Om det inte nämnts tidigare så har macWorld tips hur man får det hela att funka från tidigare modeller.
Nyckeln är att rega in funktionen från en iPad/iphone4 och sedan logga in från sin 3GS etc...
Lyckligtvis går det att komma runt det hela och använda ”Hitta min iPhone” på samtliga enheter som kör iOS 4.2.
Tricket är att låna en iPad, iPhone 4 eller fjärde generationens iPod Touch från någon kompis eller släkting. Sedan gör man som följer:
Ladda ner ”Hitta min iPhone” från App Store.
Gå in i Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > Lägg till konto.. > MobileMe
Skriv in ditt Apple ID och lösenord, alltså samma uppgifter som du använder när du laddar ner appar eller köper musik på iTunes Store.
Starta ”Hitta min iPhone” och logga in med ovannämnda uppgifter.
Nu är ”Hitta min iPhone” registrerat under ditt Apple ID.
Nästa steg är att upprepa proceduren på din egen iPhone eller iPod Touch.
Kontrollera att båda enheterna fungerar genom att surfa in på inloggningssidan för ”Hitta min iPhone”.
Radera ditt MobileMe-konto från iPrylen du lånade av kompisen eller familjemedlemmen.
Gläds över att du nu kan ha ständig koll på vart din iPhone eller iPod Touch befinner sig!
Observera att du måste ha just iOS.4.2 på samtliga enheter för att det ska fungera.
Uppdatering 14.00:
Som signaturen "timofej" mycket riktigt påpekar i kommentarerna till artikeln är antalet MobileMe-konton man kan registrera från en enhet begränsat till tre stycken. Med andra ord bör man inte låna ut sin iPhone 4 eller iPad till mer än max en kompis.