Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Error i Windows 7 installation. Svart skärm med "press any key to boot from CD or DVD"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja så när W7 filerna börjar installeras efter det att jag har valt partion och det står att datorn kommer startas om flera gånger, då den första gången den startat om kommer detta felmeddelande "press any key to boot from CD or DVD". Och vad jag har förstått, ska man inte trycka på någon knapp alls. Men.... Men.... jag har väntat och väntat och det händer ett piss.

Jag har även efter låååååång tid, tryckt på NÅGRA tangenter, och jag har provat att starta om flera gånger och man kommer då direkt till detta meddelande om jag väljer att starta om i W7.
Jag har en iMac 11,2, Intel Core i3, 3,06 GHz, så W7 ska ju funka. Jag har provat både med 32 och 64bit och det spelar tydligen ingen roll. Blir likadant.

Det enda felet jag kan komma på är att jag inte kan partitionera bootcamp som en NTFS utan FAT, vilket inte funkar med W7, så jag har skapat en egen partion med NTFS i skivverktyg, och senare välja denna partion via bootcamp, men alltså inte skapa den i bootcamp. Är det någon som har en idé om vad som är felet och hur det kan åtgärdas?
[FONT="Lucida Grande"] [/FONT]

Ajust ja, det är inte rent NTFS som jag har partionerat till utan NTFS 3G om det nu spelar någon roll

Hehe en sak till som inte gick så bra innan installationen. När jag startar Boot Camp och väljer "Hämta Windows. ska Windows-supportprogramvara för denna Mac, så får jag felmeddelandet att "supportprogramvara är inte tillgänglig". Så vet inte heller om detta är något som jag behöver åtgärda och i sånna fall hur.

Har du läst installationsanvisningarna för Boot Camp, det står en del nyttigt i dem?

Vilket OS X har du? Jag förutsätter Snow Leopard.

1. Du ska skapa en FAT partition i Boot Camp, du formaterar om denna partition i Windows installationsprogram senare (knapp Format i rutan du väljer måldisk).
2. Nedladdningen har aldrig funkat för mig. Drivrutinerna ligger på Snow Leopard DVD:n.
3. Anledningen till att du inte får det att fungera är mest troligt för att du inte läst igenom instruktionerna, man måste installera Windows via Boot Camp om det ska fungera smärtfritt. Man kan installera rEFIt också, då ska det gå att göra som du vill, men det är mer avancerat.

En tydlig och bra hjälp finns här: Using Boot Camp to install Windows 7 on your Mac: The Complete Walkthrough – Simple Help

Hej! Tack, jo jag har Snow Leopard. Jo jag har läst installationerna förut, men jag missade att att man kan göra om FAT till NTSF i ett senare skede. Vart ligger drivrutinerna på Mac dvd:n? har inte lyckats hitta dem.

Ursprungligen av Snyltgäst:

Hej! Tack, jo jag har Snow Leopard. Jo jag har läst installationerna förut, men jag missade att att man kan göra om FAT till NTSF i ett senare skede. Vart ligger drivrutinerna på Mac dvd:n? har inte lyckats hitta dem.

Man behöver inte hitta dem. Efter att man installerat Windows så stoppar man in skivan och resten sköts automatiskt.

Skillnaden mellan PC och Mac är inte bara i ett lite finare hölje som de flesta Windows användare tror, det ligger mycket djupare än så!

Fan tusen tack suddgumi! Det var ju det att jag hade missat att man kunde ändra FAT till NTSF i installationsfasen + att jag helt missat att man skulle mata ut Windows skivan i direkt vid första omstarten. Fan hade lagt ner typ 18 timmar på det där och hade bestämt mig för att ge upp om det inte skulle ha fungerat i igår natt!

1
Bevaka tråden