Köpte min iPhone 4S för en månads sedan. Problemen började direkt efter att jag fått telefonen levererad. Telefonen tappade nätet ofta och jag var tvungen att starta om telefonen för att få tillbaka det. Telias suppor sade att detta var ett känt problem och rekommenderade att jag skulle inaktivera SIM-PIN. Följde deras råd och problemen upphörde.
För 3 dagar sedan började min telefon att tappa 3G-täckningen. Trodde till en början att det berodde på en driftstörning. Nör problemen inte upphört efter 24h, så kontaktade jag Telia för att kolla aktuella driftstörningar. Inga driftstörningar hos dem var svaret. Mina vänner, som alla har en 4S och Telia, har inte detta problem. Telefonen tappar 3G helt efter att man låser upp den för att sedan få tillbaka och sedan tappa. Så håller det på och är extremt störande.
I skrivande stund jag har iOS 5.1 på telefonen. Uppdaterade från 5.0.1 i hopp om att det skulle hjälpa, men icke.
Är det någon av er som har samma problem? Har kollat på Apples forum och jag verkar inte vara ensam. Extremt tråkigt att en såpass ny telefon skall krångla från början.