Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det är dumheter att hamstra 4GB USB-minne för att spara 4 kronor, jo. Dom kommer ändå vara 4 kronor billigare om någon månad eller två.
Det är ingen skatt, det är en avgift / ersättning.
Men bara för att jag tycker det är dumheter att hamstra USB-minnen för en avgift på 4 kronor så betyder det inte att jag gillar Copyswede, får jag bestämma så skulle dom inte ha nånting alls.
Det är skönt att hårddisktillverkare ofta har sin egen, längre, garanti. Inga problem att beställa från utlandet med andra ord.
Men Copyswede väntar sig faktiskt att alla utländska näthandlare som levererar till Sverige (ja, alla) ska lägga på avgiften. Lycka till med det, säger jag bara.
Vad man måste komma ihåg i den här debatten är att pengarna inte stannar hos Copyswede utan delas ut till artister som en slags ersättning för piratkopiering.
Vad man måste komma ihåg i den här debatten är att pengarna inte stannar hos Copyswede utan delas ut till artister som en slags ersättning för piratkopiering.
Jag hittar inte vad som går till administration
De 35,5 % jag hittar är att av Ersättningen för utländska kanaler går 35,5 % till "upphovsmän/utövande konstnärer" via Copyswede
Har i och för sig läst dokumentet slarvigt men jag hittar inte administrationskostnader någonstans
De tar över en tredjedel! Det var mycket mer än jag trodde. Jag har för mej att WFP, som är en jättestor organisation, klarar sej på ca 7 %....
och varför vänta 1,5 år? Jag tycker ännu sämre om dem nu (om möjligt)!
De tar över en tredjedel! Det var mycket mer än jag trodde. Jag har för mej att WFP, som är en jättestor organisation, klarar sej på ca 7 %....
och varför vänta 1,5 år? Jag tycker ännu sämre om dem nu (om möjligt)!
Nej, de 35% går till copyswede som sen vidarebefordrar de medlen till upphovsrättsinnehavarna(minus 10% av den pajbiten för kostnader). Dessutom avser de 35% inte privatkopiering utan kabelersättning. Så du har inte läst snabbt, du har inte läst alls.