Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook Air (2011)

Tråden skapades och har fått 198 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Då var den beställd!

MBAIR 13.3 CTO
1.8GHz Dual-Core Intel Core i7
4GB 1333MHz DDR3 SDRAM
256GB Flash Storage

Leverans: 30 Aug

Brukar leveransdatumen stämma?

Ursprungligen av alomolife:

Brukar leveransdatumen stämma?

Min erfarenhet är att beräkningarna är konservativa och att det går lite snabbare än vad Apple först säger.

Borde inte ta mycket mer än en vecka.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2011-08-16 11:06
Ursprungligen av alomolife:

Brukar leveransdatumen stämma?

I mitt fall, ja

Beræknad leverans : 5 Aug
Levererad: 4 Aug

Jag är på väg att beställa en 11" Air med 256GB SSD från Apples hemsida, men har funderingen på vad som händer om jag inte är hemma när leveransfirman knackar på dörren? Kan exempelvis min sambo ta emot datorn i mitt ställe?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-16 22:01

Jadå, bara någon är hemma och skriver på.

Ursprungligen av kenjon:

Jadå, bara någon är hemma och skriver på.

Tack! Då var en MacBook Air 11" med 256GB beställd. Precis som jag väntat mig blev leveransdatum satt till 5 september (jag åker utomlands den 3e) så det får bli min sambo som tar emot den. Nu känns det tråkigt att man inte varit snabbare på att köpa en, men den som väntar på något gott...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-17 13:45

De brukar normalt komma före angivet datum...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-17 14:37

Jag vill att butiken här i stan skall få in 13" snart igen! >_<

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-08-18 10:53
Ursprungligen av Drakfot:

Jag vill att butiken här i stan skall få in 13" snart igen! >_<

Väntar även jag på en 13"/128GB, beställde för snart tre(!) veckor sedan.

Ursprungligen av semborg:

Väntar även jag på en 13"/128GB, beställde för snart tre(!) veckor sedan.

Då är det säkert den som har varit mest populär. Om man tittar på Apple Store just nu så skickas alla färdiga konfigurationer inom 24 timmar, med undantag av just 13"/128 som skickas inom 3-5 dagar. Det borde betyda att de inte längre har den i lager utan skickar dem allteftersom de bygger dem.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-08-19 10:36

Sant. Beställde via apple-butik i helsingborg. Mailade dem nyss och frågade om status, fick svaret "beställning bearbetas".
Lite mystiskt att den enligt apple.com ska skickas inom 3-5 arbetsdagar, men att inte beställningen hunnit bearbetas på tre veckor.

Åja, bara att vänta :).

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2011-08-18 00:51

Provkör just min nya 13" i7 1,8GHz - grym byggkvalitét och snabb som en skållad bäver

Men storleksmässigt känns det nästan som man skulle satsat på 11":aren - 13" känns jäkligt stort jämfört med min gamla PB 12", men det är väl en vanesak... Det enda jag inte gillar med den är tangentbordet - avståndet mellan bokstäverna är för stort, inte alls lika skönt att skriva på som Powerbooken

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2011-08-19 21:44

Halloj!

Beställde min första macdator, en MBA, 13", i5, 128GB, i tisdags (den 16:e) och fick den igår (den 18:e) på apples hemsida. Tyckte det gick riktigt snabbt Jag kryssade visserligen i Expressfrakt också

Helt sjukt nöjd! snabbaste, tystaste (ljudlös) och svalaste dator jag ägt!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-08-19 23:06

Kul att du är så nöjd! Beställde en i exakt samma utförande. Verkar ju onekligen gå snabbare att beställa direkt från hemsidan.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2011-08-20 13:57
Ursprungligen av semborg:

Kul att du är så nöjd! Beställde en i exakt samma utförande. Verkar ju onekligen gå snabbare att beställa direkt från hemsidan.

Gött ja det verkar gå blixtfort att beställa från hemsidan jämfört med att någon seg butik ska höra av sig när dom har fått in.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-20 16:02

Är iof inte butikerna som är sega vad jag har förstått utan snarare så att Apple prioriterar sin onlinebutik och sedan portionerar ut datorer till butikerna allt eftersom. Dvs de kan få in en liten batch inför release, men måste sedan kanske vänta ett tag innan nästa batch kommer in igen.
Men, den som väntar på något gott (har redan väntat för länge, jag vill att lokala butiken skall få in dem igår! >_<)

Ursprungligen av danfe:

Gött ja det verkar gå blixtfort att beställa från hemsidan jämfört med att någon seg butik ska höra av sig när dom har fått in.

  • Medlem
  • 2011-08-21 21:39

Hur är erfarenheterna från er som fått den? Jag funderar på ett köp av 13" 256GB-modellen. Någon som har erfarenhet av 1080p-uppspelning kopplad till TVn? Och hur är det med SSD-minnena, hörde något om att vissa datorer får slöare minnen än andra? Gäller detta alla modeller?

Fred ut!

Sprang in på MM idag och köpte en 13" MBA till tjejen trots hon ville ha 11 men den är ju så pissliten att det inte ens känns som en dator.. Näpp 13" fick det bli.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-21 22:13

Ja för bövelen, de brukar ju påstå att storleken inte har någon betydelse så

Ursprungligen av @ndreas:

Sprang in på MM idag och köpte en 13" MBA till tjejen trots hon ville ha 11 men den är ju så pissliten att det inte ens känns som en dator.. Näpp 13" fick det bli.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-08-24 13:40
Ursprungligen av @ndreas:

Sprang in på MM idag och köpte en 13" MBA till tjejen trots hon ville ha 11 men den är ju så pissliten att det inte ens känns som en dator.. Näpp 13" fick det bli.

Varför det OM hon nu ville ha en 11.6" dator? Hoppas hon blir glad iallafall.... själv skulle jag bli rätt sur om även om du "bara menar väl"

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-24 13:40
Ursprungligen av @ndreas:

Sprang in på MM idag och köpte en 13" MBA till tjejen trots hon ville ha 11 men den är ju så pissliten att det inte ens känns som en dator.. Näpp 13" fick det bli.

Jag köpte också en MacBook Air 13" 256GB på MediaMarkt för att ersätta en MacBook Air 13" Rev A och det är ju en fröjd för alla (möjligen inte plånboken då...) att köra och göra vad som helst på den. Och är det inte rent av som så att den är ändå tunnare än den - då - redan tunna Rev A?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-08-22 09:04
Ursprungligen av coste:

Hur är erfarenheterna från er som fått den? Jag funderar på ett köp av 13" 256GB-modellen. Någon som har erfarenhet av 1080p-uppspelning kopplad till TVn? Och hur är det med SSD-minnena, hörde något om att vissa datorer får slöare minnen än andra? Gäller detta alla modeller?

Fred ut!

Jag har en 11" med den "slöare" hårddisken, dock i7-processorn. Men efter att ha sett fler tester, och själv använt båda varianterna, så verkar prestandaskillnaden vara marginell. De är bra på olika saker helt enkelt.

1080p spelar den upp utan problem. Körde en MKV-fil i VLC i helgen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-08-22 23:54

Jag har läst i denna och flera andra trådar, fingrat på både 11" & 13" MBA's vid ca 10 olika tillfällen (det roligaste på Apple Store i London, Regent St) och nu är en 11.6" MBA beställt, "totalmaxad" gällande processorn och HD.
Tack för alla fina inlägg och en massa bra tips!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-08-23 22:48

You guys might flame me now... men jag pausade beställningen till efter Apple Event-et den 7/9, om jag nu hittade rätt information...

Det spås mest ankomst av iPhone5:an och eventuella nyheter på iPod-fronten.
Apple to Hold Media Event on September 7th, 2011? - Mac Rumors
Apple Event On 7th September 2011: New iPods, iPhone 5 & More!

Men tänk om de hottar upp MBA serien. Kommer dock inte att vänta längre än så eftersom jag behöver en ny laptop, men jag hade blivit lite sur om jag beställer nu och... tja, ni förstår.

Ursprungligen av homesick:

You guys might flame me now... men jag pausade beställningen till efter Apple Event-et den 7/9, om jag nu hittade rätt information...

Det spås mest ankomst av iPhone5:an och eventuella nyheter på iPod-fronten.
Apple to Hold Media Event on September 7th, 2011? - Mac Rumors
Apple Event On 7th September 2011: New iPods, iPhone 5 & More!

Men tänk om de hottar upp MBA serien. Kommer dock inte att vänta längre än så eftersom jag behöver en ny laptop, men jag hade blivit lite sur om jag beställer nu och... tja, ni förstår.

MBA uppdaterades för 4 veckor sen. Lär inte hända något med dessa.

Förutom att du får vänta lite längre tills du har en i din hand.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-24 08:32
Ursprungligen av homesick:

You guys might flame me now... men jag pausade beställningen till efter Apple Event-et den 7/9, om jag nu hittade rätt information...

Det spås mest ankomst av iPhone5:an och eventuella nyheter på iPod-fronten.
Apple to Hold Media Event on September 7th, 2011? - Mac Rumors
Apple Event On 7th September 2011: New iPods, iPhone 5 & More!

Men tänk om de hottar upp MBA serien. Kommer dock inte att vänta längre än så eftersom jag behöver en ny laptop, men jag hade blivit lite sur om jag beställer nu och... tja, ni förstår.

Det är inget event den 7:e, så du kan vara lugn.

No Apple Media Event on September 7th - Mac Rumors

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-08-23 23:30

Jepps, men leveransen i fall att jag beställde nu var ändå beräknad till upp till ca 2-3veckor pga maxad SSD och den snabbaste av processorerna, min butik i Hbg hävdar det...

Nej, inget event och helvetet kommer att frysa till is innan MBA uppdateras så snart efter den kommit. Som keptang skrivit så är det enda du åstadkommit att du får vänta längre.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-08-24 10:23

Kalas, tack. _Nu_ är MBA 11 beställd, I ain't lookin' back

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-25 10:16

Hur ser det ut med datorer i butiker egentligen? Tänker lite på att det verkar som att MM/SIBA m.fl verkar ha en del inne medans lokala Macbutiken här i Borås verkar ha svårt med att få in några, om det nu inte är så att de har en lång lista med förhandsbokningar osv givetvis.
Visst kan jag åka till MM och köpa en, men eftersom Macbutiken i stan har fungerat så ypperligt bra (support, fått prata med tekniker mm innan man lämnar in dator osv) så vill jag fortsätta att stötta dem genom att köpa via dem.

Bevaka tråden