Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är inte bara det, det är HUR de flesta av dessa olyckor händer.

Jag blev lite fundersam när ett av British SuperBike teamen heter "SorryMate.com" så jag kollade vad det var. Jo, försäkring för motorcyklister.

Varför "Sorry Mate" ? Jo, för att det är vad alla bilister säger när de kört på en mc. "Sorry mate, didn't see you"...

Kolla in alla citat som finna på sidan...

RIP Kuki Takahashi

I Tyskland är det lag på att det ska vara skydd på vajerräcken så att man inte kan åka in under vajrarna. Borde vara detsamma här.

Nåja, inte för att jag vill argumentera men om det hade funnits ett mitträcke där olyckan som startade hela denna diskussion inträffade, så hade det aldrig blivit någon dödsolycka eftersom bilen aldrig kommit över på fel sida av vägen. Därför känns det faktiskt lite konstigt hur denna delen av tråden har utvecklats

Och det finns exempel på att TSV lyssnade på hojåkarna - min svåger (Tolle) var inblandad när man tillät långa gafflar på hojar - då var han inblandad i en provkörning med sin BSA med lång gaffel och körde ifrån polishojar (under strikt kontrollerade former;)

Ursprungligen av Goflorp:

Massa text.

Det jag reagerade mot var att ni kastade pil mot någons foto. Det låter oerhört barnsligt. Är sådant vanligt i MC-kretsar? Man har ju vissa fördomar som låter mer och mer som sanningar i och med det du skrev - jag hoppas inte det är så.

Jag har som sagt åkt MC flera gånger (dock ej kört) och jag tror jag kan förstå en del av tjusningen. Däremot kändes det hela tiden ganska otryggt, så klart. Trots att inget hände.

Jag har lite svårt att greppa dina liknelser när du inte sätter dem i relation till MC-världen. Vad är ett PC-körkort? Alltså ett körkort för bilar och det kan man inte få för MC? Eller vad? Jag förstår att du skojar, men det måste ju ligga något bakom liknelserna. Jag försöker förstå.

EDIT: Å andra sidan, vi börjar bli ganska mycket OffTopic. Som du brukar säga, Goflorp, "Det här är tråden för att vara sur i", kanske inte för att diskutera trafiksäkerhetspolitik.

Capeman, jag gillar dig och ser fram emot att vi tar en pilsner när Prince kommer till stan.

Vad räknar du med från 450 Harleyåkare som till 90% var onyktra, detta var säkert 1993 med... de är säkert vuxnare idag

Ursprungligen av Goflorp:

Capeman, jag gillar dig och ser fram emot att vi tar en pilsner när Prince kommer till stan.

Vad räknar du med från 450 Harleyåkare som till 90% var onyktra, detta var säkert 1993 med... de är säkert vuxnare idag

Gillar dig med.

Mr Klant var jag idag. Ivrig som jag var skulle jag uppdatera min iPhone till iOS 5. Återställde telefonen med ipsw filen UTAN att säkerhetskopiera! Bilder, kalender m.m borta!

Klant igen. När jag skulle köra in USBn i macen för att synka den nya programvaran mot iTunes krävdes givetvis version 10.5!
Tur dock att den fanns på developer sidan! Sen ännu mer strul, givetvis hade jag glömt att lägga in ett device nummer så iTunes ville inte registrera den nya programvaran! Suck.

Sen till sist, under hela den här tiden var jag tvungen att switcha mellan min USB sticka som ger internet från iPhone USB sladden för att båda inte fick plats samtidigt!

Detta måste vara den jobbigaste förmiddagen jag varit med om. Den slutade med att jag pressade in USB stickan och USB sladden samtidigt:)

Sen gick det.
Man ska aldrig vara för het på gröten.
..blev iaf väldigt sur sen!

Ursprungligen av Engalunda:

Mr Klant var jag idag. Ivrig som jag var skulle jag uppdatera min iPhone till iOS 5. Återställde telefonen med ipsw filen UTAN att säkerhetskopiera! Bilder, kalender m.m borta!

Klant igen. När jag skulle köra in USBn i macen för att synka den nya programvaran mot iTunes krävdes givetvis version 10.5!
Tur dock att den fanns på developer sidan! Sen ännu mer strul, givetvis hade jag glömt att lägga in ett device nummer så iTunes ville inte registrera den nya programvaran! Suck.

Sen till sist, under hela den här tiden var jag tvungen att switcha mellan min USB sticka som ger internet från iPhone USB sladden för att båda inte fick plats samtidigt!

Detta måste vara den jobbigaste förmiddagen jag varit med om. Den slutade med att jag pressade in USB stickan och USB sladden samtidigt:)

Sen gick det.
Man ska aldrig vara för het på gröten.
..blev iaf väldigt sur sen!

Rekord i klantighet?

Ursprungligen av keptang:

Rekord i klantighet?

Som f*n!

Ska försöka glömma och gå vidare.. tyst nu! Ville bara skriva av mig!

Min lilla Jimmy (katt) har blivit biten av samma j*vla okastrerade kattj*vel som attackerade honom härom veckan och har nu ett stort sår mitt på svansen = veterinären IGEN!!!

Får jag tag på kattfan, eller ännu bättre ägaren så...

Hmm, har inte bestämt mej än...

Ursprungligen av LCR:

Min lilla Jimmy (katt) har blivit biten av samma j*vla okastrerade kattj*vel som attackerade honom härom veckan och har nu ett stort sår mitt på svansen = veterinären IGEN!!!

Får jag tag på kattfan, eller ännu bättre ägaren så...

Hmm, har inte bestämt mej än...

Funkar för såväl ägare som 4fota bråkmakare
big water pistols - Sök på Google

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Funkar för såväl ägare som 4fota bråkmakare

Tack för tipset men i detta fallet så hjälper inte sånt här.

Idiotkatten kommer springande och flyger på Jimmy och biter och slåss direkt. Så fort jag kommer i närheten sticker han.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-08 08:22

...när jag i morse såg att barnens uppblåsbara pool var trasig. Den är ju ändå inte en vecka gammal.
1200 liter vatten åt skogen. Grrr

Ursprungligen av Cokey:

...när jag i morse såg att barnens uppblåsbara pool var trasig. Den är ju ändå inte en vecka gammal.
1200 liter vatten åt skogen. Grrr

Men skogen kanske behövde vattnas, och en kubikmeter vatten är ju billigare än poolen...

Fast poolen kanske går att laga och 1m3 vatten kostar runt 30kr ?!...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-08 10:04
Ursprungligen av LCR:

Men skogen kanske behövde vattnas, och en kubikmeter vatten är ju billigare än poolen...

Fast poolen kanske går att laga och 1m3 vatten kostar runt 30kr ?!...

Haha sant.. I detta fallet så var det gräsmattan och det var ju välkommet med lite vatten på den.
Poolen kommer jag reklamera så den är inga bekymmer. Mer tårarna på barnens kinder som jag blev sur över..

Ursprungligen av Cokey:

Haha sant.. I detta fallet så var det gräsmattan och det var ju välkommet med lite vatten på den.
Poolen kommer jag reklamera så den är inga bekymmer. Mer tårarna på barnens kinder som jag blev sur över..

Man måste lida motgångar för att verkligen kunna uppskatta medgångarna.

"Det är för närvarande många som ringer oss och vår kö kan inte ta emot fler i väntan, vi ber er därför att återkomma".

Vad är det för pundhuvud som bestämt att alla komvux-elever i hela Stockholm måste ringa ett (1) nummer för att få ut sina betyg?
Vad är det för fel att skriva ut just betyg automatiskt? Finns det en enda elev som går på komvux som är totalt ointresserad av sitt betyg och skulle slänga det ifall det damp ner i brevlådan? Hela konceptet bakom Komvux är att skaffa sig betyg!

Blir sur av att komma till en tenta som de sagt är en omtenta för endast "problemdelen" för att upptäcka att man även kunde skriva "teoridelen" som jag pga tidigare påstående inte pluggat alls till! Den delen jag verkligen skulle behövt plugga till dessutom...Tack för den!

Precis hemma efter en lång intervju med en rekryteringsfirma och man blir nerklassad för att man är över kvalificerad...

Hur mycket j*vla "Schemalagt underhåll" behöver Yahoo egentligen, man kommer ju aldrig åt sin e-mail...

Lika mycket som Nordea behöver krascha vid varje månadsskifte?

Därför byter man till Gmail och Handelsbanken - och kastar in en notis i glada tråden.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Därför byter man till Gmail och Handelsbanken - och kastar in en notis i glada tråden.

Gmail + Skandiabanken = Glädje!

Jag hade inplanerat att springa 5km idag på minst samma tid, 11.1. Vilket gick fram till 1.3km, där tog det bara tvärstopp. Så det vart veckans korta pass istället och distansen nästa gång. Men jag var så jävla peppad på att få springa bara 1km fort som fan, nu fick jag tugga runt på 11ish istället... :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-09 00:48
Ursprungligen av klarabara:

Jag hade inplanerat att springa 5km idag på minst samma tid, 11.1. Vilket gick fram till 1.3km, där tog det bara tvärstopp. Så det vart veckans korta pass istället och distansen nästa gång. Men jag var så jävla peppad på att få springa bara 1km fort som fan, nu fick jag tugga runt på 11ish istället... :/

Jag känner igen mig, det är ups and downs bara att lyssna på kroppen och lyda. Vissa dagar är hopplösa i spåret . Nästa gång flyter det på bara av sig själv.

Är lite nyfiken på denna ryggsäcks jogging som många verkar praktisera. kan tänka mig att det blir en skaplig turbo effekt när man plockar av sig ryggan nästa gång man joggar, snacka om att lura hjärnan och kroppen

Har för mig att det var Benny Guldfot från gamla goda "Buster" serietidningen som praktiserade detta först, jag är troligtvis ute och cyklar

Blir lite sur när jag blir omsprungen av en massa ryggisjoggare på slingan

Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta ? Troligtvis har dom någon dold balansfördel med denna rygga på.

Vad finns det i ryggan ? stenbumblingar eller, blir dubbelsur av att inte veta det

ah.. det låter intressant.. jag tänkte köra den effekten på att springa på plan mark nån gång, mycket lättare när man kört en massa backar.

Men nu vaknar man först klockan 03:15 av fulla idioter på gatan (läs nyblivna studenter) som ska hem, alltid ALLTID ska de skrika och böla just nedanför mig. Först när de ska dit och sen när de är på väg hem...

Sen vaknar man igen av väckarklockan, öronen är helt igenkorkade och man har svårt att hålla balansen när man reser sig.. BLÄ
Hoppas det inte är en förkylning. Satt två damer framför mig på t-banan o hade sig med snorighet igår, bytte vagn efter två stationer men det kanske redan var försent....

Jag vill jobba på KOMMUNEN för där behöver man aldrig vara anträffbar!!

Allvarligt, snart tar jag ett gevär o skjuter prick på alla skrikande studenter nedanför mitt fönster. Inte nog med att man ska höra brölen och deras fyllegräl mitt i natten utan dessutom höra dem på dan med dålig techno.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-09 18:33

Blir jättesur när jag får köa länge eftersom jag hela tiden väljer fel kö att stå i .

Ursprungligen av CUBEIS:

Blir jättesur när jag får köa länge eftersom jag hela tiden väljer fel kö att stå i .

Sagt det i annan tråd, chansen att DIN kö är snabbast är 1/antal_kassor. (1 på 12 på stor-ICA).....

Chansen att ngn annan kassa är snabbare än din är 11/12 (komplemenhändelsen)....

Bevaka tråden