- joakimo
- Medlem ●
- Huddinge
Messages ersätter iChat säger de. Hur blir det med video conference calls? Det går inte att göra i FaceTime men går med iChat. Kommer det att försvinna nu?
Oj, helvete. Jag som i jobbsyfte är beroende av att kunna ta över andra personers skärm. Hoppas det fungerar här med annars måste jag installera om datorn. :/
Men besvikelse! Jag trodde att även iMessage som skickas till telefonnummer skulle dyka upp i Message. Nu är det bara eddelanden som skickas mellan Apple-ID till Apple-ID som fungerar. Inget nytt alltså om man suttit på en iPad.
Det verkar ju funka för mig? När jag slår in ett nummer som jag vet som har iMessage aktiverat på sin telefon då kommer den där blåa pratbubblan upp.
Det verkar ju funka för mig? När jag slår in ett nummer som jag vet som har iMessage aktiverat på sin telefon då kommer den där blåa pratbubblan upp.
Jo, fast om du skickar till ett telefonnumret så blir avsändaren din e-postadress.
Jo, fast om du skickar till ett telefonnumret så blir avsändaren din e-postadress.
Det förstod jag inte att det var så. Hoppas att det fixar det i den fullständiga versionen.
Så länge så får man väl göra sin röst hörd.
Det förstod jag inte att det var så. Hoppas att det fixar det i den fullständiga versionen.
Så länge så får man väl göra sin röst hörd.
Fast det är så iMessage fungerar, inget som har med Messages för OS X att göra.
Fast det är så iMessage fungerar, inget som har med Messages för OS X att göra.
Förlåt men då har jag lite svårt att förstå vad det är acke saknar. För om någon skulle skulle från sin telefon skicka till mig och jag sedan svarar via datorn då vet väl ändå mottagaren att det är jag som har skickat meddelandet?
Förlåt men då har jag lite svårt att förstå vad det är acke saknar. För om någon skulle skulle från sin telefon skicka till mig och jag sedan svarar via datorn då vet väl ändå mottagaren att det är jag som har skickat meddelandet?
Personligen tycker jag att det är komplicerat och knöligt, men om du orkar så kan du läsa om hur det fungerar i iMessage-tråden. Jag använder det enbart från min iPhone, för det är meckigt att fixa det från iPaden...
Ju vist är det så, men det blir två olika konversationer i iPhonen fast mottagaren har mitt mail och telefon nummer i samma kontakt.
iPhonen borde lista ut att det är samma person som skickar meddelandet, det saknar jag i alla fall.
Ju vist är det så, men det blir två olika konversationer i iPhonen fast mottagaren har mitt mail och telefon nummer i samma kontakt.
iPhonen borde lista ut att det är samma person som skickar meddelandet, det saknar jag i alla fall.
Jaha, nu börjar jag att fatta! Konstigt? För mig så verkar det gå och jag har både mail och numren till mina kontakter som jag skriver till.
Det finns visst tre olika utseenden, så man kan tydligen bli av med pratbubblorna.
6 cool Messages tips and tricks | TUAW - The Unofficial Apple Weblog