Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har funderat över detta sedan i går.
Jag upplever också att batteritiden är betydligt bättre.
Brukar alltid ha som vana att stänga ner alla bakgrundsprogram.
Kör endast 3G och Bluetooth när jag just behöver dessa tjänster.
Skojar du? 4-6 dygn! Använder du den inte då och låter den ligga på ett och samma ställe med bra mobiltäckning?
Min 3GS måste jag ladd minst en gång per dygn.
Jag måste ladda varje dag... som vanligt. Idag är det dessutom slut innan jag går och lägger mig.
Edit: Upptäckte att jag missat uppdateringen. Men ännu en gång tog batteriet slut alldeles för fort. Idag har jag med mina mått mätt knappt använt telefonen (några få korta samtal och lite surf) och ändå så dog den helt 19.30. Uppdaterar till 4.3.1 och hoppas att det blir bättre.
Verkar som att det varierar en del i batteritid både till det bättre och sämre...skumt.
Efter lite testande så märker jag inte någon större skillnad från 4.3, kanske att den ökat "lite" grann.
Men det blir fortfarande laddning varje natt för min del.
Det vore väldigt intressant att höra vad ni anser om batteritiden i i 4.3.1 om ni jämför med 4.2.1. För personligen undvek jag att uppdatera till 4.3.1 efter allt jag läst och hört från vänner om de stora bristerna i 4.3.1. Vad rekommenderar ni? - är batteritiden bättre i den senaste versionen om ni jämför med 4.2.1? Finns det några uppenbara anledningar och funktioner som ledde er till att uppdatera?
Christoffer, hade jag sett ditt inlägg någon annan stans i forumet hade jag refererat till just denna tråd. Nu undrar jag bara om du var vaken när du postade
Jag tycker att batteritiden har blivit klart sämre på min och min flickväns 3GS. Förut hade jag ungefär 55-60% kvar varje kväll, nu ligger den på 20-25% vid samma tidpunkt på kvällen och samma användning.
Jedih.... Tänkte uppgradera min 3GS 4.0.1. Vilken vers hade du innan?
Tycker annars batteritiden är ok på min och vill ju liksom så klart inte ha det sämre om jag uppdaterar till 4.3.1..... Avstår då hellre
Jedih.... Tänkte uppgradera min 3GS 4.0.1. Vilken vers hade du innan?
Tycker annars batteritiden är ok på min och vill ju liksom så klart inte ha det sämre om jag uppdaterar till 4.3.1..... Avstår då hellre
Det ända vi vet..är att batteritiden blir sämre ju äldre telefonen är då batteriet slits.. . Skall det vara en bra jämförelse måste det vara två sprillans nya telefoner med olika IOS..
Att jämföra batteritider mellan olika personers telefoner är också ganska ointressant då alla använt sin telefon olika mycket, laddar på olika sätt, utsätter telefonen för kyla och värme på olika sätt..osv osv...