Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5.0.1 ute nu.

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-11 13:35

Ligger på 88% efter

Användning: 55min
Vänteläge: 4h3min

Jag har 62% kvar efter:

Användning: 3 timmar 4 minuter
Vänteläge: 7 timmar 20 minuter

Har ingen uppfattning om det är bra eller inte?

Jag har 45% kvar efter:
Användning: 3h 45 min
Vänteläge: 9h 52 min

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har 45% kvar efter:
Användning: 3h 45 min
Vänteläge: 9h 52 min

Är det bra då?

Tycker själv att den droppar procent medans jag håller den i handen och gör ngt....

Världens mest avancerade telefon och de jävla nötterna kunde väl gjort den tre mm tjockare och gett den ett batteri som funkade en dag.

keptang, hur fasen backar jag ner till som det var.

Håller nere ALT och får se en massa gunk inne i AplicationSupport/Mobilesync/backup, men inget jag kan använda...

Guide.

Ursprungligen av Goflorp:

keptang, hur fasen backar jag ner till som det var.

Håller nere ALT och får se en massa gunk inne i AplicationSupport/Mobilesync/backup, men inget jag kan använda...

Guide.

Vad vill du göra?

Min 4s har oxå fått mycket bättre batteritid.

Från 100% till 55% från kl 07.00 till 21.10
Då har jag ringt, surfat m.m. Mycket!

Tidigare fick jag ladda den framåt 18-tiden, då den låg runt 10-15%

Nice. Min 4S verkar ha fått bra mycket bättre batteritid än innan.
36% kvar.
Användning: 3 timmar, 3 minuter.
Vänteläge: 12 timmar, 22 minuter

Återställt utan backup. Ordningen återställd.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-12 01:34

33%

Användning: 4 h 30 min
Vänteläge: 18 h

Det tycker jag är HELT ok.

Kört min hela dagen.
Togs ur laddare 10:10 i förmiddags, lite slöseri under dagen, två svängar på stan, surret mest på WiFi

Nu kl 20

77% ..... Känner mig helnöjd

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-12 20:37

En timme användning, sju timmar vänteläge, 81% kvar.

• Medlem
  • Hjo
  • 2011-11-14 09:55

Fullladdad när jag la mig, 82 % kvar när jag vaknade efter 8 timmar.
Återställde utan säkerhetskopia, dagen gick och jag återställde igen men från en några dagar gammal säkerhetskopia, laddade.
På morgon efter 8 timmar - 97 % kvar!

Batteristatusrapport.....

Användning 4 tim 42 min

Vänteläge 1 dygn 21 tim

Batteri 9%

Detta på min första laddning fulladdning av denna 4S jag fick hem i Fredags och med en hel del Face Time och bl a ett samtal på över en timme.

Känns inte så illa?

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Batteristatusrapport.....

Användning 4 tim 42 min

Vänteläge 1 dygn 21 tim

Batteri 9%

Detta på min första laddning fulladdning av denna 4S jag fick hem i Fredags och med en hel del Face Time och bl a ett samtal på över en timme.

Känns inte så illa?

Dr Tinnitus

Jag måste säga att jag inte får ihop det, det är ju mer än 2 dygn och 1 tim (1 dygn och 21 tim vänteläge + 4 tim och 42 min användning) sedan i fredags.
När tog du den ur laddaren? I lördags kl 9-10?

Ursprungligen av theplague:

När tog du den ur laddaren? I lördags kl 9-10?

1 dygn och 21 timmar sen ska det vara, det blir väl runt kl 14 i lördags eller nåt.

Ursprungligen av keptang:

1 dygn och 21 timmar sen ska det vara, det blir väl runt kl 14 i lördags eller nåt.

Nja, Vänteläge 1 dygn 21 tim vänteläge + Användning 4 tim 42 min = ca 2 dygn 1 tim. Det blir tillbaka till lördag rutn 9-10-tiden.

Nja, Vänteläge 1 dygn 21 tim vänteläge + Användning 4 tim 42 min = ca 2 dygn 1 tim. Det blir tillbaka till lördag rutn 9-10-tiden.

iPhone: Vänteläge och användningstid

J

ag säger inget mer i ärendet.

iPhone: Vänteläge och användningstid

J

ag säger inget mer i ärendet.

Ok, trodde helt klart att man inte räknade in Användning i Vänteläge, eftersom det är två helt olika saker.

En sak jag undrar när jag läser där är:
- Vänteläge: Hur länge iPhone har varit påslagen sedan den senast var fulladdad, inklusive tid för viloläge.

Vad är Viloläge?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-14 11:08

Vad är Viloläge?

Bör väl vara bara precis den tiden då den inte används alls...?

Ursprungligen av zinned:

Bör väl vara bara precis den tiden då den inte används alls...?

Ok, då är termen Vänteläge en totalt felaktig term, för i min värld betyder det samma sak som Viloläge.

Ok, då är termen Vänteläge en totalt felaktig term, för i min värld betyder det samma sak som Viloläge.

Blir så när saker översätts (därför kör jag alltid mina datorer / telefoner / iPads på engelska).

iPhone: About standby and usage time

Blir så när saker översätts (därför kör jag alltid mina datorer / telefoner / iPads på engelska).

iPhone: About standby and usage time

Jo det är väl så. Fast även på engelska finns där samma problem. Jag tycker de använder Standby time och Asleep för två olika saker fast det borde vara samma sak här. Standby är ju det motsatta till Usage.

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-14 19:36

Vänteläge och Viloläge är olika saker, t.o.m i Windowsvärlden.

Ursprungligen av zappee:

Vänteläge och Viloläge är olika saker, t.o.m i Windowsvärlden.

Vänteläge är alltså när enheten är igång, oavsett om man använder den/den arbetar eller inte?
Viloläge är när skärmen är släckt och den inte arbetar?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2011-11-14 19:47

Det var ett himla tjat om batteritider på iPhone just nu överallt man tittar! Den överträffade alla mina förväntningar inklusive batteritiden.

Är det batteritid man är ute efter så är det kanske bättre att köpa en Nokia med mini skärm istället för en dualcore smartphone med högupplöst touchscreen.

Jag har ställt ner bakgrundsbelysningen på displayen och jag inbillar mig att det ger längre batteritid. Hur som helst så räcker det alltid med en laddning / dygn.

Ursprungligen av Csoft:

Det var ett himla tjat om batteritider på iPhone just nu överallt man tittar! Den överträffade alla mina förväntningar inklusive batteritiden.

Är det batteritid man är ute efter så är det kanske bättre att köpa en Nokia med mini skärm istället för en dualcore smartphone med högupplöst touchscreen.

Jag har ställt ner bakgrundsbelysningen på displayen och jag inbillar mig att det ger längre batteritid. Hur som helst så räcker det alltid med en laddning / dygn.

Just nu?

Vid varje släpp av en ny iPhone eller ny version av iOS blir det exakt samma reaktioner, tröttsamt, yep.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2011-11-14 19:51

Just nu?

Vid varje släpp av en ny iPhone eller ny version av iOS blir det exakt samma reaktioner, tröttsamt, yep.

Det är sant jag kanske bara tycker det är extra mycket för att jag skaffade en 4S

Ursprungligen av Csoft:

Jag trodde bara att den skulle ha bättre batteritid än min 2 år och 3 månader gamla 3GS, det har den inte.

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-14 23:39
Ursprungligen av Csoft:

Kan ju bero på att 5.0.1 är en uppdatering just för att bättre batteritiden, men vad vet jag.

Bevaka tråden