- BlackSmp
- Medlem ●
- Luleå
Blir så j*vla irriterad på folk som inte kan använda stor bokstav i början på meningar och avsluta meningar på ett korrekt sätt med en punkt/frågetecken/utropstecken. Ska det vara så svårt?
Har man slutat lära ut rättskrivning efter 1985 (eller nåt sånt)?
Blev nyfiken eftersom Apple tenderar till att ställa till det med sin namngivning av sina produkter.
Hur skriver du IOS, Iphone och Ipad?
Hur ska för övrigt IOS skrivas enligt skrivreglerna? Nu blev jag osäker själv.
...eller namn...
Hur skulle dessa människor klara sej i Tyskland?
Ledsen över att två killar jag kände dog igår i en bilolycka. Även om jag inte kände de så bra så känns det i hjärtat.
Usch. Lider med dig.
Prata med någon - det känns ofta bättre då.
Har själv haft svår sorg några ggr i livet och det som jobbigt var omvärldens undandragande från en.
Ledsen över att två killar jag kände dog igår i en bilolycka. Även om jag inte kände de så bra så känns det i hjärtat.
Tråkigt att höra Fedi, alldeles för många som får sätta livet till i trafiken.. man blir bara så ledsen... sänk farten och ha schyssta däck på bilen, kan vara avgörande när regnet faller på.
Blir sur på vägverket, skärpning av underhållet av våra vägar det måste få kosta pengar. i centrala Göteborg finns hål i vägen nästan överallt, slår sönder bilarnas framvagnar, bussningar,spindelleder, fjädringar, you name it....
Man gasar på lite extra och är halvt uppe på trottoaren för att undvika alla dikeshål i vägen, och kör ibland så då skapas farliga situationer i onödan för gångtrafikanterna-fotfolket- fotgängarna-fotgångarna,, (tänkte skriva gängarna där capeman)
Det här är sur-tråden, inte fan ngn tråd för hur korrekt svenska skall skrivas.
Ta det i "Språkvårdtråden" eller nåt.
Jag är SUR som fan idag på SIGMA.
- Kameran kommer kosta runt en 15 lök.
- kul! Alla vill ha...
- Fast nu ändrar vi oss, det roliga börjar på 63 000
Fuck you and the horse you rode in on Mr tamaguchi!
Det här är sur-tråden, inte fan ngn tråd för hur korrekt svenska skall skrivas.
Ta det i "Språkvårdtråden" eller nåt.
Jag är SUR som fan idag på SIGMA.
- Kameran kommer kosta runt en 15 lök.
- kul! Alla vill ha...
- Fast nu ändrar vi oss, det roliga börjar på 63 000
Fuck you and the horse you rode in on Mr tamaguchi!
Sigma? Varför är du sur på dem, var det inte Tampax du gick över till?
Hände iof i Fredags. Haft "nya" bilen på lagning i c:a 1 månad innan de kom på felet (inget ont i det, de är nya på den modellen mm samt fick en del vilseledande tips. Fördelen är att motorn fick en genomgång mm), sedan byttes EGR-ventil och allt var bra i Måndags. Men som sagt, när man skulle åka till Mor & Far så hände samma sak, orkeslös, svarta avgaser mm. Dvs samma fel. Så det blev till att vända och byta bil, efter att ha parkerat bilen i garaget såg jag att även ett blad på bladfjädrarna bak var av, så de måste bytas med. Tråkigt när man precis fått tillbaka bilen efter ett tag. Men, borde väl posta denna delen i jag är glad-tråden eg, eftersom det finns 3månaders garanti när man köper av bilhandlare så får de betala allt denna gången med
Men, är sur över att man inte kan använda bilen tills dess
Stod på MediaMarkt i Lund idag och mannen framför har en hög med varor, bland annat en MacBook Pro, en datorväska samt KASPERSKY ANTIVIRUS FOR MAC!!!! Aaaaaaaaaarrrrrrgggghhh!
Haha, Hum0r! Sa du inget till honom? Det hade jag gjort!
Någon i grannskapet har en katt som ser nästan ut som min Kenny och han har gett sej fan på att han ska spöa upp mina katter hela tiden.
Alldeles nyss sprang han ut mitt framför mej och attackerade Jimmy (min lilla katt) och jag menar ingen liten grej utan en riktig attack så pälsen yrde. Grejen är att mina killar är kastrerade medan den här katten är troligtvis inte det.
Får jag tag på honom gör jag jobbet gratis!!!
Någon i grannskapet har en katt som ser nästan ut som min Kenny och han har gett sej fan på att han ska spöa upp mina katter hela tiden.
Alldeles nyss sprang han ut mitt framför mej och attackerade Jimmy (min lilla katt) och jag menar ingen liten grej utan en riktig attack så pälsen yrde. Grejen är att mina killar är kastrerade medan den här katten är troligtvis inte det.
Får jag tag på honom gör jag jobbet gratis!!!
Saxat ur Layer Cake; "No, you shoot them in the head, twice, never use the gun again and you never tell a living soul about it."
Saxat ur Layer Cake; "No, you shoot them in the head, twice, never use the gun again and you never tell a living soul about it."
Nja, jag gillar alla katter, det är ägaren det är fel på om de släpper ut en okastrerad katt.
Apropå katter...
Vad är det för regler eller gängse praxis i bostadsrättsfastigheter och hyresfastigheter vad gäller att ha egna katter som springer fritt i trappuppgångar? Alltså att man har katt i flerbostadshus på samma sätt som när man bor i eget hus? Jag är lite trött att ha grannens katter svassande runt benen när jag går ut och in i trappuppgången. Bör / skall inte katter vara innekatter i flerbostadshus?
Apropå katter...
Vad är det för regler eller gängse praxis i bostadsrättsfastigheter och hyresfastigheter vad gäller att ha egna katter som springer fritt i trappuppgångar? Alltså att man har katt i flerbostadshus på samma sätt som när man bor i eget hus? Jag är lite trött att ha grannens katter svassande runt benen när jag går ut och in i trappuppgången. Bör / skall inte katter vara innekatter i flerbostadshus?
Jo verkligen, låter helt bisarrt att ha dem fritt springande i trappuppgången...!
Jo verkligen, låter helt bisarrt att ha dem fritt springande i trappuppgången...!
Det säger du nu, jag trodde nästan i min dumhet att det var normalt, i våran tidigare förening, en liten privat, var det ett mindre katt pensionat.
Det flyttade t.o.m in katt allergiska medlemmar som tuggade tabletter hela dagarna för att överleva, jag led verkligen med dom.
Katterna var nästan heliga, nu blir jag jäkligt sur i efterhand när jag tänker till. Man måste ju ta ansvar för djuren och ta hänsyn till männniskor boende i huset först och främst tycker jag.
Sedan har jag inga åsikter om katter i allmänhet. Troligtvis bra sällskap för några.
Vet inte, vi bor i ett gammalt villaområde med en hel del skog på allas tomter så inget problem för min del, bara det att när folk är sådana idioter att de inte kastrerar sina katter.
Jag har kastrerat grisar men inte katt... än...
Jag har själv haft katt, så jag har inga problem med det. Men det var i villa, han var utekatt och han var kastrerad. Skulle aldrig få för mig att ha utekatt i en hyres- eller bostadsrätt om jag inte hade egen ingång och/eller bakgård/trädgård.
Jag har själv haft katt, så jag har inga problem med det. Men det var i villa, han var utekatt och han var kastrerad. Skulle aldrig få för mig att ha utekatt i en hyres- eller bostadsrätt om jag inte hade egen ingång och/eller bakgård/trädgård.
Om alla var lika väluppfostrade och tänkte som dig capeman skulle livet vara lite lättare
Har man skaffat en katt så har man ett stort ansvar med allt vad det innebär, som jag vet att många lever upp till av kärlek och glädje till katten, men tyvärr och tydligen inte alla som i tex. LCR grannes falla ovan, när han inte har kastrerat sin katt, då blir man surare är grannen själv och det vill inte säga lite det.
Jag fick min beskärda del av katter under mina 20 år i tidigare förening, tyvärr har det nästan gått ut över katten som husdjur, men jag pratar och gosar lite försiktigt med katter som jag ser, dom är ända i de flesta fall mycket snällare än vi människor
Allmänt blir man piss sur över tomskallar som skaffar djur utan eftertanke och sedan överlåter djuret åt sitt eget öde.
Då finns det ett uttryck "skottpengar" som är ett starkt ord men fan va sur man blir.. djur är också goa individer med rätt omtanke och skötsel.
bara 99mac i gång och 163% från processor av en flash aktivitet i safari. Fläkten gick igång på min imac, jag stängde av flash aktiviteten i aktivitetskontrollen, datorn tyst igen. När skall flash försvinna från åtminstone 99mac?
bara 99mac i gång och 163% från processor av en flash aktivitet i safari. Fläkten gick igång på min imac, jag stängde av flash aktiviteten i aktivitetskontrollen, datorn tyst igen. När skall flash försvinna från åtminstone 99mac?
Lägg upp en fråga om det i Feedback.
Gissar på att lagen säger att ägaren har strikt ansvar; att man är 100% ansvarig för allt som ens djur hittar på...
Så är det, har man en seriös djurförsäkring ingår dock ofta ett ansvarsskydd.
Halva dan har gått, det regnar och jag har inte gjort ett skit (förutom att skriva en massa diskussioner i speedway gästböcker om gårdagens match, och det är ju konstruktivt... INTE!!!)
Halva dan har gått, det regnar och jag har inte gjort ett skit (förutom att skriva en massa diskussioner i speedway gästböcker om gårdagens match, och det är ju konstruktivt... INTE!!!)
Välkommen till mitt liv. Min dag har sett snarlik ut, fast byt Speedway mot fotboll.