skärm utan denna radiomottagare är en...skärm.
Kan ju diskuteras eftersom de flesta TV kanalers "radiosignaler" vi tittar på idag mest går via kablar och genom boxar..
Kan ju diskuteras eftersom de flesta TV kanalers "radiosignaler" vi tittar på idag mest går via kablar och genom boxar..
Nu får du väl ge dig! Du slingrar dig värre än en mask på en krok.
Edit: För att kunna kallas för TV måste en skärm ha en tv-mottagare och högtalare, annars fungerar den inte som TV. Utan detta är det en skärm och dessa kan användas till att visa bilder från någon form av källa. Men en TV blir det aldrig, hur du än vrider på den.
Nu får du väl ge dig! Du slingrar dig värre än en mask på en krok.
Edit: För att kunna kallas för TV måste en skärm ha en tv-mottagare och högtalare, annars fungerar den inte som TV.
Jo med en "TV" box och separat ljudanläggning gör den det. Min TV har både analog och digital mottagare inbyggd som jag aldrig har använt.
"Ordet "television" är en sammanslagning av två ord med skilda härledningar. Tele- är grekiska för "lång" medan vision kommer från latin visio, "syn" (jämför danskans och norskans ord "fjernsyn" och tyskans "Fernsehen")."
"En TV-sändning kan distribueras på något av följande sätt:
TV via marksändare
TV via kabel, se kabel-TV
TV via satellit
TV via bredband"
Varken Wikipedia (text ovan) eller Apple verkar hålla med dig om din definition av TV. Apple - Apple TV - Rent HD movies and TV shows, stream Netflix, and more
Och vad tror du det är för signaler som går i kablarna då? Man har kört radiosignaler genom sladd sedan 1800-talet. Radio handlar om modulering. Hela den samlade världen av vetenskap - och framför allt stater som tar ut licens - är överens om defintionen av en TV. Om du inte håller med så är det okej, men ganska ofruktsamt. Men - det är klart att hela världen kan ha fel. Sådant har hänt förr. Och vill någon kalla min iMac eller lilla LCD som visar forografier (Clas Ohlson 249 kr) för en TV så är det också okej. Men om man gör sådant riskerar man att gå igenom livet som missförstådd - man kan få kommunikationsproblem. Det är som när min lilla dotter kallar min brödrost för spis.
Och vad tror du det är för signaler som går i kablarna då? Man har kört radiosignaler genom sladd sedan 1800-talet. Radio handlar om modulering. Hela den samlade världen av vetenskap - och framför allt stater som tar ut licens - är överens om defintionen av en TV.
Lite onödigt att tjafsa om TV definitionen speciellt eftersom jag faktiskt skrivit storbildsskärm och projektor ett flertal gånger. Men fakta är att definitionen på vad som officiellt håll räknas som en TV håller på att skrivas om. Du kan tvingas betala tv-licens - på datorn - Reklam & Media - E24
Lite onödigt att tjafsa om TV definitionen speciellt eftersom jag faktiskt skrivit storbildsskärm och projektor ett flertal gånger. Men fakta är att definitionen på vad som officiellt håll räknas som en TV håller på att skrivas om. Du kan tvingas betala tv-licens - på datorn - Reklam & Media - E24
Haha, nu börjar du ju svammla iväg REJÄLT. Bara för att staten vill att vi ska betala licens för våran dator betyder inte det att definitionen av en TV förändras! En dator är en dator, en TV är en TV.
Jag tror att du har en aning övertro på lilla Sverige och dess nuvarande regering. Inte är det en minister och hennes/hans departement som bestämmer vad en TV är för något. :-D. Du måste försöka tänka lite större. När vi diskuterar Apple/datorer/IT/television så är det lämpligt att tänka globalt. Den stora världen därute.
Kanske är det dags att dra ett streck för "TV-debatten" nu. Alla har redan klargjort sina ståndpunkter och lär inte övertyga de med annan uppfattning.
Visa vart Apple mycket väl kan vara på väg.
"Apple Wins Patent on 3D Projector That Needs No Glasses
Apple has been awarded a U.S. patent for a display system that would allow multiple viewers to see a high-quality 3D image projected on a screen without the need for special glasses, regardless of where they are sitting"
Apple Wins Patent on 3D Projector That Needs No Glasses - PCWorld Business Center
Ni har tydligen missat inlägg #108 i den här tråden. Läs gärna det.
Vidare inlägg i "Vad-är-en-TV"-debatten kommer att raderas med motiveringen offtopic.
/Mod
Snyggt! :-D. Men att dom for omkring en person i EN stor låda på 4 hjul kändes stenålder. Det sättet för persontransport är ju dödsdömt. Det var liksom en smutsig anakronism i en i övrigt kliniskt ren science fiction-rulle. Dom kunde likaväl ha stoppat in en trattgrammofon i bild.
Familjen måste ha en grym server i källaren i alla fall. :-). Eller innehåller själva glaset CPU?
Det är vackert och i delar inte en otänkbar framtid. Däremot kommer vi inte att få se det på offentliga platser (utom i Singapore kanske där medborgarna redan är programerade androider…kanske Japan också). Varför? Vandalism. Slitage. SL i Sthlm har glashållplatser - det kostar dom miljoner varje år att byta ut krossat/söndersparkat glas. Man funderar på att skippa glas - för dyrt. Detta nya glas kan ju inte bli billigare i alla fall :-D.
Faktum är att många fina invationer kunde vi ha haft på allmän plats sedan mååånga år tillbaka…om det inte var för vandalism. Dataterminaler i gathörn och parker gick ju inte här i germanska aggresiva väst - i vissa delar av asien funkar det fnemang. Grejerna får vara i fred. man krossar inte sådant. Vi här i väst är dock för primitiva/aggresiva - och för individualistiska och alkoholstinna - för att kunna designa vårt offentliga rum som vi egentligen skulle vilja ha det. Därför har det t.ex. blivit väldigt mycket bänkar av betong och rostfritt stål i städerna. Man är också tvungen att bygga för varenda nisch i staden för att där pissas det 100 liter urin varje helg. Etc. Etc.
En sak är säker; den som köper aktier (gör inte detta själv) bör ta en titt på fönsterputstillverkarna - Ajax etc. Där blir det nog en boom.
På tal om att det mesta kommer integreras i framtiden så har Corning en plan för vart framtiden har att erbjuda...