Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte spela upp filmer med xbmc

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har installerat xbmc på min atv2. Allt fungerar bra, jag hittar filerna och liknande. Men jag kan inte spela upp filerna det står: one or more items failed to play check the log file/En eller flera objekt spelades inte.
Kontrollera loggfilen för detaljer.

Är det någon som kan hjälpa mig med detta?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 11:08

Har du kontrollerat log-filen då? Vad står det i den?

Vart hittar jag log-filen? Är ganska ny när det gäller atv. Tack för hjälpen

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 11:36

lucasnelson: ATV2 xbmc.log file location

Den ska ligga under

/private/var/mobile/Library/Preferences/xbmc.log

Jag fattar inte jag är dum i huvudet. Kan inte du beskriva hur jag skall göra. Hade varit skit snällt!!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-06 11:55

Du kör väl XBMC som en server på en dator? Det är där du ska hitta loggfilen, inte i din ATV.
Kör du på en Mac, i Finder välj meny Gå, nästan längst ner Gå till mapp... och skriv in raden ovan fram till det sista /. Då ska ett fönster öppnas där du kan hitta xbmc.log

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 13:25
Ursprungligen av kenjon:

Du kör väl XBMC som en server på en dator? Det är där du ska hitta loggfilen, inte i din ATV.
Kör du på en Mac, i Finder välj meny Gå, nästan längst ner Gå till mapp... och skriv in raden ovan fram till det sista /. Då ska ett fönster öppnas där du kan hitta xbmc.log

Nej, han skriver ju "Hej jag har installerat xbmc på min atv2. Allt fungerar bra, jag hittar filerna och liknande.". Någon serverprogramvara på en dator behöver man inte när man kör XBMC på en ATV2. Log-filen ligger alltså på ATV2.

HOW-TO:Find and post XBMC.log for iOS - XBMC

Då säger den mappen hittades inte?

De jag har gjort är att jag har delat ut en mapp som heter xbmc i den mappen ligger det två mappar som heter filmer, Musik. I filmer har jag lagt en film. Jag får upp filmen i xbmc men när jag trycker på play står det en eller flera objekt spelades inte.
Kontrollera loggfilen för detaljer.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-06 12:52

Det är klart den gör
/mobile/ finns ju inte annat är på iOSenheter. Så då är det alltså på ATVn som zinned avsåg. Men jag tror att loggfilen sparas på din XBMCserverdator....
Vi får nog vänta tills zinned kommer online igen...

Ursprungligen av kenjon:

Det är klart den gör
/mobile/ finns ju inte annat är på iOSenheter. Så då är det alltså på ATVn som zinned avsåg. Men jag tror att loggfilen sparas på din XBMCserverdator....
Vi får nog vänta tills zinned kommer online igen...

XBMC behöver ingen server för att köras, den kan köras mot en ren NAS om man vill.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-07 14:44
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

XBMC behöver ingen server för att köras, den kan köras mot en ren NAS om man vill.

Se inlägg #9.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 13:45

Vaddå media library? Har du kollat länken jag gav dig ovan?

Jag hittade /private/var/mobile/Library/Preferences/xbmc.log nu. där ligger en massa filer vad ska jag kolla efter

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 13:54

Tänkte väl det, det ligger ju där jag skrev i början på denna tråden.

jo jag hittar den och så, men vad skall jag göra med den?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 14:25
Ursprungligen av olofsson900:

jo jag hittar den och så, men vad skall jag göra med den?

Läsa infon i den? Du skrev ju själv att meddelandet du fick var "Kontrollera loggfilen för detaljer".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-06 15:09

vilken version av XBMC använder du på ATV2.

jag har version 10.0.9 installerat via atvflash. Ja det är en atv2

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-06 17:25

Tittar man i XBMC iOS forum, så är det många buggar som löser sig genom att använda sk. nightlies.

XBMC for iOS Specific Support - XBMC Community Forum

Det löste inte problemet det heller:(

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 22:53

Gör en återställning på din ATV2 och jailbreaka sedan utan att använda atv flash och sedan installerar du xbmc på den. Blanda alltså inte in atv flash alls.

Jag har provat det med:(

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 23:17

Du har dock fortfarande inte berättat vad som stod i log-filen, vad jag har sett.

1
Bevaka tråden