Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CUBEIS:

...Förlåt att jag tar upp detta men jag tycker att en övre åldersgräns för innehav av körkort skulle införas....

Ja, åldern kan man nog inte skylla på i det här fallet. Han var i min ålder (jag född -67, han född -69).

Försöker nu ringa försäkringsbolaget för att få reda på om det är någon mer information jag kan bidra med, men handläggaren har inte gått att nå på hela förmiddagen. Jag gjorde skadeanmälan via webben, så jag har inte pratat med någon person på försäkringsbolaget ännu.

Jo, plåtskador tar tid att fixa. Min fru körde in i en släpvagn (och det är en lång historia som fortfarande gör mig sur över folk som belamrar gemensamma samfällighetsparkeringar och ställer upp släpvagnar och avställda bilar...) i maj och nu har vi fått tid på plåtverkstaden.

Det har gått så lång tid att vi till och med hann byta försäkringsbolag innan skadan är fixad:)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tyvärr inte. Han märkte ingenting. Han var i en helt annan värld, verkade det som. Han reagerade inte förrän jag sprang ur min bil, och började banka i sidan på hans bil. Då sprang han ut, och började skälla på mig för att jag bankade på hans bil.

Och då hade han ju redan hunnit köra fram en bit. Så jag kunde tyvärr inte fotografera "kollisionsläget".

Jag råkade ut för ett ljushuvud på IKEAs parkering i Malmö för något år sedan. Killen hade ställt sig mitt i för att vänta på att någon som hade typ 15 minuter kvar att lasta skulle köra ut. Jag skulle köra förbi på höger sida. Precis när jag är bredvid honom får han för sig att börja backa och jag tutade, han reagerade inte och han backade på mig så det blev en liten bula och repor precis över vänster bakhjul. Jag går ur och säger något i stil med att man får se sig för. Killen börjar gnälla om att jag skulle tränga mig förbi. Sen kommer hans fru också och börjar granska min bil och menar att det inte har hänt något och att jag inte hade någon skada. Hon gick till och med runt och påstod att det såg likadant ut på andra sidan så det skulle nog se ut så där, och i den mån det fanns några bucklor eller repor så var de nog gamla. Snacka om att jag fick ta till mina sista mentala krafter för att besinna mig. Vi fyllde i alla fall i skadeanmälan och jag lämnade in bilen, fick den reparerad och så var det med det.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-05 10:35
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Idag - visar upp bilen på plåtverkstaden, och de säger: Vi har tid den 5 oktober. Jag trodde kanske att det skulle ta 2-3 veckor, inte två månader.

Plötsligt framstår min juli-månad med trasig AC (4 veckors väntetid) som rätt futtig...

Lika futtigt är det att min avtagbara dragkrok (som fungerat som fast dragkrok i över två år...) har beckat i hop i låset. (upptäckte jag igår)

Du kan alltid höra med annan verkstad, såvida inte försäkringsbolaget (av kostnadsskäl) har tvångshänvisat just till den plåtverkstaden.

Ursprungligen av planB:

Du kan alltid höra med annan verkstad, såvida inte försäkringsbolaget (av kostnadsskäl) har tvångshänvisat just till den plåtverkstaden.

Nej, ingen tvångshänvsining. Jag vände mig till dem, bara för att jag brukar göra service och sånt där. Jag ska kolla och se om någon annan har tid lite tidigare.

Ursprungligen av planB:

Lika futtigt är det att min avtagbara dragkrok (som fungerat som fast dragkrok i över två år...) har beckat i hop i låset. (upptäckte jag igår)

Bäst att du fixar det innan besiktningen för de testar att krokarna går att ta av (men det visste du säkert redan)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-05 12:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Bäst att du fixar det innan besiktningen för de testar att krokarna går att ta av (men det visste du säkert redan)

Precis. Första besiktningen eftersom det är en -08:a

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Igår - fick brev från försäkringsbolaget med bekräftelse på att de tagit emot skadeanmälan. De säger att de ännu inte har all information, och tills vidare får jag stå för självrisken. Men jag tror och hoppas att detta bara är en standardformulering, i väntan på att de pratat med motpartens bolag. För det borde ju inte vara något större problem att utse vem som är vållande, och det är inte jag.

Har nu pratat med handläggaren. Och det var som jag trodde - det handlar om att de inte har fått in motpartens uppgifter ännu. Men enligt handläggaren så ska det inte vara något problem. "Han backade ju, så han sitter i hissen" som hon uttryckte det.

Så jag tar bort den punkten - och ändrar trippelsur till bara dubbelsur.

Kanske skulle skriva detta i glad-tråden i stället.

Och jag blev småsur över alla ljushuvuden som ska ironisera och "skämta" på AB:s kommentarfält över att Rowan Atkinson kraschade med sin McLaren F1. Folk som sitter och ironiserar och tycker att AB ska sluta skriva om

Citat:

Sportbil? Inte kallar jag hans lilla gröna bil för sportbil. AB, ge upp nån gång!

Get a grip! Du vet inte vad du snackar om! Blanda inte ihop rollfigurer med skådespelaren.

Ursprungligen av BlackSmp:

Och jag blev småsur över alla ljushuvuden som ska ironisera och "skämta" på AB:s kommentarfält över att Rowan Atkinson kraschade med sin McLaren F1. Folk som sitter och ironiserar och tycker att AB ska sluta skriva om

Get a grip! Du vet inte vad du snackar om! Blanda inte ihop rollfigurer med skådespelaren.

Skulle man uppröras över aftonbladet varje gång det skrivs eller kommenteras något uppåt väggarna där hade man förmodligen haft stroke eller hjärtattack sen länge.

Jo, kommentarsfunktionen till artiklar är sannolikt en gigantisk konspiration för att få upp sjuktalen;)

Vissa människor har inte fattat RESPEKT!!!

Vaknar idag av att samma människor (se glad tråden igår) håller på och gräver bland mina grejer och vill ha våran barnvagn och annat när jag klart och tydligt sa "Inget mer!!" igår kväll när de tog med sej alla de grejer jag gav dem gratis.

Hennes lilla kille på 2 år skulle ha med sej en massa grejer från mina barns sandlåda.

När jag till slut gav med mej och sa att hon kunde få barnsängen för 100kr fick jag till svar "huh?!"

Konstigt, när vi pratade nyss förstodd hon i alla fall lite svenska, men nu försvann de kunskaperna totalt...

Jag gav mej och sa att "ok, du får sängen men INGET MER! Nade mas, Keine mehr, No more!"

"Huh?!"

Jag hämtar en del till sängen och då står hon och tittar på tomkartonger från min sons PS3 och annat, och frågar "Computer?!" med ett bedjande leende.

Här försöker man vara shysst och ge bort (mer än) det jag tänkt slänga och så får man iglar på sej.

Vad har jag gjort för fel???

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-06 14:22
Ursprungligen av LCR:

Vad har jag gjort för fel???

Inget. Summa summarum har du nog ändå skapat mer gott än ont. Social utsatthet lockar inte alltid fram det bästa hos människor.

Ursprungligen av planB:

Inget. Summa summarum har du nog ändå skapat mer gott än ont. Social utsatthet lockar inte alltid fram det bästa hos människor.

Nej och brist på anpassning till sitt nya hem leder till brist på gott bemötande.

Inget, men det är ingen rolig känsla att försöka vara hygglig och sedan inse att folk försöker utnyttja en!

Precis innan hon gick (efter att jag sagt INGET MER!) "Cykel?!"

Kommer de tillbaka vet jag inte vad jag gör...

Gick en sväng och bort mot lägenheterna där dessa kurder bor ligger det nu all den paketering från de nya oöppnade leksakerna jag gav dem (en del var oönskade presenter mina barn inte ville ha).

Jag frågar bara varför brydde jag mej?!...

Ursprungligen av LCR:

Gick en sväng och bort mot lägenheterna där dessa kurder bor ligger det nu all den paketering från de nya oöppnade leksakerna jag gav dem (en del var oönskade presenter mina barn inte ville ha).

Jag frågar bara varför brydde jag mej?!...

Illa, tyvärr ser man ofta sånt, ohämmad nedskräpning/kundvagnar från köpcentrum som står överallt i liknande områden.

Jag är inte ett dugg förvånad. När jag läste i gladtråden misstänkte jag att det här skulle hända men sa inget...

Efter att ha använt min mors PC så kokar jag av ilska över Microsoft Windows.

... varför i hela världen ska det vara så trögt, komplicerat och dåligt fungerande!?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-07 09:21

Roliga är ju att man ofta får höra argumentet "Det är så enkelt och smidigt" när man försöker visa något non-Windows för många mäniskor och ber dem prova något annat (Linux/Windows) :/
Gissar på att enkelheten och smidigheten ligger att man ringer familjens datakunnige så fort det strular.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Efter att ha använt min mors PC så kokar jag av ilska över Microsoft Windows.

... varför i hela världen ska det vara så trögt, komplicerat och dåligt fungerande!?

Dessutom blir jag arg på trångsynta människor som fyller min Twitter-feed. Men jag antar att man kommer undan med ganska mycket när internet bidrar med stora möjligheter att vara anonym.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Dessutom blir jag arg på trångsynta människor som fyller min Twitter-feed. Men jag antar att man kommer undan med ganska mycket när internet bidrar med stora möjligheter att vara anonym.

En av de bidragande orsakerna till att jag lämnade FB. Alla dessa rasistiska idiotåsikter som folk i ens närhet kastar ur sig.
Du menar att twitter är genomsyrat av samma idioti.....trist

Ursprungligen av Goflorp:

Du menar att twitter är genomsyrat av samma idioti.....trist

Knappast!

Det finns massor av Twitter som bara innehåller relevant information.

Ursprungligen av LCR:

Knappast!

Det finns massor av Twitter som bara innehåller relevant information.

Säkert; om man bestämmer sig för att följa kända människor som har pressansvariga som skriver åt dem...
Privatpersoner gissar jag på lätt ogenomtänkta "klokheter" "från hjärtat".

Fast alla JAG umgås med är ju nobelpristagare och medlemmar i Mensa....
(ironi)

Ursprungligen av Goflorp:

Privatpersoner gissar jag på lätt ogenomtänkta "klokheter" "från hjärtat".

Jag skriver två Twitter (ishockeyklubben och motorsport) och följer flertalet med motorsport journalister och förare som t.ex.

Twitter
Twitter
Twitter
Twitter

och det finns säkert många andra som bara skriver relevant och ämnes specifikt, om andra sedan tycker att det är ointressant så betyder inte det att det är skräp.

Jag läser inte modebloggar/twitter men de som är intresserade av det får väl följa dem...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-07 12:03
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Dessutom blir jag arg på trångsynta människor som fyller min Twitter-feed. Men jag antar att man kommer undan med ganska mycket när internet bidrar med stora möjligheter att vara anonym.

Men man väljer ju själv vilka Twitterflöden man vill följa, du kan ta bort dem trångsynta och inte följa deras flöden.

Ursprungligen av stile:

Men man väljer ju själv vilka Twitterflöden man vill följa, du kan ta bort dem trångsynta och inte följa deras flöden.

Det blir så många att blockera när man följer #svpol

Twitter är ju faktiskt mer enkelriktat än FB. Verkar vara drömstället för folk som gillar säga till andra saker men skiter fullständigt att lyssna.

"Svårare knyta fotbollskor än hockeypjuck" ? Jaha.
"I morse åt jag gurka" (från FB)

Varför denna ständiga fördumning av precis allt, orkar inte med slösa tid på enkelriktade kommuikationer från folk som inte har ngt att säga.

Måhända finns det guldkorn, hähända finns det praktiska nyttor (man behöver snabbt få ut ngt till en grupp (fotbollslaget etc)).

I övrigt - jag kan inte komma på en endaste människa som jag skulle vilja lyssna till när de proklamerar sina sanningar.
Inte ens de tyngsta människorna på planeten. De vill jag ge lite mer än 160 tecken.

Alla gör som de vill, det är verkligen fritt upp till var och en.
Gillar man se kompisar säga saker, kör på.
Gillar man se tillrättalagda tweets från kändisar, kör på

Ursprungligen av Goflorp:

Twitter är ju faktiskt mer enkelriktat än FB. Verkar vara drömstället för folk som gillar säga till andra saker men skiter fullständigt att lyssna.

Jo, men i vissa situationer så är det just det som är poängen.

Med min ishockeytwitter så skriver jag allt som händer under våra matcher i realtid, utvisningar, mål, skador etc. Jag har noll intresse av att "lyssna" på andra vad de tycker. Därför är Twitter helt fantastiskt. Folk kan följa det jag skriver i sin telefon, på datorn, på jobbet om de inte kunde åka på bortamatchen.

Jag tror att du bestämt dej att Twitter är dåligt och allt som skrivs är skit.

Bevaka tråden