Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari kraschar på iPad

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Varför skulle det ha att göra med någon undermålig hårdvara? Jag hade aldrig några problem med min iPad 1. Detsamma gäller nog 99% av alla andra användare, det är bara det att en 99% nöjda användare sitter inte och skapar trådar på olika forum om "guuuud så bra min grunka funkar". Det är något fel i mjukvaran eller möjligen hårdvaran på just ditt exemplar. Säkerhetskopiera och återställ så kanske det löser sig istället för att sitta och spy din galla om att det är oacceptabelt att man ska tvingas till det ena eller det andra med eller utan kabel.

Undermålig hårdvara = 256 MR DDR RAM, det säger sig själv att det inte kan funka. På Mac egna forum så rekommenderade de att man skulle använda "appar" i större utsträckning för att komma runt detta problem för Ipad 1. Det ger en insikt i hur de själva ställer sig till Ipad 1 överlevnad.

Nej det är inte något fel på min Ipad, har fått den kollad. De nämnde att felet ligger i undermålig hårdvara, och de frågade mig om jag inte skulle uppgradera till en Ipad 2.

Vad gäller att synca utan kabel är det inte ok för min del, min Ipad används i mitt arbete, för presentationer/media/etc, ibland är det upp till 20GB ny information som skall in.

Det blir för mig att återgå till min laptop, kommer att kika på en Ipad igen när minne o processor är mer i fas med laptops.

Ursprungligen av Basilard:

Undermålig hårdvara = 256 MR DDR RAM, det säger sig själv att det inte kan funka. På Mac egna forum så rekommenderade de att man skulle använda "appar" i större utsträckning för att komma runt detta problem för Ipad 1. Det ger en insikt i hur de själva ställer sig till Ipad 1 överlevnad.

Nej det är inte något fel på min Ipad, har fått den kollad. De nämnde att felet ligger i undermålig hårdvara, och de frågade mig om jag inte skulle uppgradera till en Ipad 2.

Vad gäller att synca utan kabel är det inte ok för min del, min Ipad används i mitt arbete, för presentationer/media/etc, ibland är det upp till 20GB ny information som skall in.

Det blir för mig att återgå till min laptop, kommer att kika på en Ipad igen när minne o processor är mer i fas med laptops.

Men snälla, det är väl ingen som har rekommenderat dig att jämt synka trådlöst? Gör en återställning mot iCloud, sen kan du återgå till kabelsynk, men så länge du inte återställer kan jag garantera att du inte blir av med problemet. Och 256 Mb RAM har aldrig känts som en begränsning för mig, och det är definitivt inte undermåligt. Kanske försöker du krama ur mer prestanda än vad iPad 1 klarar av att leverera, kanske behöver den bara återställas.
Det är ungefär som att ringa bilverkstan för att din nya bil inte fungerar, men inte fan tänker du gå med på att lämna in den för den är ju ny och ska bara fungera. Släpp sargen, återställ och se vad som händer.

Har återställt Ipad 1 via iCloud och därefter syncat via kabel, tänkte att jag skulle pröva i alla fall. Problemet kvarstår och det var väl häller ingen överraskning, det hade räckt med att läsa inlägg #11 samt #15 för att förstå det.

Här har du en av de många trådar som tar upp problemet https://discussions.apple.com/thread/2460899?start=0&tstart=0

Jag återkommer till denna tråd när jag hittat en fix.

Ursprungligen av Basilard:

Har återställt Ipad 1 via iCloud och därefter syncat via kabel, tänkte att jag skulle pröva i alla fall. Problemet kvarstår och det var väl häller ingen överraskning, det hade räckt med att läsa inlägg #11 samt #15 för att förstå det.

Här har du en av de många trådar som tar upp problemet https://discussions.apple.com/thread/2460899?start=0&tstart=0

Jag återkommer till denna tråd när jag hittat en fix.

Tråkigt att det inte hjälpte men då har du ju i alla fall uteslutit en möjlig felkälla.

Har nu provat med ett par olika browsers. Den som funkar bäst med minst problem är Photon. Appsverse Photon Browser har även stöd för flash.

Ursprungligen av Basilard:

Har nu provat med ett par olika browsers. Den som funkar bäst med minst problem är Photon. Appsverse Photon Browser har även stöd för flash.

Såklart det funkar bra, Photon körs i en virtuell maskin i molnet och strömmas till din iPad.

Kanske finns något matnyttigt här?

Fix Safari Crashing on iPad and iOS 5

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-30 22:21
Ursprungligen av Goflorp:

Kanske finns något matnyttigt här?

Fix Safari Crashing on iPad and iOS 5

Tack för tipset.
Men 5.1 kan ju inte vara långt borta och förhoppningsvis löser den mycket
Annars är jag beredd att testa detta .

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-31 20:04

Nu har jag gjort dom FEM första punkterna.
Vi får se hur det går

Det här är jätteirriterande och händer mig hela tiden sen uppdateringen! Alla typer av program kraschar, särskilt de minnestunga.
Jag tröttnade på att spela GTA till exempel, hur kul är det att bli utkastat mitt i spelet utan att ha hunnit spara.
Jag läste mig till att installera om hela ipaden till fabriksinställningarna, så det gjorde jag men det hjälpte inte.
Det hjälper ett tag att stänga ned oanvända applikationer eller köra en minnes.utility som "sys activity" och rensa internminnet.
Men inte ens det hjälper för att kära tex GTA.

Min ipad har plötsligt blivit halvt oanvändbar.

Ursprungligen av Bernhard99:

Det här är jätteirriterande och händer mig hela tiden sen uppdateringen! Alla typer av program kraschar, särskilt de minnestunga.
Jag tröttnade på att spela GTA till exempel, hur kul är det att bli utkastat mitt i spelet utan att ha hunnit spara.
Jag läste mig till att installera om hela ipaden till fabriksinställningarna, så det gjorde jag men det hjälpte inte.
Det hjälper ett tag att stänga ned oanvända applikationer eller köra en minnes.utility som "sys activity" och rensa internminnet.
Men inte ens det hjälper för att kära tex GTA.

Min ipad har plötsligt blivit halvt oanvändbar.

Provat återställning? Kör först en med backup, och om det inte funkar, återställ utan backup.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-07 22:01

Nu med 5.1.
Känns stabilt.... Peppar. Peppar!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 12:18

2 krascher på 5 minuter, varav den ena var på Apple.se

Tröttnat på krascherna jag. Blir en iPad 3 som lösning.

Ursprungligen av Ollebro:

Tröttnat på krascherna jag. Blir en iPad 3 som lösning.

Men... finns det något skäl att tro att det skulle fungera bättre på en ny Ipad?

Senast redigerat 2012-03-17 12:27
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-17 01:33

Pga prestandaökningen kommer väl den att krascha ännu fortare....

Ursprungligen av kenjon:

Pga prestandaökningen kommer väl den att krascha ännu fortare....

Enda anledningen till varför det kraschar för mig är för att RAMminnet tar slut. Så om jag då får tillgång till 1GB mot de tidigare 256MB bör det inte krascha.

Ursprungligen av Christer Holm:

Det minnet behövs nog för de betydligt större filerna i operativsystemet och applikationerna som den utökade grafiken kräver, rent teoretiskt borde den nog ha 2GB då detta minne delas av operativ/applikationer och grafik..

Är nog ingen fara. Min iPhone 4 har gott om ledigt ramminne hela tiden, fyrdubblingen i upplösning mellan 3GS och 4 påverkade inte RAM användningen väldigt mycket faktiskt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-17 09:05

Jag tycker att det blivit otroligt mycket bättre.
Men sen blir det nog en 3a ändå. Men det är ju en helt annan sak /)

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-07 21:27

Uppdaterat till 5.1.1 nu
Kan ha flera flikar i Safari, stänga ner och innehållet i "gamla" flikarna finns kvar. Behöver inte laddas om.
Jäkla stor skillnad

Ni med iPad 3, löste sig problemet efter senaste uppdateringen?

Ges oss lite tid... Safari kraschar inte varje gång:)

Edit: ödets ironi? Jag skulle just göra en Edit och skriva att ett känns bra. Då kraschade safari igen...

Nej, felet är inte fixat. Två krascher efter uppgradering

Senast redigerat 2012-05-08 09:41
Bevaka tråden