Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid iOS 4.3.1

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPhone4 och tänkte bara kolla med alla här om batteritiden upplevs som bättre/sämre med iOS 4.3.1.
Någon som märkt skillnad jämfört med 4.3?

Har funderat över detta sedan i går.
Jag upplever också att batteritiden är betydligt bättre.
Brukar alltid ha som vana att stänga ner alla bakgrundsprogram.
Kör endast 3G och Bluetooth när jag just behöver dessa tjänster.

Batteritid före iOS 4.3.1 var normalt 4-6+ dygn.

iPhone 4/16GB

Senast redigerat 2011-03-29 20:32

Skojar du? 4-6 dygn! Använder du den inte då och låter den ligga på ett och samma ställe med bra mobiltäckning?
Min 3GS måste jag ladd minst en gång per dygn.

Jag upplever en väsentlig förbättring av batteritiden med senaste uppdateringen

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-29 19:21

Jag märker inte den minsta skillnaden.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2011-03-29 19:28

Jag måste ladda varje dag... som vanligt. Idag är det dessutom slut innan jag går och lägger mig.

Edit: Upptäckte att jag missat uppdateringen. Men ännu en gång tog batteriet slut alldeles för fort. Idag har jag med mina mått mätt knappt använt telefonen (några få korta samtal och lite surf) och ändå så dog den helt 19.30. Uppdaterar till 4.3.1 och hoppas att det blir bättre.

Senast redigerat 2011-03-31 19:49
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-29 19:32
Ursprungligen av andas:

Jag måste ladda varje dag... som vanligt. Idag är det dessutom slut innan jag går och lägger mig.

Ungefär som här. Batteriet brukar räcka lite drygt ett dygn, men jag använder också min iPhone flitigt.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-29 19:34

Tycker mig märka en försämring av batteritiden iom 4.3.1

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-29 20:02

Klar förbättring med min iPhone 4. Jag har inte behövt ladda sen i söndags kväll, trots normal användning och en del spelande.

Något bättre eller lika som 4.3 här.
dagens användning, 4h samtal, 50min övrigt, standby 14h 40min.

26% batteri kvar.

Det tycker jag är helt ok. Min användning brukar se likvärdig ut varje dag, har mellan 20-40% batteri kvar vid dagens slut.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-29 23:49

Mer specifikt från settingsappen:

Användning - 4 timmar, 1 minut
Vänteläge - 1 dag, 23 timmar

Batteri: 18%

iPhone 4, märker ingen som helst skillnad.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-30 09:02

Har inte updaterat i4an än men på min iPad innebar 4.3.1 en klar förbättring, men så läste jag heller inte tillbaka ngn gammal backup.

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2011-03-30 16:23

Har inte märkt någon skillnad i batteritid.

Däremot har jag fått betydligt sämre mottagning.

iPhone 4 16GB

Verkar som att det varierar en del i batteritid både till det bättre och sämre...skumt.

Efter lite testande så märker jag inte någon större skillnad från 4.3, kanske att den ökat "lite" grann.
Men det blir fortfarande laddning varje natt för min del.

Det vore väldigt intressant att höra vad ni anser om batteritiden i i 4.3.1 om ni jämför med 4.2.1. För personligen undvek jag att uppdatera till 4.3.1 efter allt jag läst och hört från vänner om de stora bristerna i 4.3.1. Vad rekommenderar ni? - är batteritiden bättre i den senaste versionen om ni jämför med 4.2.1? Finns det några uppenbara anledningar och funktioner som ledde er till att uppdatera?

Tacksam för att få ta del av er erfarenheter!

Christoffer

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-31 07:47

Christoffer, hade jag sett ditt inlägg någon annan stans i forumet hade jag refererat till just denna tråd. Nu undrar jag bara om du var vaken när du postade

• Medlem
  • Skåneland
  • 2011-04-04 19:20

Jag tycker att batteritiden har blivit klart sämre på min och min flickväns 3GS. Förut hade jag ungefär 55-60% kvar varje kväll, nu ligger den på 20-25% vid samma tidpunkt på kvällen och samma användning.

Jedih.... Tänkte uppgradera min 3GS 4.0.1. Vilken vers hade du innan?
Tycker annars batteritiden är ok på min och vill ju liksom så klart inte ha det sämre om jag uppdaterar till 4.3.1..... Avstår då hellre

• Medlem
  • Skåneland
  • 2011-04-06 15:11

Uppgraderade från 4.3 om inte jag minns helt fel!

Ursprungligen av Siddan:

Jedih.... Tänkte uppgradera min 3GS 4.0.1. Vilken vers hade du innan?
Tycker annars batteritiden är ok på min och vill ju liksom så klart inte ha det sämre om jag uppdaterar till 4.3.1..... Avstår då hellre

• Medlem
  • kista
  • 2011-04-05 11:27

Användning; 3 Tim och 20 min
Standby; 1 dag och 4 timmar
Batteri; 44% kvar

Helt ok

• Medlem
  • kista
  • 2011-04-05 12:50

Användning; 3 Tim och 20 min
Standby; 1 dag och 4 timmar
Batteri; 44% kvar

Helt ok

Det ända vi vet..är att batteritiden blir sämre ju äldre telefonen är då batteriet slits.. . Skall det vara en bra jämförelse måste det vara två sprillans nya telefoner med olika IOS..

Att jämföra batteritider mellan olika personers telefoner är också ganska ointressant då alla använt sin telefon olika mycket, laddar på olika sätt, utsätter telefonen för kyla och värme på olika sätt..osv osv...

• Medlem
  • Trondheim
  • 2011-04-05 19:24

Användning 5h 2min
Vänteläge 11h 51min
13%

Med andra ord. Laddning innan dagen är slut om jag ska fortsätta använda den.

1
Bevaka tråden