Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Find my iPhone" blir gratis i OS 4.2 för senaste iOS-produkterna

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-23 12:41

Finfint! kör på min iphone4 samt ipad.

Får ansluta flickvännens 3Gs med mitt konto... eller måste hon synca telefonen med samma Apple ID som jag då eller räcker det med den inställningen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-23 15:31

Jag har fortfarande mitt iTools id som slutade med mac.com. Men @mac.com försvann när Apple startade MobileMe. Jag kan byta mitt id till att vara som min email adress men jag vet inte om det är så smart. Kan jag byta id till en annan email adress om jag skulle byta email adress senare?

//Rob

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-23 21:09

Har också problem med verifieringen. Mitt Apple ID är min e-postadress och jag kan logga in på Apples hemsida med detta utan problem, namn och lösenord stämmer. När jag försöker skapa Mobile Me-konto i telefonen så skickas verifieringsgmailet till min adress, men när jag sen klickar på länken hamnar jag på en sida där det står "E-postadressen som du försökte verifiera är tyvärr inte associerad med den bifogade Apple-ID-informationen".

Vafan? Jag har aldrig haft något annat Apple-ID eller ändrat mitt namn så varför funkar inte detta?

Ursprungligen av Baxter:

Har också problem med verifieringen. Mitt Apple ID är min e-postadress och jag kan logga in på Apples hemsida med detta utan problem, namn och lösenord stämmer. När jag försöker skapa Mobile Me-konto i telefonen så skickas verifieringsgmailet till min adress, men när jag sen klickar på länken hamnar jag på en sida där det står "E-postadressen som du försökte verifiera är tyvärr inte associerad med den bifogade Apple-ID-informationen".

Vafan? Jag har aldrig haft något annat Apple-ID eller ändrat mitt namn så varför funkar inte detta?

Gör som jag - ta ett annat e-postkonto (om du har) skapa ett nytt ID - och använd det bara till Me-kontot för att kunna "spåra" telefonen om det är det man är ute efter. Fungerar klockrent. Kör mitt "ordinarie" som vanligt på iTunes osv.

Om det inte nämnts tidigare så har macWorld tips hur man får det hela att funka från tidigare modeller.

Nyckeln är att rega in funktionen från en iPad/iphone4 och sedan logga in från sin 3GS etc...

Lyckligtvis går det att komma runt det hela och använda ”Hitta min iPhone” på samtliga enheter som kör iOS 4.2.

Tricket är att låna en iPad, iPhone 4 eller fjärde generationens iPod Touch från någon kompis eller släkting. Sedan gör man som följer:
Ladda ner ”Hitta min iPhone” från App Store.
Gå in i Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > Lägg till konto.. > MobileMe
Skriv in ditt Apple ID och lösenord, alltså samma uppgifter som du använder när du laddar ner appar eller köper musik på iTunes Store.
Starta ”Hitta min iPhone” och logga in med ovannämnda uppgifter.
Nu är ”Hitta min iPhone” registrerat under ditt Apple ID.
Nästa steg är att upprepa proceduren på din egen iPhone eller iPod Touch.
Kontrollera att båda enheterna fungerar genom att surfa in på inloggningssidan för ”Hitta min iPhone”.
Radera ditt MobileMe-konto från iPrylen du lånade av kompisen eller familjemedlemmen.
Gläds över att du nu kan ha ständig koll på vart din iPhone eller iPod Touch befinner sig!
Observera att du måste ha just iOS.4.2 på samtliga enheter för att det ska fungera.

Uppdatering 14.00:

Som signaturen "timofej" mycket riktigt påpekar i kommentarerna till artikeln är antalet MobileMe-konton man kan registrera från en enhet begränsat till tre stycken. Med andra ord bör man inte låna ut sin iPhone 4 eller iPad till mer än max en kompis.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-23 23:29

Jag registrerade min iPhone med min US iTunes Store id fungerade också bra.

//Rob

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-24 10:15

Nu när jag gick in på telefonens Mobile Me-inställningar igen, där det tidigare stått "ej verifierad", så började aktivitetshjulet snurra och plötsligt var jag verifierad! Det krävdes tydligen en natts betänketid för att det skulle gå igenom...

Fungerar utan problem, tack

Håll er till ämnet, tack.

Några offtopic-inlägg raderade.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-29 17:46

Nu funkar det med min 3Gs
Utan omväg över Atlanten.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-05 20:42

Ok, det var ju så att man skulle få ett mail varje gång ens telefon har hittats. Går jag nu in och hittar min telefon på me.com så kommer inte längre något mail. Är det en inställning?

Ursprungligen av acke:

Ok, det var ju så att man skulle få ett mail varje gång ens telefon har hittats. Går jag nu in och hittar min telefon på me.com så kommer inte längre något mail. Är det en inställning?

Har du förstått hur det fungerar enl. texten i länken?

Citat:

when you are unable to locate a device because it is is offline, you will receive an email if the device comes online and is located

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-05 21:23
Ursprungligen av keptang:

Har du förstått hur det fungerar enl. texten i länken?

Japp. Man har förut även fått ett mail varje gång man gått in och testat funktionen. Har nämligen aldrig testat på min telefon nbär den är avstängd.

Jag testade nu och fick ett mail precis som man ska, "Your message to My iPhone 4 has been received".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-05 21:46
Ursprungligen av keptang:

Jag testade nu och fick ett mail precis som man ska, "Your message to My iPhone 4 has been received".

Missförstår vi varandra nu? Jag menar inte meddelande på telefonen utan ett mail till mailadressen som funktionen har som kontaktadress.

Ursprungligen av acke:

Missförstår vi varandra nu? Jag menar inte meddelande på telefonen utan ett mail till mailadressen som funktionen har som kontaktadress.

Nej, jag skrev ju mail.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-05 21:50
Ursprungligen av keptang:

Nej, jag skrev ju mail.

Ok, men det brukar komma ett mail även när man bara lokaliserar den utan att skicka ett meddelande.

Det har jag aldrig varit med om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-05 22:04

Ok, det verkar som att du har rätt läser jag mig till.
Att det bara är när den varit avstängd och sedan satts på som det skickas ett mail. Det och när man skickar meddelanden till telefonen. Fast... när jag testar att stänga av och söka efter den så det så får jag inget mail heller.

*letar efter förvirrad smiley*

Det där med mail när den varit avstängd (och man varit inne på me.com för att hitta den såklart medan den varit avstängd, för att trigga en sökning), tror jag kräver att det går en viss tid mellan att den varit av/på.

Bevaka tråden