Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halebop visas som Telia, men registreras inte som Telia

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ringer inte speciellt mycket så använder därför kontantkort.

När jag laddar kortet får jag 30 dagar gratis till Telia samt en massa gratis SMS.

Jag skulle ringa ett samtal till en mobil och visste att det skulle bli ett långt samtal så jag kollade vilken operatör det var med genom en webbsida, men efter samtalet hade en rejäl summa dragits. Jag blev mycket förvånad.

Det visar sej att Halebop (som ägs av Telia) visas som Telia, men debiteras inte som Telia.

Ingen fråga, ville bara informera ifall någon skulle ha nytta av detta.

Telia har ändrat villkoren för samtal till Halebop, enligt deras presstjänst.

De nya villkoren innebär kortfattat att det kostar per minut att ringa till Halebop.

Jo, men Halebop nummer visas som Telia när man kollar vilken operatör numret är knutet till, det är vad jag tycker är dåligt, inte att de tar betalt.

Ursprungligen av LCR:

...när man kollar vilken operatör...

Var kollade du detta?

Ursprungligen av LCR:

Jo, men Halebop nummer visas som Telia när man kollar vilken operatör numret är knutet till, det är vad jag tycker är dåligt, inte att de tar betalt.

Så har det väl i princip alltid varit. Om jag förstår det rätt så beror det på att man har samma nätnummer/operatörsnummer.

Telia uppger ju att man inte tidigare har kunnat ta betalt på grund av ett systemfel som man nu har korrigerat.

Ursprungligen av LCR:

Jo, men Halebop nummer visas som Telia när man kollar vilken operatör numret är knutet till, det är vad jag tycker är dåligt, inte att de tar betalt.

Då borde de ju ändra så att det står "Halebop" istället för "Telia" helt klart. Tänkte på detta när jag först hörde talas om det men eftersom jag själv inte kör Telia så la jag ingen mer tanke på det.. Intressant att Telia inte ändrat detta. Återstår att se hur länge Telia väljer att vänta med att ändra det för att kunna tjäna några extra kronor.. :/

Ursprungligen av Pain Reaper:

...så att det står "Halebop" istället för "Telia"...

Var står det "Telia" och borde stå "Halebop"?

Jag ställde frågan tidigare, var det är ni ser de här uppgifterna (se inlägg #4), men fick inget svar. Hoppas på bättre tur nu.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Var står det "Telia" och borde stå "Halebop"?

Jag ställde frågan tidigare, var det är ni ser de här uppgifterna (se inlägg #4), men fick inget svar. Hoppas på bättre tur nu.

För att förtydliga J THOMAS E's länk;

https://nummertjanster.pts.se/net/sv/Nummerkapacitet/Enskiltnummer;jsessionid=2067EAB862D3B9DFA607EC96A5C3F5DE

Vet att det finns andra sätt, jag använde mig av en väldigt smidig sida förut via min iPhone men kommer inte ihåg vad den heter :/

Japp, just precis

Operatör för: 070-665529*

TeliaSonera Sverige AB

Enligt Telia är alla mina mobilsamtal till Telia gratis förutom öppningsavgiften, tänkte jag skulle tänka efter före så jag kollade och såg sedan att det där samtalet blev dyrt...

@lcr

Tycker du skall ringa Telia och gnälla på dom för att de använder "Telia" även för Halebop och att du känner dig lurad och sviken som kund. Med lite tur så får du kompensation, om inte annat så kanske du startar ngt som gör att Telia får lite fart och ändrar detta - ngt som annars säkerligen ses som en petitess som de inte lägger ngn tid på..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Tycker du skall ringa Telia och gnälla på dom för att de använder "Telia" även för Halebop...

Håller med!

Tryck på Telia, så att de tillsammans med PTS ser till att Halebop-nummer visas som Halebop.

Och vill de inte göra den ändringen så är det ju bara att hänvisa till PTS lista, och begära att du vill ha tillbaka pengarna för de samtalen - för det är ju Telianummer enligt den listan.

Tyvärr lär väl Telia skylla på PTS, och PTS på Telia, men man kan ju försöka.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-18 15:53

Det var väl bara en tidsfråga..

1
Bevaka tråden