Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

Vilka idioter det finns!

Läste också det innan, förbannad blir man! Kanske är tur att man inte får tag på sådana för då åker väl en annan in..

Var ute på sjön igår, blev både förfriskad och överförfriskad. Hamna i vatten, iphonen därtill. Det blir ett samtal till försäkringsbolaget idag. ÅH SÅ ROLIGT! FAAAN!

Åker Spårvagn

En av Göteborgs finest skall minsann slå in skallen på alla och svordomar och äta hans bajs och..
Av ngn anledning siktar han in sig på mig (till 3 småtjejers stora lättnad) och raljerar högljutt om agronomers könsorgan, exkrementer och liknande. Högljutt och vilt höttande med nävarna i bästa Bruce Lee stil...

Jag säger att han stör och att jag kommer se till att han kommer av vagnen.
Ringer polisen och meddelar vilken linje etc, de uppskattar det lätt humoristiska i situationen
när jag säger att jag åker M31-vagn samtidigt som man tydligt i bakgrunden kan höra okvädingsord....

Slår på kameran i min iPhone4, videofilmar fem minuter svordomar, hot, könsord etc.

Polisen kommer i brunnsparken. Jag och polis byter visitkort och han säger att jag kan väl spara videon ett tag.

Alkis får åka polisbil.

Det är ca 30 grader, hällande solsken och en gubbe fördärvar dagen för hundra andra.

EDIT; spårvagn är att betrakta som allmän plats. Det betyder att jag FÅR filma där och även lägga ut videon på Youtube. http://www.youtube.com/watch?v=MkxzH1I62GQ

Senast redigerat 2011-06-28 19:04
  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-28 23:50

Goflorp var det du som var en Bonnjävel eller?
Tur det finns såna härliga typer som ska förstöra för en.

Ähhh, en alkiss som är lite överförfriskad. Jag tycker mest synd om den sortens människor!

Ursprungligen av PeeMaN:

Ähhh, en alkiss som är lite överförfriskad. Jag tycker mest synd om den sortens människor!

Visst är det tragiskt. Men ändå får man inte bära sig åt hur som helst, det finns gränser.
Att i ca 30 minuter, hötta med nävarna, vråla på alla, skrämma tanter och barn, vråla fula ord, osv faller liksom utanför ramen för vad man orkar, kan eller bör stå ut med.

Bonnjävel var nog någon som ändrades under resans gång.... Jag blev väl det för att jag sa att han störde och att jag tänkte göra ngt åt det.

Ursprungligen av Goflorp:

Visst är det tragiskt. Men ändå får man inte bära sig åt hur som helst, det finns gränser.
Att i ca 30 minuter, hötta med nävarna, vråla på alla, skrämma tanter och barn, vråla fula ord, osv faller liksom utanför ramen för vad man orkar, kan eller bör stå ut med.

Bonnjävel var nog någon som ändrades under resans gång.... Jag blev väl det för att jag sa att han störde och att jag tänkte göra ngt åt det.

Haha, jösses. Du har inte åkt nattvagn mycket i ditt liv märker jag. Åk med valfri vagn som tar vägen via valand en lördagnatt vid 3-tiden!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-01 06:36
Ursprungligen av PeeMaN:

Ähhh, en alkiss som är lite överförfriskad. Jag tycker mest synd om den sortens människor!

Ja kanske det med jag säger då bara "fy fan" när dom starkt har kissat ner sig och är inne på te.x banken har hänt att jag fått vända på foten och lämnat stället efter att ha stått i kö 15- 30 minuter och då kan man hålla sig för skratt. Jag kräks rakt ut om jag stannar. DÅ BLIR JAG PISS SUR RENT UT SAGT !

Det är enda gången jag tycker synd om bank personalen dom har inget annat val än att låtsas att det regnar och ge service men det är enda gången dom skyndar på ärendena.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-06-29 09:44

Tyvärr vanlig företeelse på Göteborgs spårvägar.

Spårvagnar är ju tacksamma för sådana tilltag eftersom människor runtomkring inte kommer undan. Till skillnad då från att sitta på en parkbänk och svära där andra människor bara kan ta en omväg och försvinna.

Idag stängde jag av alla nyhetsbrev från den idiotiska onlinetjänsten spela.se (zylomgames.se). Jag fick nog! Jag har under en tid tagit emot deras brev för min dotters räkning, men så korkat får det bara inte vara. Det som fick bägaren att rinna över var detta:

"Mahjongg Fortuna
Mahjong
Snabbhet och intelligens är de viktigaste vapnen som du bör utrusta dig med när du spelar detta uråldriga asiatiska spel. Rensa bordet sâ fort som möjligt genom att leta efter brickor med samma mönster. Är du tillräckligt skicklig kanske du hamnar pâ highscorelistan. Spela Mahjongg Fortuna nu!"

Inte nog med att dessa fårskallar inte vet vad Mah-Jong är, men de uttalar sig också om spelet som om de visste något ("detta uråldriga asiatiska spel"), och deras sidor är designade för att inte ge någon som helst feedbackmöjlighet.

Vi noterar också att de erbjuder köpesversioner av spelen... utan att NÅGONSTANS ange systemkrav. Om man läser deras fattiga "vanliga frågor" så antyds att de stödjer Windows, och det låter som om de inte vet att det finns något annat.

Fy tusan, och denna bottendåliga nivå är den "standard" vi måste leva med.

Som grädde på moset kom jag på min elvaårige son att spela porrspel. Tjänsten där dess finns gör inga försök att hålla barn ute, de har en liten notis med "adult content" och nöjer sig med det.

Det är så man får lust att dra ur Internetsladden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-30 00:02

Det är nog inte så många äldre tanter och barn som åker då heller, så det stör nog inte riktigt lika mycket...

Ursprungligen av kenjon:

Det är nog inte så många äldre tanter och barn som åker då heller, så det stör nog inte riktigt lika mycket...

Så vi som natt/kvällsarbetat och andra fullt nyktra människor som råkar ta vagn den tiden blir alltså inte lika lätt störda som äldre tanter och barn?

eller kallar du goflorp för gammal nu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-30 08:24

Precis som mej, så tror jag att Goflorp har en lägre tröskel för att bli störd än du och visst sänks den med åldern.

Man är ju inte 20 längre.....

Fast det är man ju glad för

En 1cm lång flytande insekt satte sig på min vägg. Misslyckades med att döda den. Har vänt upp och ner på min 20kvm lgh för att hitta och döda den, men icke! Blir så sjukt irriterad. Mina systematiska sökningar ger inte resultat. Hur kan en sån jävel bara försvinna i en lgh som knappt har några möbler och alla väggar är vita så minsta grej ska synas!?

EDIT: FLYGANDE

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-01 00:41

Den sitter på din rygg?

Ursprungligen av Cokey:

Den sitter på din rygg?

Tro mig - jag har kollat.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Tro mig - jag har kollat.

Hur såg det ut när insekten flöt? Den kanske har flutit ut?

Ursprungligen av keptang:

Hur såg det ut när insekten flöt? Den kanske har flutit ut?

Hm. Såg precis att jag skrivit fel.

Kan vara hänt att den tagit sig ut, trots allt. Men vafan.

Kan säga att den såg ut som en enormt stor mygga. Jag vet inte vad det är för sorts jäkla insekt. Någon som vet?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Kan säga att den såg ut som en enormt stor mygga. Jag vet inte vad det är för sorts jäkla insekt. Någon som vet?

En helt vanlig honmygga troligtvis.. 5-10 ggr större än hanarna, helt ofarliga.

Ursprungligen av keptang:

En helt vanlig honmygga troligtvis.. 5-10 ggr större än hanarna, helt ofarliga.

Intressant. Myggor är mer obehagliga än farliga. Två honor på kort tid i så fall. Föredrar plötsligt de mindre.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Intressant. Myggor är mer obehagliga än farliga. Två honor på kort tid i så fall. Föredrar plötsligt de mindre.

Helt klart.

Ursprungligen av keptang:

En helt vanlig honmygga troligtvis.. 5-10 ggr större än hanarna, helt ofarliga.

Är det inte tvärtom? Honorna suger blod, inte hanarna?

Ofarliga, tja... Kom hit upp och testa:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-01 11:55

En harkrank... Fast de brukar vara betydligt större än 1 cm.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Harkrankar

Skit i myggen.

Här är vi sura.

Ursprungligen av Goflorp:

Skit i myggen.

Här är vi sura.

Jag blev myggbiten nyss, jag är sur:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-01 23:41

Idag skulle Internet kopplas in på min nyinstallerade fiber. TV fick jag i början av veckan, har funkat kalas.
From idag funkar varken TV eller Internet. Så de som skulle koppla in Internet har kopplat bort TVn. Kul en fredagkväll... nu lär inget hända förrän tidigast måndag. Bläh för Zitius!

Regler hit och regler dit, blir sur på folk som cyklar på övergångsställen där man ska gå och sedan förväntar sig att man ska stanna!
Jag hoppar alltid av cykeln när det inte är cykelpassager!

Förlåt det var inte mening att dra upp trafikregler nu igen i den här tråden, läste just på Wikipedia att det inte finns något förbud i Europa på det. Synd.

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-07-03 22:15

Surftown

Bevaka tråden