Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Moderator Please , klipp ut all skit om kravaller i England (#1060 framåt) och lägg det i en egen tråd.

Ser ingen större mening med att flytta det till en egen tråd. Diskussionen blir inte bättre där.

Det kommer ändå förr eller senare att sluta med en stängning av den tråden.

Så vi kan väl bara enas om att avsluta det sidospåret här och nu, och återgå till ämnet här.

/Mod

Brorsan och hans sambo som bor nere i Belgien åkte på inbrott igår. Typiskt knarka-inbrott då de inte kunnat skilja på vad som är värt något och inte. Det som gjorde honom mest ont var tydligen de snodde hans minst fem år gamla trotjänande Macbook Pro, datan som fanns där på var inte heller backuppad på länge. Annars kände de för att ta hans ipad som jag gav honom samt en urgammal ipod som förmodligen ger 200:- på gatan. Fyfan va trött man blir.

Midnattsloppet nedanför mitt fönster. Åh vad jag hatar speaker-rösten som alltid ska fram på såna här event, som alltid ska gå under mitt fönster. :/

  • Medlem
  • 2011-08-17 23:10

Skit också! Proviva i en MBP gick inte att reklamera och inte funkade tandborste med isoprop heller för på logikkortet. Det blev rent och snyggt bara... 14900 skulle de ha för att fixa en maskin som kostade 10995 för ett år sen! (kanske ska lägga in i gladtråden att nu har jag en ny fin med i7an i och den gamla tysta som bänkprydnad...)

Ursprungligen av klarabara:

Midnattsloppet nedanför mitt fönster. Åh vad jag hatar speaker-rösten som alltid ska fram på såna här event, som alltid ska gå under mitt fönster. :/

Bor man centralt får man vara beredd på event!

Ursprungligen av PeeMaN:

Bor man centralt får man vara beredd på event!

Jo du har rätt, bara att alla event går precis här, marathon, midnatt, redbull-lådbilsrace...vilket ändå tog priset när de byggde en hel natt med backande lastbilar (tut tut tut tut -skrik om att inte backa där- tut tut tut). Sen testade de ljudanläggningen kl. 08:45 på morgonen med..jag har inte ord för det.. Men ja, jag bor fett till. I'm a lucky bastard, I know. Vill bara gnälla lite.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-18 08:35

Kan rekommendera Klipsch Image S4i, sluter till tätt och musiken låter riktigt bra. Så slipper man alla ljud omkring

Ursprungligen av klarabara:

Jo du har rätt, bara att alla event går precis här, marathon, midnatt, redbull-lådbilsrace...vilket ändå tog priset när de byggde en hel natt med backande lastbilar (tut tut tut tut -skrik om att inte backa där- tut tut tut). Sen testade de ljudanläggningen kl. 08:45 på morgonen med..jag har inte ord för det.. Men ja, jag bor fett till. I'm a lucky bastard, I know. Vill bara gnälla lite.

Ursprungligen av Drakfot:

Kan rekommendera Klipsch Image S4i, sluter till tätt och musiken låter riktigt bra. Så slipper man alla ljud omkring

Bellman & Symfon

THIS is the shit, har räddat mig från många sömnlösa nätter!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-08-19 01:17
Ursprungligen av PeeMaN:

Bellman & Symfon

THIS is the shit, har räddat mig från många sömnlösa nätter!

Hur mkt kostar dom?

Ursprungligen av MacJake:

Hur mkt kostar dom?

Tror jag betalade 1500:- för mina, men det som kostar är ju själva gjutningen. Har du väl gjort den är det inte så dyrt med nya filter eller helt nya om du skulle behöva. Jag tror de flesta audionomer kan göra avgjutningar, bara å ringa å kolla vad de tar.

Ursprungligen av klarabara:

Midnattsloppet nedanför mitt fönster. Åh vad jag hatar speaker-rösten som alltid ska fram på såna här event, som alltid ska gå under mitt fönster. :/

Ah, du bor där:) Vi var och vandrade som turister på Söder just den dagen:)

Dock ingen tanke alls på att springa:)

Jag blev lite sugen på att springa, men jag hatar ändå speaker-rösten och alla orangea t-shirts osv..

Nu blir jag sur, ni ska vara sura här!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-18 23:58

Jag är citronsur på telenors mobila bredband 0.37 Mbit/sek hela denna vecka, kallas visst 2G fart, bara så ni vet

Jag blir faktiskt arg av att se att vissa laddar ner musik när vi andra är lagliga och köper och gör rätt för oss.

... jävla freeriders?

Jag har välisolerade fönster så de har jag börjat stänga allt oftare, tyvärr har jag också em-sol, dvs slightly varmare inomhus än vad som torde vara normalt.. men men..

A har satt en PC i mina händer så att jag ska rensa den.. min puls går på max och jag är otroligt irriterad och arg.

Noterade i "gilla"-meddelandena att mina fem inlägg som listades där var riktiga sur-inlägg.

Det blev jag lite sur över - att jag är så sur...

Bestämmer mig för att bli lite gladare....

Reklam förtäckt som "samhällsinformation" i brevlådan som man inte blir av med. Argh.

Människor i mogen ålder som inte kan hantera alkohol.

Varför ska jag prata med dig när 1) Du kommer inte minnas det. 2) Du är för full för att kunna svara. 3) Det du ändå lyckas formulera halv-skriker du i mitt öra?

Vad sur jag blir på de som levererar TV (mitt fall Bredbandsbolaget) skulle spela in Kommisarie Banks igår kväll på min dvd-recorder (verkade bra, och det var den) men när jag skulle bränna en dvd så gick det inte... tv-programmet innehöll en kopieringsskyddsignal informerade brännaren mig om!!!

Ursprungligen av Gusten68:

Vad sur jag blir på de som levererar TV (mitt fall Bredbandsbolaget) skulle spela in Kommisarie Banks igår kväll på min dvd-recorder (verkade bra, och det var den) men när jag skulle bränna en dvd så gick det inte... tv-programmet innehöll en kopieringsskyddsignal informerade brännaren mig om!!!

I sådana lägen skulle man ju kunna rent hypotetiskt bli frestad till att se sig om efter alternativa källor.

Ursprungligen av Gusten68:

Vad sur jag blir på de som levererar TV (mitt fall Bredbandsbolaget) skulle spela in Kommisarie Banks igår kväll på min dvd-recorder (verkade bra, och det var den) men när jag skulle bränna en dvd så gick det inte... tv-programmet innehöll en kopieringsskyddsignal informerade brännaren mig om!!!

Och du tror att någon annan leverantör inte har kodade signaler i boxarna?

Det där bör du ha vetat om.

Innehållet är alltid kodat i boxarna... men nu har de börjat skicka ut kodning UT ur boxen så man inte kan spela in, använder min dvd-recorder som man gjorde med gamla vhs, spelar in och tittar på sen/igen men nu kan man alltså inte ens spela in för att bränna på en dvd för att kolla på det när det passar mig... första gången det inte gått att spela in ett program för mig... och nej att se sig om efter alternativa distributionskanaler är för mig ingen option

Uppdaterade firmware på min Netgear och plötsligt slutade den fungera..

Ouch....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-21 13:27

Så sur på telenor och dess mobila bredband nu, så jag snart går i taket. Ser reklam i tvn på att comhem levererar 200 Mbit/sek medans jag snart går in på min andra vecka med 0.37 mbits/sek dvs.. cirka 30 kb när det rockar som bäst på min hem adress.

Trasig mast visst, varför inte ta och laga den då, eller är jag enda kunden på den masten och ytterligare kunder inväntas innan nättekniker skickas ut ?

Nej bojkotta telenor om ni har chansen.

Nu går jag och gör en citron dryck av något slag, för sura till mig ytterligare inför en vecka med telenors kundtjänst.

För 3 veckor sedan stängde dom av min nummerserie dvs. med cirka 100 nummer , så brandbandet bara dog i 3 dagar innan jag listade ut vad felet var. Var desperat trodde att modemet var dött mm...

Dom hade tydligen sålt av mitt mobila nummer till någon intressent, och glömt meddela mig och 100 andra kunder det, så efter att jag vänt ut och in på telenor butiken fick jag ut ett nytt sim kort med ny pinkod - puk kod. Men ingen ursäkt.

Strålande kundvård telenor - STORT GRATTIS. Räknar dagarna tills jag kan säga upp era tjänster.

Och jag är bara sur för att jag är så passiv och lat...

  • Medlem
  • 2011-08-26 19:59

Företag som anställer efter familjerangordning istället för kompetens! Man kan anställa helt fel människor, bara de är barn/släkt/kompis med VDn eller chefen. Hur dessa personer jobbar spelar mindre roll!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-26 20:05
Ursprungligen av Dalle:

Företag som anställer efter familjerangordning istället för kompetens! Man kan anställa helt fel människor, bara de är barn/släkt/kompis med VDn eller chefen. Hur dessa personer jobbar spelar mindre roll!

Grejen är att man anställer personer man känner eller på annat sätt är "säkra" på. Den aspekten finns precis överallt i varierande grad. Ibland räcker det med att ha lite ovanlig bakgrund så är man körd.

Bevaka tråden