Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4S tappar 3G-täckning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2011-12-15 19:41

Köpte min iPhone 4S för en månads sedan. Problemen började direkt efter att jag fått telefonen levererad. Telefonen tappade nätet ofta och jag var tvungen att starta om telefonen för att få tillbaka det. Telias suppor sade att detta var ett känt problem och rekommenderade att jag skulle inaktivera SIM-PIN. Följde deras råd och problemen upphörde.

För 3 dagar sedan började min telefon att tappa 3G-täckningen. Trodde till en början att det berodde på en driftstörning. Nör problemen inte upphört efter 24h, så kontaktade jag Telia för att kolla aktuella driftstörningar. Inga driftstörningar hos dem var svaret. Mina vänner, som alla har en 4S och Telia, har inte detta problem. Telefonen tappar 3G helt efter att man låser upp den för att sedan få tillbaka och sedan tappa. Så håller det på och är extremt störande.

I skrivande stund jag har iOS 5.1 på telefonen. Uppdaterade från 5.0.1 i hopp om att det skulle hjälpa, men icke.

Är det någon av er som har samma problem? Har kollat på Apples forum och jag verkar inte vara ensam. Extremt tråkigt att en såpass ny telefon skall krångla från början.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-15 19:50

Ja, finns trådar om det här.
Byt ut den.

Min iPhone 4S betedde sig som skit innan och gör det även efter uppdateringen. Så imorgon blir det till att reklamera telefonen och vänta in iPhone 5 eller vad det kan bli för en... Tappar mottagningen hela tiden, så fort man rör den så dör täckningen och sen är den fast i Edge hur länge som helst trots att det finns 3G, fimpar samtal stup i ett osv osv.

Ursprungligen av g0tr00t:

Min iPhone 4S betedde sig som skit innan och gör det även efter uppdateringen. Så imorgon blir det till att reklamera telefonen och vänta in iPhone 5 eller vad det kan bli för en... Tappar mottagningen hela tiden, så fort man rör den så dör täckningen och sen är den fast i Edge hur länge som helst trots att det finns 3G, fimpar samtal stup i ett osv osv.

Låter helt klart som buggen Apple hade på många enheter i början. Köpte du den skapligt tidigt när den släpptes?
Det finns nog chans att du kan få en ny om du lämnar in den för service.

Ursprungligen av theplague:

Låter helt klart som buggen Apple hade på många enheter i början. Köpte du den skapligt tidigt när den släpptes?
Det finns nog chans att du kan få en ny om du lämnar in den för service.

Haft in den 4 gånger, så blir till att reklamera den imorgon och plocka ut en ny enhet i så fall. Vägrar skicka in den en 5:e gång...

Ursprungligen av g0tr00t:

Haft in den 4 gånger, så blir till att reklamera den imorgon och plocka ut en ny enhet i så fall. Vägrar skicka in den en 5:e gång...

Hur gick det med reklamationen?

1
Bevaka tråden