Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 med iOS 5 är helt urflippad och går inte att återställa?!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Imorse så fick min telefon ryck. Aktiveringsidan kom upp när mitt alarm gick. Jag har iOS 5, typ 1.5 versionen, tror jag.

Där står det att jag ska aktivera min iphone via wifi, trycker på att en ska fortsätta men efter någon minut så kommer det fram att det inte gick att aktivera telefonen. Hur jag än bär mig åt så kommer jag inte ifrån den sidan. Det sjuka är att när jag startar om den så vill den att jag ska låsa upp sim-låset, när jag gör det så har jag en bild som bakgrund som jag tagit själv.

När jag kopplar in telefonen i datorn så får jag upp det här meddelandet:

Det riktigt konstiga är att jag kan öppna iPhoto och se alla mina bilder jag har i telefonen, jag kan även se i itunes att det är 10Gb upptaget i telefonen.

Jag kan inte säkerhetskopiera telefonen och inte återställa den heller.

När jag trycker på restore så får jag upp det här meddelandet:

Jag har inte gjort någon backup på telefonen för att när jag har kopplat in iphonen i datorn har det stått att det inte går att synkronisera iphonen för att det är fel version på itunes. Det har dock alltid vart samma, jag har inte uppdaterat eller nåt sånt. Således har jag inte kunnat göra någon backup.

Jag har massor av information på telefonen som jag måste spara, så som sms, kontakter och så vidare!

Hur ska jag göra, vad jag än gör så går det inte. Jag har kollat lite på andra program som man kan göra backuper på sin telefon men dom fungerar inte, dom jag har provat går inte.

Jag vill ha min telefon fungerandes igen!

SKULLE VERKLIGEN BEHÖVA ER HJÄLP! SNÄLLA SNÄLLA HJÄLP MIG!

Mvh

Andreas

Kontakta Apple, för du är väl en developer eftersom du har iOS 5 installerat?

Developer Forums - Apple Developer
https://bugreport.apple.com

Annars googla.

Det är min polare som är utvecklare, utvecklarna får 100 st licenser som dom ger ut till beta-testare.
Så jag är det inte. Sen har jag googlat så mina ögon blöder. Har hållt på med det där sen kl.6 imorse och blir inte klok på skiten. Snart kastar jag skiten i marken.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-09-01 20:15

Fråga din polare hur du ska göra. Det är lätt gjort.

Tips: följ uppmaningen på felmeddelandet, uppdatera till en nyare version

Du måste uppgradera. Betorna har en begränsad livslängd, du körde beta 5
Apple's iOS 5 beta expiring on August 31 | The Tech Check

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-01 20:18

och det är därför vanliga användare inte skall köra betor...

tips, de är tidskodade.

okej, så om jag uppdaterar så kommer den fungera igen och allt som är på telefonen finns kvar?

Ursprungligen av JoeyKiller:

okej, så om jag uppdaterar så kommer den fungera igen och allt som är på telefonen finns kvar?

Ja. Du kan återställa telefonen från din senaste backup du gjort.

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-09-01 21:25
Ursprungligen av Christian Å:

Ja. Du kan återställa telefonen från din senaste backup du gjort.

Läs första inlägget

Citat:

Jag har inte gjort någon backup på telefonen

Ursprungligen av JoeyKiller:

okej, så om jag uppdaterar så kommer den fungera igen och allt som är på telefonen finns kvar?

Enligt installationsanvisningen (som du självklart läste innan installationen) ska dessa betor endast installeras på utvecklingsenheter utan viktig information på så räkna inte med att du får behålla informationen!

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-09-01 20:21

Det är ju inte helt säkert eftersom det är en beta. Men vad har du för val?

Om jag nu minns rätt så står du inför följande problem. Du behöver fixa en ny Itunes beta för beta7 kräver en ny version. Du kan inte uppgradera "over-the-air" och risken är stor att du tappar alla sms och sådant eftersom jag inte tror att du kan ta en backup av telefonen det läget som den är nu

Betor kör man om man vet vad man sysslar med, om man kan och om man är utvecklare.

Att lipa över tappade SMS och liknande är inget som funkar på betor.

Att programvaran är i Betastadie innebär att den inte är klar och att det är en testversion.
Man kan och får räkna med precis vad som helst, att poff!, alla bilder försvinner.
Att alla ens kontakter ramlar ur, att den är tyst när det ringer.
Allehanda mer eller mindre obskyra fel, buggar och "malfunctions" kan inträffa
-du kör ju en testversion av systemet.

Mitt råd, låt bli sånt. Lämna det till den lilla skara som ÄR utvecklare.

Har för mig att det finns ngt form av jailbreak som aktiverar betor som gått ut.. kommer dock inte ihåg vilket..

Om det är några filer som du är rädd om, använd iFile och för över dem till datorn. Ett tips är att googla efter var ex. sms'en på iphonen ligger.. kan vara marigt att hitta annars..

Tänker inte skälla på dig för att du testar betor, fastän du inte är utvecklare. Gillar att du vågar testa lite!

Lycka till!

Ursprungligen av Goflorp:

Mitt råd, låt bli sånt. Lämna det till den lilla skara som ÄR utvecklare.

.....eller folk som gillar att beta-testa och är insatta i riskerna........

Nej, ingen backup och det beror iofs på detta som i sin tur beror på att betorna har krävt betareleaser av Itunes.

Citat:

Jag har inte gjort någon backup på telefonen för att när jag har kopplat in iphonen i datorn har det stått att det inte går att synkronisera iphonen för att det är fel version på itunes. Det har dock alltid vart samma, jag har inte uppdaterat eller nåt sånt. Således har jag inte kunnat göra någon backup.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-01 23:44

Undra hur många liknande trådar det kommer skapas vid varje beta. Därav jag tidigare kommenterat att man inte bör kommentera dem alls. Det finns Apple Dev forums som är låsta för publica massan.

Svar till JoeyKiller: Du har förlorat allt du haft fram tills senaste backupen. Detta är något du tyvärr får leva med och kanske inte vid nästa gång behöver installera en dev beta på din ios-enhet.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-02 00:11

Du måste ladda ned senaste betan via utvecklarportalen samt iTunes 10.5 beta från samma ställe för att få igång telefonen. Köp några wienerbröd och hälsa på din utvecklarpolare så hjälper han dig. Som bonus får du en snabbare telefon, det är stor skillnad på beta 5.5 och 5.7

Skulle inte Apple spärra telefoner som inte hade ett eget utvecklarkonto?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-04 13:57
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Skulle inte Apple spärra telefoner som inte hade ett eget utvecklarkonto?

De har spärrat rätt många av dem som endast sålde UIDD slotar på ex ebay etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-04 18:51
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Skulle inte Apple spärra telefoner som inte hade ett eget utvecklarkonto?

Nej, det verkade vara falskt alarm. De som blev "spärrade" var de som hade en gammal beta, enligt ovan.

Tack för svaren, åkte hem till polaren och installerade nya betan. Tur i oturen så var den senaste säkerhetskopian från 5 Augusti. Surt dock att bli av med en månads sms och info.

1
Bevaka tråden