Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 32 GB full - hur frigöra utrymme?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Jag har nu kommit till vägs ände och mina 64GB på min iPhone 4 är nu slut. Fick ett meddelande om detta sist jag synkroniserade. Det stod över kapacitet med 0,28GB. Jag tänkte att detta är lätt löst genom att jag sorterar mina appar i storleksordning och tar bort allt som är stort men som jag inte behöver. Tex behöver jag inga appar för att se på film eftersom det gör jag inte ändå, det finns inte plats för några filmer i vilket fall. Utan det är musik som tar plats för mig.

När jag tagit bort en massa appar synkade jag igen och får då meddelandet: "iPhone-enheten "Lars iPhone" kan inte synkroniseras eftersom det inte finns tillräckligt med ledigt utrymme för objekten i iTunes-biblioteket (ytterligare 244,7 MB krävs)". Så det räcker inte med att ta bort appar väl över 244,7 MB? Vad kommer sig detta och vad ska jag göra?

Och hur väljer jag låtar i iTunesbiblioteket som inte ska synkas med telefonen. Räcker det inte med att avmarkera låtarna från tex 20 CD-skivor. Det borde väl göra jobbet? Eller måste jag radera låtar från iTunes-biblioteket. Eller hur väljer jag låtar som inte ska synkas?

Mycket tacksam för hjälp för jag begriper ingenting. Vad gör jag fel?

Stort tack på förhand för eventuell hjälp!

MVH//Lars

PS. Jag får väl erkänna att jag kör med PC, tyvärr. Valde fel från början och nu är det så dags.

Oj, där blev det lite fel. 32GB ryms på min iPhone 4 och inget annat. Var väl önsketänkande.

Ursprungligen av Townes97:

Oj, där blev det lite fel. 32GB ryms på min iPhone 4 och inget annat. Var väl önsketänkande.

Det hade varit mycket bättre om du hade gjort en rapportering, så hade vi snabbt fixat felet i rubriken.

Nu var det någon annan som gjorde en rapportering, men då har det ju gått 15 timmar ungefär...

Jag har ändrat i trådens rubrik. Du kan själv ändra i inlägg #1.

/Mod

Välj telefonen i iTunes, välj Music i den högra rutans övre del, Sync Music är i kryssad, välj "Selected playlists, artists, albums, and genres" istället för "Entire music library". Sen kan du kryssa i spellistor, artister, genrer och album som du vill synka.

Jag använder OS X, men kan aldrig tänka mig att det ser annorlunda ut i Windows...

När du anslutit din iPhone till iTunes för synkning kan du under "Summary" se nedanstående alternativ. Om du kryssar för Manually manage music and videos kan du sedan manuellt dra in film o musik till din iPhone, liksom markera o radera sådant innehåll från den. Denna inställning ersätter synkningen.

Jag fick min 32gb full för några veckor sedan, blev till slut att jag fick radera all musik, så nu kör jag bara Spotify.
Jag skulle behöva 128gb minst.
Hoppas på större kapacitet iPhone 5...

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag fick min 32gb full för några veckor sedan, blev till slut att jag fick radera all musik, så nu kör jag bara Spotify.
Jag skulle behöva 128gb minst.
Hoppas på större kapacitet iPhone 5...

Annars kan du alltid testa Google Music.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-30 15:40

För mig är det alltid podcasterna som spökar. Att pod-filmerna hamnar i "Videor" nuförtiden gör inte saken bättre...

Det handlar enligt mig om hur mycket man värderar utrymmet man har samt uppskattar att man använder o sedan får man skifta om lite då o då. Jag har en andra generationens iPod Touch på 16GB.

Ska jag ut på bussresa till huvudstaden stoppar jag in några filmer extra men annars utgörs det mesta av musik i antingen iTunes eller Spotify.

I dagsläget ser innehållet ut såhär:
334 Låtar, 31 videos(3 långfilmer, några episoder av Grand Designs som är värda att se om samt 17 videosnuttar m dansturer ), 666 foton(eeh...), 55 appar.

Ledigt utrymme 1GB

Jag prenumererar på några podcasts men jag vill inte ha dem i min ipod

1
Bevaka tråden