Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Försöker använda Bluetooth med min iPhone 4S och Macbook Pro (köpt juli 2009). Parkopplingen går bra, men sedan när jag försöker ansluta till datorn säger den att datorn inte stöds.
Okej! Men är det inte meningen att man ska kunna utnyttja Keynote Remote via Bluetooth? Det är just det som jag är ute efter, nämligen då skolans nätverk inte verkar vilja att iPhone och dator hittar varandra.
De har antagligen separerat nätverket i flera subnät som inte kan prata med varandra. Eller så ligger en brandvägg emellan. Beror väl på hur stor skolan är, och om de har en lokal router eller en massa publika IP-adresser.
De har antagligen separerat nätverket i flera subnät som inte kan prata med varandra. Eller så ligger en brandvägg emellan. Beror väl på hur stor skolan är, och om de har en lokal router eller en massa publika IP-adresser.
Men vad bra, då förstår jag närmare hur Bluetooth fungerar för iPhone. Insåg precis att jag lika gärna kan skapa ett lokalt nätverk via datorn eller mobilen så nu fungerar Keynote Remote utmärkt, trots brist på Bluetooth.