Om jag ska lagra en mindre mängd data som är tydligt strukturerad och kan representeras som en array eller ett dictionary med strängar, tal och så vidare, så gör jag en property list och lägger i antingen Library eller Documents, kanske i en undermapp om det blir fler filer i framtiden.
Core data är nog precis lika bra. En grej med Core data är att det inte går att spara ordning, utan alla relationer mellan objekt sparas som oordnade mängder. Men har du ett schema antar jag att du har tidpunkter lagrade, och då sorterar du efter dem. Core Data-dokumentationen rekommenderar att man utför sortering medan man presenterar innehållet, alltså (1) hämta data, (2) sortera och (3) visa.
Rena textfiler är jag allergisk mot, och får jag en sådan parsar jag den omedelbart och gör en Property list.
Men i ditt fall tror jag du ska satsa på XML på servern för kompatibilitet (om de inte kan göra Property list med en gång, som är en form av XML), och sedan använder du NSXMLParser på iOS för att få ut informationen, och sen sparar du antingen en Property list eller lagrar informationen i Core Data.