Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med anslutning mellan iPhone 4S och Macbook Pro med Bluetooth

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-25 17:30

Försöker använda Bluetooth med min iPhone 4S och Macbook Pro (köpt juli 2009). Parkopplingen går bra, men sedan när jag försöker ansluta till datorn säger den att datorn inte stöds.

Någon som känner igen detta?

Senast redigerat 2011-11-25 23:30

Det går inte. iPhone stödjer bara headsets och andra A2DP-prylar och tangentbord. Din Mac är inget av dessa.

Åt andra hållet kan du använda iPhone som bluetooth-nätverk, alltså om du ansluter från Macen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-25 17:44

Okej! Men är det inte meningen att man ska kunna utnyttja Keynote Remote via Bluetooth? Det är just det som jag är ute efter, nämligen då skolans nätverk inte verkar vilja att iPhone och dator hittar varandra.

Ursprungligen av Kanin:

[...] då skolans nätverk inte verkar vilja att iPhone och dator hittar varandra.

De har antagligen separerat nätverket i flera subnät som inte kan prata med varandra.

Nej, Keynote Remote går via WLAN, såvitt jag förstått det.

Ursprungligen av Capeman:

Nej, Keynote Remote går via WLAN, såvitt jag förstått det.

Stämmer. BT mellan iOS-enheter, ex. iPhone och iPad, men annars är det Wi-Fi.

Ursprungligen av Kanin:

[...] då skolans nätverk inte verkar vilja att iPhone och dator hittar varandra.

De har antagligen separerat nätverket i flera subnät som inte kan prata med varandra. Eller så ligger en brandvägg emellan. Beror väl på hur stor skolan är, och om de har en lokal router eller en massa publika IP-adresser.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-25 17:52
Ursprungligen av marcushedenstrom:

De har antagligen separerat nätverket i flera subnät som inte kan prata med varandra. Eller så ligger en brandvägg emellan. Beror väl på hur stor skolan är, och om de har en lokal router eller en massa publika IP-adresser.

Uppsala Universitet, så stor är den helt klart!

Men vad bra, då förstår jag närmare hur Bluetooth fungerar för iPhone. Insåg precis att jag lika gärna kan skapa ett lokalt nätverk via datorn eller mobilen så nu fungerar Keynote Remote utmärkt, trots brist på Bluetooth.

Tack för hjälpen!

Ursprungligen av Kanin:

Insåg precis att jag lika gärna kan skapa ett lokalt nätverk via datorn eller mobilen så nu fungerar Keynote Remote utmärkt, trots brist på Bluetooth.

Ja, tänkte just föreslå det. Så burkar jag göra.

1
Bevaka tråden