Jag upplever att ljudet vid samtal är väldigt burkigt och skorrar. Detta gäller den vanliga högtalare, inte den som används vid högtalartelefon-läget. Det kan också vara i kombination med mikrofonen för när man ringer mellan två iPhone 4 så känns det som om det är då det är som värst.
Om man knackar på backsida på övre delen (bakom högtalaren) så hör man hur det är något som ligger och skorrar/skramlar. Jag har testat på kompisars iPhone 4 också och det är samma sak.
Jag upplever det dåliga ljudet lite som om att högtalaren sätter dessa lösa delar inuti telefonen i rörelse och att det i sin tur dränker samtalets ljud med dessa oljud. I praktiken är det kanske inte det som är problemet, men det är så jag enklast kan beskriva hur jag upplever ljudet.
Jag klarar mig ganska bra, men min far som har samma problem med sin iPhone 4 klagar väldigt mycket på ljudkvalitén.
Jag hade den första generationens iPhone (2G) som också hade problem med ljudet, sen bytte jag upp mig till en 3G när det kom till Sverige och då var ljudet betydligt bättre. Men nu med iPhone 4 så upplever jag att det har tagits ett steg bakåt igen.
Är det fler som upplever liknande? Finns det några kända problem med just iPhone 4 och ljudkvalité?