Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma visa vid uppstart av macbooken(Bild)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-04-13 09:45

Hej på senare tid kommer nästan alltid denna "mätare" http://dl.dropbox.com/0/view/fo1rqczc0bmfqxb/Photos/Photo%20apr%2013%2C%208%2058%2016%20fm.jpg

den tuggar på i nästan 5 minuter innan datorn kommer igång, någon som vet vad detta är ?

Mvh

Brukar se ut sådär när man uppdaterar Firmware, men väldigt underligt att den håller på så varje gång..

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2011-04-13 11:53

Verkar som om den startar i säkert läge. Det ser ut så och tar tid. Normalt håller man ner Shift-tangenten när man startar för att hamna i säkert läge. Spontant skall datorn inte göra så. Kan vara fel på tangentbordet så att datorn uppfattar det som att du håller ner den tangenten.

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2011-04-14 10:46

Var tvungen att kolla lite. Instruktionerna för om datorn skall starta i säkert lägen finns i NVRAM. Om det inte är fel på tangentbordet kan det vara fel i instruktionerna. Så det enklaste att göra är att återställa NVRAM och se om det hjälper. Du gör det genom att hålla ner P, R, alt & cmd tangenterna och starta om datorn (Görs enklast med högerhanden). Håll dem nere till du hört uppstartljudet ett par tre gånger.

Flyttade tråden till korrekt underforum.

/Mod

har för mig så om den startar från ngt deep-sleep-läge, den skall läsa in motsvarande hela RAM-minnet.

Vart på och petat på sleep-inställningarna?
- man kan ju ändra HUR den skall gå i vila där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-23 15:05
Ursprungligen av Goflorp:

har för mig så om den startar från ngt deep-sleep-läge, den skall läsa in motsvarande hela RAM-minnet.

Vart på och petat på sleep-inställningarna?
- man kan ju ändra HUR den skall gå i vila där.

Kan man ställa in deep-sleep här? Jag hittar det inte

Det är ngt terminalkommando och siffervärden som skall ställas in.

Ställer man om här kan man få funktionen att varenda gång ens dator går i vila så skrivs ram-minnet ut till en fil.
Denna fil är det som datorn bootar ifrån nästa gång.

Just nu hänger jag i krokig arm inne i ett apparatskåp som styr en simbassäng så jag har lite svårt googla: osx hibernate sleep modes

Det som talar emot att det är detta som är problemet är tiden; 5 min är ju en helsjuk boot-tid.

1
Bevaka tråden