Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs slutar som CEO för Apple

Tråden skapades och har fått 137 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hmm... Jag har medvetet undvikit att leta efter denna bild trots att jag har sett den omnämnas eftersom jag tycker att det privat. Jag kan inte påstå att jag är helt nöjd med att den lades ut så där i trådet oavsett syfte.:(

Det är väl som vanligt; total förnekelse. Troligtvis från Jobs själv och omgivningen hakar på. Alla vet, men ingen säger det. Hoppet. Mirakel.
Döden är ingen tebjudning och få erkänner när den kommer.

Nu fattar jag inte bilden i.o.f.s. Kanske bluff - det är nog inte Jobs alls. Varför skulle han springa omkring i svarta bermudashorts eller kjol eller vad det är - och knöliga fula strumpor? Är han totalt omedveten om hur han ser ut? Är förnekelsen så total? Eller är det någon annan man?

Man bör komma ihåg att Jobs gått på tunga droger en tid nu. Både neråt och uppåt. Han har helt uppenbart varit speedad i vissa klipp jag sett när han minglar efter happenings. Ögonen som tefat. Slickar sig om munnen. Ryckiga rörelser. Sjukdomen har däckat honom fysiskt och han tar speed för att kunna hålla igång sedan en tid - sådant skriver läkare ut till många cancerpatienter - man skriver ut allt dom vill och det är helt rätt. Hans plötsliga och besynnerliga mail senaste året är nog också ett resultat av att han varit extra påtänd.
Nå - detta är mina teorier och jag tror dom blir bekräftade efter hans död - efter ett år eller så droppar vittnesmålen in i media. Det är dock helt normalt att döende personer knarkar så det sjunger om det. Så är det sedan länge i den rika världen. Många - säker många av oss här också - möter döden påtända - oftast av morfin. Det är bra. Det finns inget coolt eller "sunt" med döden. Kan man skratta den i ansiktet så är det gott.

Senast redigerat 2011-08-27 12:26

Om man ser den större bilden och är lite objektiv så finns det väl en positiv sida (från Apples perspektiv) av att kanske Steve ändå inte varit med på så väldigt mycket, att Apple sköts mer av andra under den senaste tiden. Överlämnandet är nog mer utåt än omstrukturering inåt.

Lite som man misstänkte då. Och är jävligt glad för det

http://i.imgur.com/WV5Y0.jpg

Har en fet stor lust att skicka på en stenhård jävla lavett över plytet på den råttan som publicerade skiten. Jävla hyena!

Ursprungligen av KillwithSkill:

Har en fet stor lust att skicka på en stenhård jävla lavett över plytet på den råttan som publicerade skiten. Jävla hyena!

Det värsta är väl att skitblaskor som Aftonbladet publicerat den också!

Ursprungligen av @ndreas:

Det värsta är väl att skitblaskor som Aftonbladet publicerat den också!

Och Expressen!!

Om inte jag minns fel så fanns den där bilden på nätet för länge sedan också - i vintras? Våras? Den har cirkulerat en tid - jag tror den dök upp första gången efter att han sjukskrivit sig.

Ni visste att det skulle komma - Hitler reagerar på Steve Jobs avgång:
Hitler Reacts to Steve Jobs' Resignation Letter - YouTube

(Och TMZ får sig en känga.)

• Medlem
  • Umeå
  • 2011-08-28 09:58

Jag kan bli lite trött på allt fokuserade på Jobs. Idag skriver t.ex. DN om Jobs som appleanvändranas jesusgestalt.
Jag skaffade min första mac 1992 för att IBM-datorn jag jämförde macen med var så mycket sämre. 1992 var inte Jobs där. Jag har alltid tyckt att mac varit bättre och lättare att använda än windows. Det är klart att det läckert med snygg design, men jag köper inte mac för utseendet utan för det lättanvända och intuitiva användargränssnittet. Det samma gäller iPhone. Den är bra inte för att Jobs presenterade den eller för att det var Apple som tillverkade den utan helt enkelt för att den är outstanding bland telefoner och synkar så bra med min mac. Naturligtvis förstår också jag Jobs stora betydelse för utvecklingen inom Apple, men jag tror att Apple kommer fortsätta att göra bra produkter som jag trivs med och Steve Jobs är ingen jesusgestalt för mig. Däremot kan jag som medmänniska tycka synd om honom för att han drabbats av en sjukdom.

Ursprungligen av gunek:

Det samma gäller iPhone. Den är bra inte för att Jobs presenterade den eller för att det var Apple som tillverkade den utan helt enkelt för att den är outstanding bland telefoner och synkar så bra med min mac. Naturligtvis förstår också jag Jobs stora betydelse för utvecklingen inom Apple, men jag tror att Apple kommer fortsätta att göra bra produkter som jag trivs med och Steve Jobs är ingen jesusgestalt för mig.

Där är långtifrån Jobs ensamma förtjänst att Apples produkter är bra, väldesignade och lätta att använda eller för den delen att Apple är duktiga på logistik och butiksförsäljning osv. Han är omgiven av duktiga medarbetare som Cook och Ive (och antagligen massor som aldrig fått sina namn kända).

Men Apple hade inte varit någonting idag om det inte varit för vad Jobs gjorde för Apple när han kom tillbaka. Apple var ett döende företag inte långt från en hägrande konkurs. Idag är det ett av världens högst värderade företag som fungerar oerhört bra och genererar vinster när konkurrenterna knappt har svarta siffror.

Så vitt jag läst och hört var vändningen och uppgången verkligen Jobs förtjänst, från att direkt döda flera av företagets älsklingar och att få ut den första iMacen, som var början på räddningen, till att lansera iPad. Jobs har vågat stå för väldigt långsiktiga visioner, vågat säga nej mer än ja och våga hålla ut tills en produkt är riktigt bra.

Betänk att många av Apples produkter initialt sågats vid fotknölarna av press och förståsigpåare (kolla bara reaktionerna på allt från iPod till iPhone på det här forumet), men som sedan visat sig vara riktigt bra produkter som kunderna gillar. Det är uppenbarligen inte många företag som vågar det (Nintendo vågade med Wii). Jag skulle nog påstå att iPhone är precis så bra just tack vare Jobs, mobilmarknaden såg helt annorlunda ut innan den kom ut (inte bara utseendemässigt, utan även mjukvarumässigt).

Apple är i sig Jobs viktigaste skapelse enligt många (och jag håller med) och att Apple kommer att fortsätta göra bra produkter beror på att han byggt upp det på det sättet, och genom att knyta rätt personer till sig.

Apple står inte (längre) och faller med Jobs, men Apple står tack vare Jobs.

(Att börja blanda in referenser till Jesus, frälsning och liknande känns däremot väldigt krystat och rent av nedvärderande mot de som helt enkelt ser upp till Jobs för att han lyckats väldigt väl i det han tagit för sig och för att man uppskattar de produkter han tagit fram genom Apple.))

Ursprungligen av Adrian B:

(snip)
Apple står inte (längre) och faller med Jobs, men Apple står tack vare Jobs.
(snip)

Bästa inlägget i tråden så långt, och du har så rätt. Tummen upp.

Sen vad vissa "förstågsipåare" säger är rätt så ointressant.. Men underhållande läsning.

Det värsta är att det finns folk som överhuvudtaget läser Aftonbladet eller Expressen. Och som tror på det de skriver.

Aftonblade och Expressen på nätet ÄR våra TMZ. Det har dom varit länge - inget att höja ögonbrynen för. Det handlar bara om statistiken av länkklick. Ingenting annat. Det är mycket freakshow och annonser som ser ut som artiklar. Förfallet har varit brutalt senaste två åren. Dessa två redaktioner är betydligt sjukare än t.ex. Steve Jobs. Deras röta dödar själen.
Nå - som någon säger; vem läser dessa tidningar? Även pappersversionerna är ju i fritt fall (aningen mindre freakashow). Åtminstone här på Söder i Sthlm ser man sällan någon sitta och läsa dessa blaskor och jag gissar att många som läser dom gör det diskret - det är skämmigt liksom :-D. Betydligt mera stigmatiserat än porr :-D.

• Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-31 21:52

Lisen är numera säkert en populär granne.

Ursprungligen av keptang:

Lisen är numera säkert en populär granne.

Hon verkar rätt aktiv i "communityt" iallafall.

Citat:

In addition to her role as Chairman of the Board of Supporting Our Sons, Lisen has served on the boards of Planned Parenthood Golden Gate, WebOrder, Inc., and the Palo Alto Junior Museum and Zoo. Lisen has her B.A. from Dartmouth College and her M.B.A. from the Haas School of Business at U.C. Berkeley and her M.F.A. from Mills College. She lives with her husband and three children in the San Francisco Bay Area.

Det otrevliga med den där artikeln är att det är perfekt artikel att sprida lite ljus med EFTER att personen gått bort. Nu är det mest osmakligt...

Bevaka tråden