- joakimo
- Medlem ●
- Huddinge
Då och då dyker det upp intressanta spel och program i Mac App Store. Vissa är gratis för en kort tid andra är bara intressanta nyheter eller applikationer till ett rabatterat pris. Tipsa gärna om dessa här!
Gammalt spel som inte är på rea men är helt nytt i App Store är : Grand Theft Auto: Vice City on the Mac App Store
Vill tipsa om Pinball HD on the Mac App Store. Ingen rea, men det är ett väldigt snyggt och roligt spel, väl värda sina pengar - om man gillar flipper!
Alla Pinballspel får mig att tänka på klassiker från min AMIGA. Pinball Dreams, Pinball Fantasies och Pinball Illusions. Får nog lov att överväga att prova spelet i veckan.
Tack för tipsen! Hoppas de kommer fler
1Password finns nu i Mac App Store för och det säljs till halva priset, 149:-.
Mac App Store - 1Password
Det är dessutom enda vägen att uppgradera till 1Password 4, så alla vi som har 1Password 3.. måste köpa det i MAS om vi vill fortsätta att använda det. Tänkte på alla licencer som de lät oss ge bort förra vintern. De måste ju ha vetat att de var icke-uppgraderingsbara till 4 redan då. Lite tråkigt förfarande. Men, men, enkelheten med MAS tar väl över, och jag vill inte vara utan iPassword så det blir att hosta upp pengarna för att köpa en ny licens, fast man sitter med flera stycken redan.:tveksam:
Det är dessutom enda vägen att uppgradera till 1Password 4, så alla vi som har 1Password 3.. måste köpa det i MAS om vi vill fortsätta att använda det. Tänkte på alla licencer som de lät oss ge bort förra vintern. De måste ju ha vetat att de var icke-uppgraderingsbara till 4 redan då. Lite tråkigt förfarande. Men, men, enkelheten med MAS tar väl över, och jag vill inte vara utan iPassword så det blir att hosta upp pengarna för att köpa en ny licens, fast man sitter med flera stycken redan.:tveksam:
Jo, lite trist är det. Och att man hamnar i Limboland nu om man vill avvakta att upgradera till Lion.
Att uppdatera till 1Password 4 skulle ha kostat pengar i vilket fall som helst. Nu har man chansen att hoppa på tåget i App Store till mindre än halva priset. Så nu om någonsin är det läge att göra det.
Att uppdatera till 1Password 4 skulle ha kostat pengar i vilket fall som helst. Nu har man chansen att hoppa på tåget i App Store till mindre än halva priset. Så nu om någonsin är det läge att göra det.
Fast behöver man funktionerna i 4an? Jag är själv nöjd med senaste 3an för tillfället. Får se om jag köper en licens till 5an när det väl kommer
Fast behöver man funktionerna i 4an? Jag är själv nöjd med senaste 3an för tillfället. Får se om jag köper en licens till 5an när det väl kommer
Jag har dålig koll på vad som komma skall i version 4, men funktionsmässigt klarar jag mig bra med 3.x.
Har man köpt det på MAS så får man väl ver. 4 gratis till 1Password.
Fick för mig jag läste det.
Ganska säker på att jag läste likadant som dig.
Kraftiga rabatter på bland annat:
Mac App Store - 1Password
Mac App Store - Grand Theft Auto 3
Mac App Store - Grand Theft Auto: Vice City
Mac App Store - Grand Theft Auto: San Andreas
Köpdjävulen slog till. Spontanköpte GTA: Vice City.
Spelat de flesta andra, och älskar serien, men missat denna. Kändes som ett givet köp.
Edit: Har inte spelat det sen jag skrev sist, så tydligen var det inte så bra
iSnap är ett program för att öka funktionaliteten i Finder. Skaka på ett fönster och alla andra fönster blir minimerade, skaka igen och alla fönster återställs. Dra fönster till sidan av skärmen för att de ska fylla ena halvan av skärmen m.m.
Detta program är nu gratis.
Mac App Store - iSnap
iSnap är ett program för att öka funktionaliteten i Finder. Skaka på ett fönster och alla andra fönster blir minimerade, skaka igen och alla fönster återställs. Dra fönster till sidan av skärmen för att de ska fylla ena halvan av skärmen m.m.
Detta program är nu gratis.
Mac App Store - iSnap
Jag får iSnap att fungera, men inte iShake. Har jag missat något?
Installerat och klart!
Shake it baby!