- Sixten
- Medlem ●
Dom har drabbats av översvämmning i sin serverhall i Danmark så mail/hemsida osv har legat nere för mig sedan igår. Nu är det hjälpligt uppe, men jag vet inte om alla mina mail kommit fram som dom skulle.
Inte mycket att göra iofs åt vädrets makter, men lite mer info skulle inte skada.
För andra gången har de som ansvarar för stadsnätet kopplat in mig på fel användare och åter sänkt min bredbandshastighet från 80Mbit/s till 10Mbit/s. Ett så kallat i-landsproblem, men irriterande ändå eftersom jag ogillar att ringa support.
För andra gången har de som ansvarar för stadsnätet kopplat in mig på fel användare och åter sänkt min bredbandshastighet från 80Mbit/s till 10Mbit/s. Ett så kallat i-landsproblem, men irriterande ändå eftersom jag ogillar att ringa support.
Jag förstår dig. Jag ogillar också att ringa support;(
Så sant så, sedan jag började jobba på support för några år sedan så lärde jag mig att det är inte så kul att få skit om dagarna från kunder när det är företaget man jobbar åt som gjort bort sig. Sedan så lärde jag mig också att alltid vara jättetrevlig mot kundtjänst/support då det är oftast endast då man får hjälp
OT: Sur för att min arbetsgivare inte gett någon kompetensutveckling alls de senaste 3 åren. Trots information konstant om vilket bra jobb man gör...
Så sant så, sedan jag började jobba på support för några år sedan så lärde jag mig att det är inte så kul att få skit om dagarna från kunder när det är företaget man jobbar åt som gjort bort sig. Sedan så lärde jag mig också att alltid vara jättetrevlig mot kundtjänst/support då det är oftast endast då man får hjälp
OT: Sur för att min arbetsgivare inte gett någon kompetensutveckling alls de senaste 3 åren. Trots information konstant om vilket bra jobb man gör...
Exakt; "varför är du elak? Du vet om att jag är den som hjälper dig just nu?" , sa jag till kunder som började gapa och skrika.
Sitta på telefonsupport måste vara bara lite lite bättre än att vara telefonförsäljare. Jag får ofta uppfattningen att supportpersonalen egentligen inte har någon djupgående kunskap utan sitter och läser innantill. Om ens problem sen inte passar in på FAQ-alternativen så får man goddag yxskaft till svar och då kräver det enorma mängder behärskning att inte lacka ur på stackaren i andra luren.
Är nog inte riktigt sur så att säga, men Boss (en av våra vovvar) skadade sig i tassen idag. Han har lyckats med att dra loss skinn nere vid klon på sin vänstra baktass. Inte så mycket, men har gjort rent, satt dit kompress och bandage osv så nu ligger han brevid i soffan och vilar sig.
Som tur är så bryr han sig inte så mycket om det och han haltar inte, så det är nog läkt på en eller ett par dagar.
Men man blir ju lite ledsen/upprörd eftersom man bryr sig om kraken :/
Men man blir ju lite ledsen/upprörd eftersom man bryr sig om kraken :/
Vet inte om man ska Gilla ditt inlägg så jag visar mitt medlidande och min förståelse så här...
Jag har verkligen otur. Åkt på spricka i min iphone4 som jag precis fått tillbaka. Som tur är så är den bara "kosmetiskt ful" och påverkar inte funktionaliteten. Men det är ju minst sagt störigt. Jag trodde att glaset på iphone4 var starkare än på de tidigare modellerna och att man inte behövde skyddsplast, men det verkar ju defintivt inte stämma!
Jag har verkligen otur. Åkt på spricka i min iphone4 som jag precis fått tillbaka. Som tur är så är den bara "kosmetiskt ful" och påverkar inte funktionaliteten. Men det är ju minst sagt störigt. Jag trodde att glaset på iphone4 var starkare än på de tidigare modellerna och att man inte behövde skyddsplast, men det verkar ju defintivt inte stämma!
Känns lite som härdat glas, man kan slå på det, kasta saker mm på det utan att det händer något. Men så träffar man den där lilla kanten i den där speciella vinkeln och vips så har man ett pussel med x antal tusen bitar =/ (hände på framrutan till min grävmaskin för ett par månader sedan).
En lite irriterande sak just nu är att jag laddade ner ett program till min iPhone som jag tidigare redan betalt för, ca 1 år tidigare. Senare kom det ett email där där det stod att summan har dragits igen. Det var samma program och jag använde samma iTunes-konto, så felet ligger inte där. Jag ogillar att betala för samma sak 2 gånger när det inte ska behövas.
iTunes --> iTunes Store --> Kontoinformation --> Purchase history --> Report a problem
(ursäkta språkblandningen, men så ser det ut i min iTunes)
Jag har använt den här funktionen för några år sedan när jag köpte en iOS-uppdatering till iPod touch, och de drog pengarna två gånger. Det var inga problem alls att få tillbaka pengarna.
Verkligen.. har suttit och ringt 2 timmar för att spärra allt.. suck o stön...
shit lider starkt med dig, en mindre mardröm även om det är korten det är fråga om, massa massa massa besvär....
hoppas det fixar sig .
Tips fortsättningsvis, ONEmax - Familjens spärrtjänst.
Lätt värt det om olyckan är framme, dessutom första året gratis, sen 149:-/år för en person eller 199:-/år för hela familjen.
edit: Finns naturligtvis fler såna tjänster, men det var bara den första jag kom på.
Eftersom jag inte gnällt och varit sur på några timmar nu…
Tappade för ett litet tag sedan ett av mina kameraobjektiv i marken, ett Pentax DA 55-300. Ett väldigt litet fall och utan synliga skador. Jag har nu tagit några fotografier med det och det känns inte helt 100% längre. Bilderna blir suddiga och mjuka. Nu har jag ett till synes ett helt objektiv som jag inte vill eller kan använda seriöst. Bygga om det till en kaffemugg värde +3000? Att skicka in till reparation skulle nog kosta mer än vad det kostar att köpa nytt. Och att göra något själv? Nä. Möjligtvis prova att tappa det i marken igen och se om det rättar till sig.
Saknar att ha ett teleobjektiv. Kanske får se det som en möjlighet att köpa ett nytt. 300mm/4 vore gött men plånboken säger nej.
Det går inte att lösa via hem/drulleförsäkring? Visst kan det kosta 1500:-, men det är väl värt för att få det att fungera igen.
Tappade för ett litet tag sedan ett av mina kameraobjektiv i marken, ett Pentax DA 55-300. Ett väldigt litet fall och utan synliga skador. Jag har nu tagit några fotografier med det och det känns inte helt 100% längre. Bilderna blir suddiga och mjuka. Nu har jag ett till synes ett helt objektiv som jag inte vill eller kan använda seriöst. Bygga om det till en kaffemugg värde +3000? Att skicka in till reparation skulle nog kosta mer än vad det kostar att köpa nytt. Och att göra något själv? Nä. Möjligtvis prova att tappa det i marken igen och se om det rättar till sig.
Saknar att ha ett teleobjektiv. Kanske får se det som en möjlighet att köpa ett nytt. 300mm/4 vore gött men plånboken säger nej.
Det går inte att lösa via hem/drulleförsäkring? Visst kan det kosta 1500:-, men det är väl värt för att få det att fungera igen.
Tanken har slagit mig också. Ska fundera över det om det känns värt det. Skulle vara intressant att veta vad felet är eftersom fokus verkar vara ungefär där det ska vara men ändå blir det tämligen oskarpa bilder, även med stativ.
Vet hur du känner! Med en vecka kvar på min semester i Kina så damp min kameraväska i backen vilket resulterade i att kameran pajjade. Jag hade dock "tur" och det var min 5 år gamla 350D som gick sönder och inte objektivet som är betydligt dyrare.
Så som tröst för trasig kamera och en vecka utan bilder fick det bli en 60D på vägen hem genom Hongkong. Intet ont...
Några idioter har stal bensin ur bilen i natt. Locket låg på marken bredvid...
Fan att folk inte kan respektera andras grejer!!!