Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iOS 5 på iPhone

Tråden skapades och har fått 250 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av huttetutte:

Jag har en 4G och en 4GS. 4G:n kan jag utan problem synka trådlöst från itunes på datorn. Men den nyare 4GS hittas inte av itunes annat än när den är kopplad med sladd. Kan jag ha glömt någon inställning?

4 och 4S heter telefonerna.

Stoppa i USB-kabeln, i iTunes säkerställ att synka över WiFi är aktiverat.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-31 16:56

Synka över Wifi gäller bara fyrorna eller?

Ursprungligen av planB:

Synka över Wifi gäller bara fyrorna eller?

Nej. Alla som kan köra iOS 5.

Ursprungligen av keptang:

Nej. Alla som kan köra iOS 5.

Jag har då i alla fall inte fått det att fungera på min iPhone 3Gs

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag har då i alla fall inte fått det att fungera på min iPhone 3Gs

Det fungerar på alla enheter som kör iOS 5, precis som jag skrev.

Frugan körde det på sin 3GS..

Så det är något annat som strular för dig isåfall om det är så att du har klickat i "synka via WiFi" i iTunes på din 3GS.

Ursprungligen av keptang:

Det fungerar på alla enheter som kör iOS 5, precis som jag skrev.

Frugan körde det på sin 3GS..

Så det är något annat som strular för dig isåfall om det är så att du har klickat i "synka via WiFi" i iTunes på din 3GS.

Man måste ha Snow Leopard eller högre med.

Ursprungligen av theplague:

Man måste ha Snow Leopard eller högre med.

Eller Windows och nya iTunes också.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-11-03 19:57

Imorse när jag skulle till jobbet 09.00 så var telefonen 100% laddad, inga program kördes i bakgrunden, Wifi var inte heller på, under dagen så skickade jag kanske 5 - 10 sms, inga samtal gjordes. Batteriet gick från 100 % 09.00 på morgonen till helt dött kl 16:30 under minimal användning. Detta har aldrig jag aldrig varit med om tidigare. Telefonen i fråga är en Iphone 4.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-03 23:35

Och? Jag antar att du glömde din fråga...?
Eftersom du aldrig har varit med om det tidigare, är det väl inget att oroa sej för? En gång är ingen gång.....
Annars gäller väl det vanliga, starta om den, Återställ den, först med backup, sedan utan, om inte föregående hjälper.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-04 16:53

har märkt en sak när jag uppdaterade min till iOS5 , det var att jag fick mycket bättre batteritid än vad jag hade förrut, jag förstår inte vad det är som media pratar om.
Laddar min till 100% och sen vid normal användning,dvs... 10-20sms om dagen ca:1 timmes samtalstid om dagen, 5-10ggr kollar mailen manuellt ,ca:30 min speltid(patiens) och lyssnande på musik ca: 1h (spotify offline läge) och vid dagens slut 23-tiden ,så har jag fortfarande 70% kvar på batteri. Enligt mig så tycker jag detta är väldigt bra och mycket bättre än vad jag hade innan uppdatering, då jag fick ladda den varje dag, gick ner till 10-20% på en dag...
Men jag kanske har en väldigt bra måndagsexemplar som tillverkades

Sedan ska betan 5.0.1 åtgärda det sk batteriproblemet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Sedan ska betan 5.0.1 åtgärda det sk batteriproblemet.

Hade inga problem med 5.0. Har lagt in 5.0.1 b2 nu och har fortfarande inga problem.

Ursprungligen av keptang:

Hade inga problem med 5.0. Har lagt in 5.0.1 b2 nu och har fortfarande inga problem.

Inte jag heller, men enligt Apple så ska denna version hjälpa de som har problemet. Kanske bara gäller 4S.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-05 13:36

Möjligheten att dela upp bilder till sitt MobileMe-gallery är borttaget. Riktigt trist då jag meddelat folk att jag kommer skicka bilder till gallery från festen jag skall gå på under eftermiddagen.

Jag fattar inte varför man lade med MM... Det var ju så löjligt smidigt att dela bilder och filmer. Varför skall man behöver ta till yxiga 3:e partare? Hata...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-05 18:48

Någon som vet ifall den nya betan löser problemet med ljuddistortionen om man använder headset? Alltså att det blir massa "reverb" i ljudet efter att man har talat i telefon ett tag. Jag har förutom där också upplevt det när jag har lyssnat på en ljudbok i telefonen, väldigt märklig ljuddistortion där det inte sprakar men ljudet hackar på något konstigt sätt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-09 16:56
Ursprungligen av zinned:

Någon som vet ifall den nya betan löser problemet med ljuddistortionen om man använder headset? Alltså att det blir massa "reverb" i ljudet efter att man har talat i telefon ett tag. Jag har förutom där också upplevt det när jag har lyssnat på en ljudbok i telefonen, väldigt märklig ljuddistortion där det inte sprakar men ljudet hackar på något konstigt sätt.

Någon? Keptang?

Ursprungligen av zinned:

Någon som vet ifall den nya betan löser problemet med ljuddistortionen om man använder headset? Alltså att det blir massa "reverb" i ljudet efter att man har talat i telefon ett tag. Jag har förutom där också upplevt det när jag har lyssnat på en ljudbok i telefonen, väldigt märklig ljuddistortion där det inte sprakar men ljudet hackar på något konstigt sätt.

Jag pratar i 3-6 timmar / dag i headset (använder Telenor), har inga problem med 5.0.1, hade inga problem med 5.0 heller.
Så det hjälper inte så mkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-09 15:55

Upptäckte en liten störande bugg, Spotlight fungerar bara intermittent om man har på att den ska indexera mail.
Hittade lösningen på Apples forum.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-09 17:21

Damn. Det är iaf ett riktigt stort problem, tråden i Apples Discussion-forum är uppe i 20 sidor nu.

https://discussions.apple.com/thread/3395013?start=285&tstart=0

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-09 22:14
Ursprungligen av zinned:

Damn. Det är iaf ett riktigt stort problem, tråden i Apples Discussion-forum är uppe i 20 sidor nu.

https://discussions.apple.com/thread/3395013?start=285&tstart=0

Nu ska vi inte ta i så vi kräks, en tråd med 300 inlägg (förmodligen några som har skrivit flera inlägg) vilket innebär max 300 drabbade av ett antal miljoner

För övrigt,

"Users seem to be having some success in fixing the issue by briefly toggling the speakerphone option on and off when the echo begins. "

Testat det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-10 11:19
Ursprungligen av zappee:

Nu ska vi inte ta i så vi kräks, en tråd med 300 inlägg (förmodligen några som har skrivit flera inlägg) vilket innebär max 300 drabbade av ett antal miljoner

För övrigt,

"Users seem to be having some success in fixing the issue by briefly toggling the speakerphone option on and off when the echo begins. "

Testat det?

Helt ärligt, are you for real? Tror du på fullaste allvar att man skulle acceptera en sådan "lösning"? Nej, givetvis inte...dessutom vet jag de som har testat och de upplever ibland att det kan fungera en kort stund för att sedan komma tillbaka.

Sedan är det som theplague säger också, många som har dessa problem skriver aldrig på några forum om det utan tar det direkt med Apple/Operatör.

Det är en BIG issue.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-10 17:19
Ursprungligen av zinned:

Helt ärligt, are you for real? Tror du på fullaste allvar att man skulle acceptera en sådan "lösning"? Nej, givetvis inte...dessutom vet jag de som har testat och de upplever ibland att det kan fungera en kort stund för att sedan komma tillbaka.

Sedan är det som theplague säger också, många som har dessa problem skriver aldrig på några forum om det utan tar det direkt med Apple/Operatör.

Det är en BIG issue.

Jag frågade om du hade TESTAT...

Hade det varit ett BIG issue hade Apple kommenterat det som med batteriproblemen (som för övrigt Apple räknar som ett litet issue)

För övrigt vet jag inte vad du väntar på, lämna in din telefon och få en ny.

Jag tror iofs det är en vääääääääääääääääääääääldigt liten del som hittar in på forumet och skriver om det, folk vänder sig så klart främst till en mer direkt support med sådana allvarliga problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-10 18:00

Detta är troligtvis inte hårdvarulrelaterat utan har med iOS 5 att göra, det är vad jag tror. Sedan finns det massvis av fall där användare, framför allt i US, som har problemet och har gjort flera utbyten av telefon utan att det har avhjälpt problemet. Så utbytesbiten kan vi lägga ner direkt.

Dessutom så brukar Apple aldrig bekräfta problemet problematik förrän de har en fix i pipen. Dock är det ju viktigt att vi fortsätter pressa Apple på detta så att vi kan få till stånd en fix så snart som möjligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-10 19:42
Ursprungligen av zinned:

Detta är troligtvis inte hårdvarulrelaterat utan har med iOS 5 att göra, det är vad jag tror. Sedan finns det massvis av fall där användare, framför allt i US, som har problemet och har gjort flera utbyten av telefon utan att det har avhjälpt problemet. Så utbytesbiten kan vi lägga ner direkt.

Dessutom så brukar Apple aldrig bekräfta problemet problematik förrän de har en fix i pipen. Dock är det ju viktigt att vi fortsätter pressa Apple på detta så att vi kan få till stånd en fix så snart som möjligt.

Och det finns flera som har fått problemet löst genom ett byte också.
Har själv en polare som fick det.

  • Medlem
  • 2011-11-10 21:53

Jag lyckas inte att få min kalender att synkas! Fruktansvärt irriterande. Jag tycker inte att icloud har fungerat tillfredsställande, så jag har valt wifi-synk, men den vill inte synka över kalendern. Vad gör jag för fel?

EDIT: Jag får den inte att koppla ihop med datorn på wifisynken i iphone. Den klarar både itunes remote och rowmote efter att jag öppna lite portar och nu har jag öppnat 123 också.

  • Medlem
  • 2011-11-11 09:48

Nu har den synkat kalendern ändå! Det måste varit över iCloud, men det är första gången den synkat kalendern över iCloud och jag skaffade det direkt (tyvärr). Hoppas att den funkar snabbar i fortsättningen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-16 18:48

Jag har en iPhone 3GS som jag har hyfsade prestandaproblem med iOS 5. Menyer som inte reagerar och musik som hackar. Antar att det kommer bli bättre i och med iOS 5.1 eftersom de fortfarande säljer båtlaster av 3GS men ville mest kolla att problemet inte bara finns i min telefon utan är ett verkligt problem.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-11-16 19:05
Ursprungligen av acke:

Jag har en iPhone 3GS som jag har hyfsade prestandaproblem med iOS 5.

Dom flesta verkar vara nöjda och glada med iOS 5 på 3GS.
http://www.99.se/iphone/290372-hur-fungerar-ios5-pa-iphone-3gs.html

Bevaka tråden