Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När väntas ny Powerbook 15''?

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Aldrig snabbare än top-of-the-line, dvs 17" som ju nu ligger på 1GHz.
Isåfall krävs även en uppdatering av 17", vilket inte är helt omöjligt.. likaså en uppdatering av 12" i samma veva...

kanske något nytt grafikkort o lite snabbare speed kan vara något, samt då en 15"

• Medlem
  • 2003-05-14 00:21

Apple hamnar i en lite besynnerlig sits med olika versioner. Det optimala skulle vara om alla modeller var lika, bortsett från skärmstorleken. Sedan kunde varje modell levereras i två hastigheter. Som det är nu får kanske alla modeller sina nackdelar. PB 12" har många saker som är sämre, om det kommer en ny 15" så kommer 17" att vara långsammare.

Det hade onekligen varit bättre om de lyckats klämma fram en 1.2Ghz 17", så de kunde fixa en uppdatering till 15" som inte stör.

Jag tror inte att en ppc970 i en pb15", eller i de andra storlekarna heller för den delen, hindras av att det nyss kommit 17"- och 12"-G4or.

Vet inte om apple skulle förlora just nått på att ta bort G4 12" och 17" så här tidigt till förmån för en ny cpu generation. Men jag vet såklart väldigt lite om vad det kostar att ta fram nya modeller av skal och moderkort mm.
Hur mycket har de sålt igentligen?

Men jag tror mig förstå att det skulle säljas VÄLDIGT mycket powerbooks om de kom med ppc970 nu närmsta tiden och om de höll en prestanda som det där franska testet visade på.

Man blir ju bara mer förvirrad ju mer man läser om div. teorier och rykten. Men spännande är det ju

Blir spännande att se om Apple släpper någon ny PB15'' i morgon. Någon som hört något nytt angående detta rykte?

/Jont Olof

• Oregistrerad
  • 2003-05-18 17:08

Nej men jag har också kollat runt för att hitta lite mer information om "19:e Maj" och Powerbook 15" och inte hittat något.

Jag hoppas också att dom släpper en ny imorgon så kan jag slänga lönen på en ny dator. Yeah!

Var kommer detta ryckte ifrån?

Enligt det här ryktet skall 15'' PB lanseras den 19 maj...

/Jont Olof

• Oregistrerad
  • 2003-05-19 14:04

Men så verkar det inte bli. Antar att WWDC verkar mest troligt just nu. Herregud. Jag måste verkligen ha en dator snart.

När brukar Apple Store uppdateras då? Brukar det inte vara senare på dagen?

Trist annars...

/Jont Olof

Jag är nämligen också i ett skriande behov av ny dator!

• Oregistrerad
  • 2003-05-19 14:40

Mitt behov är så pass stort att jag nog ska köpa en begagnad Mac och använda den tills dom släpper PPC 970 Macar (som borde komma nästa år va?).

Ska kolla igenom alla annonssiter på en gång.

Åsså har ytterligare en hållpunkt passerats - utan resultat. Denna väntan är hyfsta knäckande...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Åsså har ytterligare en hållpunkt passerats - utan resultat. Denna väntan är hyfsta knäckande...

Man kanske inte ska lite på rykten och planera sina inköp efter dem....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Man kanske inte ska lite på rykten och planera sina inköp efter dem....

Självklart inte... Personligen tycker jag att det är bekymmersamt att två modeller i Apples Pro-serie har så mycket nyare teknologier än en annan, speciellt som den sistnämnda är mellanmodellen som i jämförelse fortfarande kostar lika mycket.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Självklart inte... Personligen tycker jag att det är bekymmersamt att två modeller i Apples Pro-serie har så mycket nyare teknologier än en annan, speciellt som den sistnämnda är mellanmodellen som i jämförelse fortfarande kostar lika mycket.

Där håller jag med. Trodde aldrig 15" tibook skulle finnas kvar så här länge efter de nya PB kom. Jag förväntade mig en 15" alu ganska kort efter.

Nu har amerikanska apple sänkt priset på både 12" och 15" PB:n. Detta måste väl ändå betyda att de vill tömma sitt lager, iaf på 15":are. Samtidigt meddelar macrumors.com på sin "page2" att den nya aluminium modellen av 15" PB:n kommer att släppas på ett "special event" nu i Juni.

Den som lever får se...

• Oregistrerad
  • 2003-06-04 12:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av cube_owner
Nu har amerikanska apple sänkt priset på både 12" och 15" PB:n. Detta måste väl ändå betyda att de vill tömma sitt lager, iaf på 15":are. Samtidigt meddelar macrumors.com på sin "page2" att den nya aluminium modellen av 15" PB:n kommer att släppas på ett "special event" nu i Juni.

Frågan är vad man kan vänta sig för uppdatering. Nytt skal, FW800, belyst tangentbord, DDR, m.m är väl i princip självklart, men vad ska de stoppa i för processor? De snabbare G4:orna blir väl, att döma från kylningen i PowerMacarna, varma som satan?

Är det någon som vet när Apple Sverige kommer att möta prissänkningen Apple USA nyligen gjorde?????

Ska jag köpa en Powerbook 15" Superdive på nätet, från USA???

Har någon tips på bra USA site där det går att handla som europe???

• Medlem
  • Linköping
  • 2003-06-17 19:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av kung karl gustav
Har någon tips på bra USA site där det går att handla som europe???

Det kan bli knepigt eftersom Apple USA inte tillåter sina återförsäljare att sälja macar till utlandet. Det lättaste är nog att försöka få tag på någon som handlar den i USA åt dig och sedan skickar över den privat. Alternativt köpa en begagnad (från USA).

o11e

Applestore sverige sänkte ju priserna med ett antal tusen för att följa Apple US.
Köp en weekend trip till NY och beställ datorn i förväg till hotellet. I slutändan kostar det samma pengar.

Bevaka tråden