Kära forum vänner!
Har sökt lite här i forumet och har försökt att hitta någon liknande guide, men utan resultat.
Därför tänkte jag ge dig/er tipsen som får din vattendränkta iPhone att fungera igen.
Det fungerade för min del och vill därför tipsa er om ni har haft samma otur.
Min flickvän hade med sig sin iPhone 3GS in i badrummet. Hon la den på handfatet och drog igång kranen på högsta effekt. På något sätt så råkar hon stöta till iPhonen så att den trillar ner i vasken som nu är fylld med vatten, och det fortsätter rinna vatten ur kranen tills hon reagerar.
Panik utbryter (och jag skojar inte), jag springer in i badrummet och ser vad som hänt. Hon har då plockat upp telefonen ur den vattenfyllda vasken.
Så vad ska man göra nu då? Jo;
Du behöver:
* Verktyget som du fick med din iPhone för att ta ut SIM-kortshållaren
* En torr handuk
* En hårtork/fön
* En plastpåse (3 liters påse)
* Ris (Ja, vanligt ris)
Gör så här:
1.)Börja med att stänga av din iPhone så fort som möjligt.
2.) Plocka ut ditt SIM/microSIM-kort.
3.) Ta en torr handuk och torka iPhonen så gott det går.
4.) Nu tar du fram din hårtork/fön, och fönar telefonen i några minuter (jag fönade nog iPhonen i minst 10 minuter).
5.) Nu lägger du ifrån din telefonen och tar fram en plastpåse och ris. (Jag använde uncle Ben's ris, men det spelar nog ingen roll).
6.) Du placerar nu telefonen i plastpåsen och fyller påsen med ris så du täcker hela iPhonen. Knyt nu en ordentlig knut på plastpåsen.
Snåla inte med ris.
7.) Nu låter du din iPhone ligga orörd över ett lagom varmt element i minst 7 dagar.
Hoppas nu detta hjälper för er också. Om ni har använt er av mina tips, lämna då gärna en kommentar och berätta hur det gick.
Lycka till!
/ Robin Stemark