Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-19 14:17
Ursprungligen av Capeman:

Helt riktigt. Ett elände det där, men här är det mer än bara särskrivningar... Det är dubbla mellanslag efter punkter (eller inget mellanslag alls), felaktigt och knäppt uppbyggda meningar och dåliga referenser. Usch, detta är varför jag ogillar grupparbeten.

fan du låter ju som värsta svensklärarn

knäppa meningar va menar du .... oskyldig look........

Ursprungligen av CUBEIS:

fan du låter ju som värsta svensklärarn

knäppa meningar va menar du .... oskyldig look........

Ingen är ju perfekt - allra minst jag - men ja, jag har ett stort intresse för språk och kommunikation. Blir irriterad på bristen av språkvård.

Ursprungligen av Drakfot:

Vi har till stor del Office att tacka för alla särskrivningar vi har där ute :/
Eftersom det "rättar" till orden och folk orkar tydligen inte lyssna på svenskalektioner längre.

Hmm... För att inte tala om rättstavningsfunktionen i IOS. Den är i en klass för sig:)

Tydligen kan man undvika huvudvärk/migrän genom att undvika sex. I alla fall om man ska lita på mina studier. Så länge jag inte föreslår sex så har hon aldrig ont i huvudet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-19 14:20
Ursprungligen av pmarriott:

Tydligen kan man undvika huvudvärk/migrän genom att undvika sex. I alla fall om man ska lita på mina studier. Så länge jag inte föreslår sex så har hon aldrig ont i huvudet.

Kanske därför jag knappast har någon huvudvärk nuförtiden hehehehe... jag trodde det berodde på mina

fredag-lördag- måndag-tisdag- onsdag-torsdags groggar

obss.... söndag är en vit dag... okey....

Senast redigerat 2011-05-19 16:04
  • Medlem
  • 2011-05-20 09:54

Vad fan håller de på med på jobbet? Jag vill se min lönespec, nuuuuu...

Folk som skriver 8$ eller !!!

• Oregistrerad
  • 2011-05-20 15:48
Ursprungligen av LCR:

Lika irriterande att skriva SEK 200 Kr imho

Ursprungligen av LCR:

Eller folk som sätter mellanslag före ! och ?

(Ta det för vad det är, en ironisk kommentar i särskrivningsdebatten skriven med glimten i ögat. Just detta har jag ofta bråkat med en av mina bästa vänner om. Han envisas alltid att särskriva på detta sätt.)

Ursprungligen av BlackSmp:

Eller folk som sätter mellanslag före ! och ?

Jag gjorde det för att framhäva de två, utan mellanslag skulle 8£ bli 8£!!!

Blir så in i helvete sur på kordade folk på eBay

vara: Räknare
pris 40 GBP (or best offer)

Post To: United Kingdom

Försöker jag buda på den här så säger eBay att eftersom jag är Svensk så går inte det....
Säljaren har valt att även acceptera "Best offer" och dessutom står det i texten; skickar till Europa för 15 GBP extra.

Jaha, vad göra, ger ett bud på 40 pund och skriver att jag accepterar postpriset.

Får avslag av säljaren...

Ursprungligen av Goflorp:

Post To: United Kingdom

Försöker jag buda på den här så säger eBay att eftersom jag är Svensk så går inte det....

Om säljaren har lagt upp auktionen som endast inom UK så går det ju inte att bjuda utanför... :/

Blir så j*vla irriterad på folk som inte kan använda stor bokstav i början på meningar och avsluta meningar på ett korrekt sätt med en punkt/frågetecken/utropstecken. Ska det vara så svårt?

Har man slutat lära ut rättskrivning efter 1985 (eller nåt sånt)?

• Oregistrerad
  • 2011-05-20 23:18
Ursprungligen av keptang:

Blir så j*vla irriterad på folk som inte kan använda stor bokstav i början på meningar och avsluta meningar på ett korrekt sätt med en punkt/frågetecken/utropstecken. Ska det vara så svårt?

Jag tror nog man slutade lära ut i överhuvudtaget efter 1885 eller nått sånt.

Ursprungligen av studiox:

Jag tror nog man slutade lära ut i överhuvudtaget efter 1885 eller nått sånt.

Antagligen..

För att rädda mitt skinn så säger vi att dom slutade efter -95!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-21 11:35

fan sluta med dessa Pekpinnarfasoner angående vårt sätt att skriva MAN gör väl så gött man kan.
tror ni att dä alltid är så lätt, alla födds väl inte med akademiska föräldrar eller har gått i private skolor !!

skärpning nu blir så sur när jag läser dessa perfekta inlägg

Ursprungligen av CUBEIS:

fan sluta med dessa Pekpinnarfasoner angående vårt sätt att skriva MAN gör väl så gött man kan.
tror ni att dä alltid är så lätt, alla födds väl inte med akademiska föräldrar eller har gått i private skolor !!

Det behövs väl inte privatskolor eller en privilegierad uppväxt för att kunna stava ordentligt? Hur tänkte du nu?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-22 12:24

Det behövs väl inte privatskolor eller en privilegierad uppväxt för att kunna stava ordentligt? Hur tänkte du nu?

Var menat som ett litet skämt kompis t.om du med dina goda skriftliga ambitioner kunde väl ha listat ut det om du velat eller

Detta är väl inte den mest seriösa tråden här inne

okey jag kanske glömde ett

Nu blir jag sur igen på sådana här översittar fasoner capeman hur tänkte du nu

Ursprungligen av CUBEIS:

Var menat som ett litet skämt kompis t.om du med dina goda skriftliga ambitioner kunde väl ha listat ut det om du velat eller

Nej, det var sannerligen inte lätt att lista ut, med en massa utropstecken och svordomar...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-22 12:33

Nej, det var sannerligen inte lätt att lista ut, med en massa utropstecken och svordomar...

Okey noterat men sättet jag blandade min text med lite stora och små bokstäver och dialektaliska inslag gav det ingen ledtråd, eller vågade du inte chansa, det kan ju vara killens vanliga sätt att uttrycka sig

Ursprungligen av CUBEIS:

Okey noterat men sättet jag blandade min text med lite stora och små bokstäver och dialektaliska inslag gav det ingen ledtråd, eller vågade du inte chansa, det kan ju vara killens vanliga sätt att uttrycka sig

Haha ska jag vara ärlig så tänkte jag nog att det kanske var ungefär så du brukade skriva.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-22 12:53

Haha ska jag vara ärlig så tänkte jag nog att det kanske var ungefär så du brukade skriva.

Hahaha så med andra ord är en framtida moderator karriär utesluten för mig Nu vart jag sur igen.....

Nej nu får jag gå och leta upp en god bok som man brukar säga, ska vi inte ta och skaffa en boktips tråd
Goflorp-grabbar/tjejer ? kan ju bli en lika bra hit som filmtråden

Jag skulle behöva lite boktips tror jag

Ursprungligen av CUBEIS:

Jag skulle behöva lite boktips tror jag

Idioten av Dostojevskij, helt galet bra!

För att jag vaknade halv fem idag..pga av kraftig solbränna

Jag tror faktiskt att internet i allmänhet, och chattande i synnerhet, är en bidragande orsak till att människor slutat bry sig om stavningsregler. Gå in på valfri blogg skriven av en person på 14-18 år och kolla, det är så att man blir mörkrädd!

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tror faktiskt att internet i allmänhet, och chattande i synnerhet, är en bidragande orsak till att människor slutat bry sig om stavningsregler. Gå in på valfri blogg skriven av en person på 14-18 år och kolla, det är så att man blir mörkrädd!

"Sätt" och "sett" stavas mer eller mindre alltid fel.

Bästa botemedlet mot språklig utarmning; läs böcker. Spelar ingen roll vad, men läs böcker.
Ge bort böcker i present till unga, få dem att förstå att man mår bra och blir smart av att läsa saker.

Ursprungligen av Goflorp:

"Sätt" och "sett" stavas mer eller mindre alltid fel.

Bästa botemedlet mot språklig utarmning; läs böcker. Spelar ingen roll vad, men läs böcker.
Ge bort böcker i present till unga, få dem att förstå att man mår bra och blir smart av att läsa saker.

Haha, jag har typ läst 10-20 böcker sammanlagt i mitt liv och det verkar trots det ha gått ganska bra för mig när det gäller att uttrycka mig i text. Jag förstår din poäng, och det kan ligga något i den. Men jag tror inte på kopplingen "läser inga böcker"<->"stavar dåligt" om jag ska vara ärlig.

Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, jag har typ läst 10-20 böcker sammanlagt i mitt liv och det verkar trots det ha gått ganska bra för mig när det gäller att uttrycka mig i text. Jag förstår din poäng, och det kan ligga något i den. Men jag tror inte på kopplingen "läser inga böcker"<->"stavar dåligt" om jag ska vara ärlig.

Nä, men koppling åt andra håller tycker jag mig kunna skönja; läser mycket böcker - uttrycker sig obehindrat på ärans och hjältars språk....

• Medlem
  • Täby
  • 2011-05-22 12:50
Ursprungligen av PeeMaN:

Inte jag heller, jag kan räkna upp böckerna jag har läst på ena handens fingrar, det är inget för mig.

Bevaka tråden