Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar denna jailbreak 4.3.1?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-29 10:19

Hej,
när jag googlade hittade jag följande länk: http://tipsneeded.com/jailbreak-ipad-ios-431/
har ni erfarenhet av denna JB? fungerar det bra?

tack på förhand
//Peter

Senast redigerat 2011-03-29 11:32
  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-29 15:06

Jag försökte detta igår på min iPad men fick inte det att lyckas. Är ganska erfaren inom JB och har gjort sånt här tidigare..
Prövade 2 gånger och den sista gången så lyckades jag få in Cydia i iPaden men den gick inte att öppna.

Så jag gjorde en återställning till tidigare backup och inväntar en lite mer seriösare version..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-29 22:33

Det finns ingen stabil JB för 4.3.x. Vänta och se vad som kommer ur drömfabriken under april

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-29 23:31
Ursprungligen av FreddeB:

Det finns ingen stabil JB för 4.3.x. Vänta och se vad som kommer ur drömfabriken under april

på vilket sätt är dagens jb ostabila?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-29 23:48
Ursprungligen av lelkes:

på vilket sätt är dagens jb ostabila?

Varken Cydia eller apparna i Cydia har anpassats till 4.3.x som ju begåvats med ASLR. Visserligen har Saurik uppdaterat MobileSubstrate till att fungera på 4.3.x men att JBa nu innebär att du får ett lapptäcke med tusen hål. Den som har en massa tid, sitter på senaste infon och vill förlora förståndet samt kanske möjligheten att använda telefonen till att ringa är välkommen att försöka. Vi andra skall nog vänta in ngt som mer liknar ett one-click JB

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-30 00:24

Nu tänkte jag bara jb min iPad...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-30 06:55

Ok........

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-04-02 11:47

snowbrezze 2.4b1 jbar 4.3.1
Men är idagsläget bara tethered. untetherd är ju på gång med redsnow bla.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-02 17:27

Ryktas om att det kommer både redsnow och snowbreeze (osäker på namn) imorgon.

Men detta är bara vagt än så länge..

  • Medlem
  • 2011-04-03 17:30
Ursprungligen av Cokey:

Ryktas om att det kommer både redsnow och snowbreeze (osäker på namn) imorgon.

Men detta är bara vagt än så länge..

Hoppas, har en iPhone som är köpt i November som jag väntar på unlock...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-03 18:13

Ska komma idag.

Redsn0w+PwnageTool using @i0n1c's 4.3.1 untether (except iPad2) are on track for Funday release (USA time)

Men upplåsning får du nog vänta ett tag på. För upplåsning just nu googla gevey turbo sim.

Jajjamen, det blir till att prova ikväll på ATV:n:)
Dev-Team Blog - Three years of pwnage(tool)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-04 10:01

Jailbreakar min iPad nu för att se om det fungerar bra, jag valde redsnow..

Min iPhone avvaktar jag lite med då jag vill se om det går smidigt först, den är redan jailbreakad men ligger på version 4.0.1 för att jag har varit lite lat tidigare.

EDIT: Denna var tusan snabbare än jailbreakme.com när den fanns.

Fungerade mycket bra det här.. Nu blir det till att ta backup på alla saker i iPhonen...

Tack Fredde då gör vi det

NU skall vi se att jag gör rätt

Jag sitter på en:

3GS
4.0.1 ( BA306)
05.13.04

Den är JB och UPPLÅST ( fungerar med "alla" operatörer)
Cydia har SHSH hela vägen 3.1.3....tom 4.3

OM jag skall behålla både JB och UPPLÅST ( unlocked) så SKALL jag använda:

PwnageTool (Mac) [4.3.1]
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.3.1]

Tänker jag rätt eller bör/skall ja vänta ?

Mvh Ice

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-04 11:40

Iceman: vänta.

Dev-Team Blog :

WARNING WARNING — ultrasn0w users don’t update yet! We need to first release an update to ultrasn0w that fixes some incompatibilities when FW 4.3.1 is used on the older basebands supported by ultrasn0w. And remember once we do fix ultrasn0w for 4.3.1 (we’ll announce it here and on twitter), you must only get there via a custom IPSW from PwnageTool, Sn0wbreeze or xpwn! Don’t ever try to restore or update to a stock IPSW, or you’ll lose the unlock!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-04 11:52

Har precis jailbreakat min iPhone 4 också och det fungerar mycket bra.

Tänk på att upplåsning fungerar inte i nuläget så avvakta om ni har behov av upplåsning eller köp devay turbo sim..

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2011-04-04 16:13

Hej!

Har precis jailbreakat min iphone4. Problemet jag fått nu är teckningen. Innan ingreppet hade jag full mottagning, nu har jag bara 1 plupp! Hur kommer detta sig och vad kan jag göra åt det? Någon mer än jag som råkat ut för detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-04 17:08
Ursprungligen av drdoc:

Hej!

Har precis jailbreakat min iphone4. Problemet jag fått nu är teckningen. Innan ingreppet hade jag full mottagning, nu har jag bara 1 plupp! Hur kommer detta sig och vad kan jag göra åt det? Någon mer än jag som råkat ut för detta?

Jailbreakade du med PwnageTool eller Redsn0w?

I PwnageTool skall du avmarkera alternativet Acivate/Hacktivate
Med Redsn0w skall du först uppdatera till 4.3.1 i iTunes och sedan AKTIVERA telefonen med ditt SIM-kort innan du fortsätter

För du behöver väl inte låsa upp via Ultarsn0w?

Senast redigerat 2011-04-04 18:31
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-06 02:35
Ursprungligen av FreddeB:

...........Med Redsn0w skall du först uppdatera till 4.3.1 i iTunes och sedan AKTIVERA telefonen med ditt SIM-kort innan du fortsätter

.....

Men ska inte aktiveringen ske automatiskt?
//Peter

Ursprungligen av lelkes:

Men ska inte aktiveringen ske automatiskt?
//Peter

Nja... Beror på vad man menar med automatiskt. Du måste ansluta din telefon till itunes och ha låst upp den med sim-koden. Då aktiveras den. SEN kör man redsnow.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-07 16:03
Ursprungligen av PeeMaN:

Nja... Beror på vad man menar med automatiskt. Du måste ansluta din telefon till itunes och ha låst upp den med sim-koden. Då aktiveras den. SEN kör man redsnow.

en liten förtydligande innan jag ger mig på JB:
1) har uppdaterat till 4.3.1
2) gjort en fabriksåterställning
3) återställt "allt"
4) [I]har inte behövt låsa upp med SIM-koden[/I]kan ringa ut ändå
Fråga: är iPhone klar för JB?

tack för ordet
//Peter

Ursprungligen av lelkes:

en liten förtydligande innan jag ger mig på JB:
1) har uppdaterat till 4.3.1
2) gjort en fabriksåterställning
3) återställt "allt"
4) [I]har inte behövt låsa upp med SIM-koden[/I]kan ringa ut ändå
Fråga: är iPhone klar för JB?

tack för ordet
//Peter

Ja det ska den vara. Följ den mest passade guiden på iclarified.com till punkt och pricka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-07 18:17
Ursprungligen av theplague:

Ja det ska den vara. Följ den mest passade guiden på iclarified.com till punkt och pricka.

Följt guiden för rödsnö, men tror inte jag lyckades:-(
Cydia är konstig: när jag söker hittar den varken
- SBsettings
- LockInfo
- WhoisCalling
osv
om tex MyWifi säger den "kan inte hitta paketet"
Fråga:
1) måste jag börja om, eller finns det ngt sätt att reparera cydia?
2) kan problemet ligga i att SHSH är 4.2.1
iOS 4.3.1
Cydia 1.1.1

tack för ordet
//Peter

Senast redigerat 2011-04-07 18:51

Det behöver inte vara ett JB-problem: http://www.99.se/iphone/285407-battre-3g-mottagning-med-4-3-a.html#post1984580

FreddeB: Kör du 4.3.1 än?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-04 18:30
Ursprungligen av theplague:

Det behöver inte vara ett JB-problem: http://www.99.se/iphone/285407-battre-3g-mottagning-med-4-3-a.html#post1984580

FreddeB: Kör du 4.3.1 än?

Jag såg precis en blänkare om att flera upplever "no-signal" men jag är rätt säker på att det är avsaknad av aktivering innan JB som ställer till det. Hoppas jag....

Theplague, nej inte än men jag hoppas hinna köra Redsn0w på familjens telefoner senare ikväll.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-04-04 18:04

Körde precis jailbreaket på min iPad, gick perfekt!

Någon som har lyckats med ATV2? Jag kommer inte in till DFU mode. Misslyckas med timingen hela tiden

Edit: Nu kommer jag in i DFU mode men själva uppdateringen misslyckas... känner mig elak

Senast redigerat 2011-04-04 19:55

Har jailbreakat både min iPhone 4 och iPad idag med redsn0w, fungerar kalasbra, båda kör 4.3.1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-06 09:18

Den som får problem med att mottagning bara visar en pinne kan välja att strunta i detta eftersom det tydligen bara är en grafisk defekt, eller installera den bugfixade versionen av Ultrasn0w (trots att ni inte behöver ful-upplåsa). Gissningsvis dröjer det inte länge innan en uppdatering av Redsn0w och PwnageTool släpps.

Se bara till att aktivera telefonen innan ni kör igång, oavsett vilket JB program ni använder.

Bevaka tråden