Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med PDF-visning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har ett pdf-dokument som fungerar som ett register över en massa andra pdf-dokument som jag har i en mapp på datorn. Det är meningen att man ska kunna kolla upp saker i det första (registret) och klicka på respektive rubrik för att då kunna få upp det pdf-dokument som innehåller det jag letade efter. Detta har fungerat utmärkt i Snow Leopard. Men sedan jag uppdaterade till Lion så kommer det ett felmeddelande upp när jag klickar i registret. Detta meddelande säger att dokumentet inte har öppnats eftersom jag saknar behörighet till det. Och så föreslår det att jag ska gå in på objektet i finder och se över behörighetsinställningarna. Jag har gjort detta och jag har behörighet att både läsa och skriva alla berörda dokument.
Om jag däremot går in i finder och öppnar det dokument jag vill åt (vilket fungerar utan problem) så kan jag sedan öppna det igen genom mitt register. Detta fungerar bara en stund sedan kommer meddelandet upp om jag försöker öppna det.

Någon som har någon lösning?

Tack på förhand! /Patrik

Hur visar du PDF-filerna - i "Förhandsvisning" eller "Adobe Reader" (eller något annat program, kanske)?

Och när du säger att du öppnar dokumenten i Finder, vad menar du då? Tittar du på dokumenten via QuickLook, eller menar du att du dubbelklickar?

Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar, t.ex OS X 10.7.1? Jag har för mig att jag har läst att den uppdateringen bl.a. fixade något rättighetsproblem.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur visar du PDF-filerna - i "Förhandsvisning" eller "Adobe Reader" (eller något annat program, kanske)?

Och när du säger att du öppnar dokumenten i Finder, vad menar du då? Tittar du på dokumenten via QuickLook, eller menar du att du dubbelklickar?

Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar, t.ex OS X 10.7.1? Jag har för mig att jag har läst att den uppdateringen bl.a. fixade något rättighetsproblem.

Jag använder "Förhandsvisning".
När jag öppnar dokumenten i Finder så dubbelklickar jag på dem så att de öppnar i Förhandsvisning. Problemet uppstår när jag försöker öppna dem genom att klicka på en länk till dem i ett "index" dokument i Förhandsvisning.

Jag har det senaste av alla uppdateringar.

Tack för snabbt svar!

1
Bevaka tråden