- zappee
- Medlem ●
- International user
Jag har 62% kvar efter:
Användning: 3 timmar 4 minuter
Vänteläge: 7 timmar 20 minuter
Har ingen uppfattning om det är bra eller inte?
Jag har 45% kvar efter:
Användning: 3h 45 min
Vänteläge: 9h 52 min
Är det bra då?
Tycker själv att den droppar procent medans jag håller den i handen och gör ngt....
Världens mest avancerade telefon och de jävla nötterna kunde väl gjort den tre mm tjockare och gett den ett batteri som funkade en dag.
Batteristatusrapport.....
Användning 4 tim 42 min
Vänteläge 1 dygn 21 tim
Batteri 9%
Detta på min första laddning fulladdning av denna 4S jag fick hem i Fredags och med en hel del Face Time och bl a ett samtal på över en timme.
Känns inte så illa?
Dr Tinnitus
Batteristatusrapport.....
Användning 4 tim 42 min
Vänteläge 1 dygn 21 tim
Batteri 9%
Detta på min första laddning fulladdning av denna 4S jag fick hem i Fredags och med en hel del Face Time och bl a ett samtal på över en timme.
Känns inte så illa?
Dr Tinnitus
Jag måste säga att jag inte får ihop det, det är ju mer än 2 dygn och 1 tim (1 dygn och 21 tim vänteläge + 4 tim och 42 min användning) sedan i fredags.
När tog du den ur laddaren? I lördags kl 9-10?
1 dygn och 21 timmar sen ska det vara, det blir väl runt kl 14 i lördags eller nåt.
Nja, Vänteläge 1 dygn 21 tim vänteläge + Användning 4 tim 42 min = ca 2 dygn 1 tim. Det blir tillbaka till lördag rutn 9-10-tiden.
Nja, Vänteläge 1 dygn 21 tim vänteläge + Användning 4 tim 42 min = ca 2 dygn 1 tim. Det blir tillbaka till lördag rutn 9-10-tiden.
iPhone: Vänteläge och användningstid
ag säger inget mer i ärendet.
Ok, trodde helt klart att man inte räknade in Användning i Vänteläge, eftersom det är två helt olika saker.
En sak jag undrar när jag läser där är:
- Vänteläge: Hur länge iPhone har varit påslagen sedan den senast var fulladdad, inklusive tid för viloläge.
Vad är Viloläge?
Ok, då är termen Vänteläge en totalt felaktig term, för i min värld betyder det samma sak som Viloläge.
Blir så när saker översätts (därför kör jag alltid mina datorer / telefoner / iPads på engelska).
Blir så när saker översätts (därför kör jag alltid mina datorer / telefoner / iPads på engelska).
Jo det är väl så. Fast även på engelska finns där samma problem. Jag tycker de använder Standby time och Asleep för två olika saker fast det borde vara samma sak här. Standby är ju det motsatta till Usage.
Vänteläge och Viloläge är olika saker, t.o.m i Windowsvärlden.
Vänteläge är alltså när enheten är igång, oavsett om man använder den/den arbetar eller inte?
Viloläge är när skärmen är släckt och den inte arbetar?
Det var ett himla tjat om batteritider på iPhone just nu överallt man tittar! Den överträffade alla mina förväntningar inklusive batteritiden.
Är det batteritid man är ute efter så är det kanske bättre att köpa en Nokia med mini skärm istället för en dualcore smartphone med högupplöst touchscreen.
Jag har ställt ner bakgrundsbelysningen på displayen och jag inbillar mig att det ger längre batteritid. Hur som helst så räcker det alltid med en laddning / dygn.
Det var ett himla tjat om batteritider på iPhone just nu överallt man tittar! Den överträffade alla mina förväntningar inklusive batteritiden.
Är det batteritid man är ute efter så är det kanske bättre att köpa en Nokia med mini skärm istället för en dualcore smartphone med högupplöst touchscreen.
Jag har ställt ner bakgrundsbelysningen på displayen och jag inbillar mig att det ger längre batteritid. Hur som helst så räcker det alltid med en laddning / dygn.
Just nu?
Vid varje släpp av en ny iPhone eller ny version av iOS blir det exakt samma reaktioner, tröttsamt, yep.
Just nu?
Vid varje släpp av en ny iPhone eller ny version av iOS blir det exakt samma reaktioner, tröttsamt, yep.
Det är sant jag kanske bara tycker det är extra mycket för att jag skaffade en 4S
Jag trodde bara att den skulle ha bättre batteritid än min 2 år och 3 månader gamla 3GS, det har den inte.
Kan ju bero på att 5.0.1 är en uppdatering just för att bättre batteritiden, men vad vet jag.