Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt ljud i iPhone 4

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag upplever att ljudet vid samtal är väldigt burkigt och skorrar. Detta gäller den vanliga högtalare, inte den som används vid högtalartelefon-läget. Det kan också vara i kombination med mikrofonen för när man ringer mellan två iPhone 4 så känns det som om det är då det är som värst.

Om man knackar på backsida på övre delen (bakom högtalaren) så hör man hur det är något som ligger och skorrar/skramlar. Jag har testat på kompisars iPhone 4 också och det är samma sak.

Jag upplever det dåliga ljudet lite som om att högtalaren sätter dessa lösa delar inuti telefonen i rörelse och att det i sin tur dränker samtalets ljud med dessa oljud. I praktiken är det kanske inte det som är problemet, men det är så jag enklast kan beskriva hur jag upplever ljudet.

Jag klarar mig ganska bra, men min far som har samma problem med sin iPhone 4 klagar väldigt mycket på ljudkvalitén.

Jag hade den första generationens iPhone (2G) som också hade problem med ljudet, sen bytte jag upp mig till en 3G när det kom till Sverige och då var ljudet betydligt bättre. Men nu med iPhone 4 så upplever jag att det har tagits ett steg bakåt igen.

Är det fler som upplever liknande? Finns det några kända problem med just iPhone 4 och ljudkvalité?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-19 01:02
Ursprungligen av stevenD:

...Om man knackar på backsida på övre delen (bakom högtalaren) så hör man hur det är något som ligger och skorrar/skramlar. Jag har testat på kompisars iPhone 4 också och det är samma sak...

Det är väl iofs gyrot som skramlar.

Senast redigerat 2011-03-19 08:28

Ok, inte det som är problemet då, men ljudet generellt är bevisligen inte så bra. Finns det några kända problem med just iPhone 4 och ljudkvalité?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-19 14:21
Ursprungligen av stevenD:

Ok, inte det som är problemet då, men ljudet generellt är bevisligen inte så bra. Finns det några kända problem med just iPhone 4 och ljudkvalité?

Jag har inte märkt något större problem mer än när jag använda högtalartelefonen.
Testa en clean restore annars är det väl bara att lämna in den om du inte är nöjd.

Ursprungligen av zappee:

Det är väl iofs gyrot som skramlar.

Är inte det ett MEMS? Skramlar dessa verkligen?

Har inte märkt någon försämring från 2G -> 3GS -> 4, tvärtom.

Som zappee skriver, prova med en ren återställning och se om det hjälper.

Det är troligtvis knapparna eller autofokus-linsen som kan skramla.

Har diskuterats här på forumet förut har jag för mig.

Ursprungligen av stevenD:

Jag upplever att ljudet vid samtal är väldigt burkigt och skorrar.

Har inga problem med dåligt ljud i min 4:a, inte frugan heller
tycker att ljudet är otroligt bra, jämfört med mina senaste telefoner

däremot är ju mottagningen helt usel
jag har Telia och frugan 3 och båda får vi No service till 1-2 staplar på mottagningen inomhus i lägenheten
har aldrig tidigare haft problem med detta med någon annan telefon

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2011-03-30 16:36

Jag tycker att ljudet är riktigt dåligt i iPhone 4. Har jämfört med flera andra exakt likadana iphones och de är lika dåliga allihop, tyvärr. Min gamla nokia N82 levererar mycket bättre ljud.

Håller med om att ljudet är uselt, men så fort headsetet är i så låter det bra.

1
Bevaka tråden