Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Messages Beta

Tråden skapades och har fått 129 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-16 14:59

I skuggan av Mountain Lion släpps även en beta av programmet Messages för att prova en av funktionerna i det kommande operativet. Messages kommer att ersätta iChat.
Apple - Mac OS X - Download the free Messages Beta.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-16 15:26

Messages ersätter iChat säger de. Hur blir det med video conference calls? Det går inte att göra i FaceTime men går med iChat. Kommer det att försvinna nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-16 15:52
Ursprungligen av -David-:

Messages ersätter iChat säger de. Hur blir det med video conference calls? Det går inte att göra i FaceTime men går med iChat. Kommer det att försvinna nu?

Oj, helvete. Jag som i jobbsyfte är beroende av att kunna ta över andra personers skärm. Hoppas det fungerar här med annars måste jag installera om datorn. :/

  • Medlem
  • Harestad
  • 2012-02-16 15:31

Länken var nere nu när jag skulle ladda hem, men här är en direktlänk för den vågade:
http://appldnld.apple.com/MessagesBeta/041-4274.20120216.z5km/MessagesBeta.dmg

Jag var tom i huvudet och drog ned från länken (mot alla mina principer) Funkar finfint!

Ersätter betan iChat och Facetime?

Ursprungligen av Capeman:

Ersätter betan iChat och Facetime?

För mig ersatte den bara iChat. Men går utmärkt att köra Facetime inifrån Messages

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-16 15:58
Ursprungligen av Capeman:

Ersätter betan iChat och Facetime?

Det ersätter iChat men inte Facetime.

Ursprungligen av Capeman:

Ersätter betan iChat och Facetime?

Bara iChat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-16 15:57

Den ersätter iChat men inte Facetime. Det går att avinstallera betan och skärmdelning fungerar som vanligt.

Intressant. Kommer Facetime att försvinna från OS X när 10.8 med Messages släpps? Kommer Facetime i iOS att slås ihop med Messages?

Jag tror er!

Usch vad smidigt det är. Jag måste jobba men sitter bara och messar hela tiden!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-16 16:06

Men besvikelse! Jag trodde att även iMessage som skickas till telefonnummer skulle dyka upp i Message. Nu är det bara eddelanden som skickas mellan Apple-ID till Apple-ID som fungerar. Inget nytt alltså om man suttit på en iPad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-16 16:29
Ursprungligen av acke:

Men besvikelse! Jag trodde att även iMessage som skickas till telefonnummer skulle dyka upp i Message. Nu är det bara eddelanden som skickas mellan Apple-ID till Apple-ID som fungerar. Inget nytt alltså om man suttit på en iPad.

Det verkar ju funka för mig? När jag slår in ett nummer som jag vet som har iMessage aktiverat på sin telefon då kommer den där blåa pratbubblan upp.

Ursprungligen av Album:

Det verkar ju funka för mig? När jag slår in ett nummer som jag vet som har iMessage aktiverat på sin telefon då kommer den där blåa pratbubblan upp.

Jo, fast om du skickar till ett telefonnumret så blir avsändaren din e-postadress.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-16 18:30
Ursprungligen av Patrik D:

Jo, fast om du skickar till ett telefonnumret så blir avsändaren din e-postadress.

Det förstod jag inte att det var så. Hoppas att det fixar det i den fullständiga versionen.
Så länge så får man väl göra sin röst hörd.

Apple - Feedback

Ursprungligen av Album:

Det förstod jag inte att det var så. Hoppas att det fixar det i den fullständiga versionen.
Så länge så får man väl göra sin röst hörd.

Apple - Feedback

Fast det är så iMessage fungerar, inget som har med Messages för OS X att göra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-16 21:40
Ursprungligen av Capeman:

Fast det är så iMessage fungerar, inget som har med Messages för OS X att göra.

Förlåt men då har jag lite svårt att förstå vad det är acke saknar. För om någon skulle skulle från sin telefon skicka till mig och jag sedan svarar via datorn då vet väl ändå mottagaren att det är jag som har skickat meddelandet?

Ursprungligen av Album:

Förlåt men då har jag lite svårt att förstå vad det är acke saknar. För om någon skulle skulle från sin telefon skicka till mig och jag sedan svarar via datorn då vet väl ändå mottagaren att det är jag som har skickat meddelandet?

Personligen tycker jag att det är komplicerat och knöligt, men om du orkar så kan du läsa om hur det fungerar i iMessage-tråden. Jag använder det enbart från min iPhone, för det är meckigt att fixa det från iPaden...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-16 21:59
Ursprungligen av Album:

Förlåt men då har jag lite svårt att förstå vad det är acke saknar. För om någon skulle skulle från sin telefon skicka till mig och jag sedan svarar via datorn då vet väl ändå mottagaren att det är jag som har skickat meddelandet?

Ju vist är det så, men det blir två olika konversationer i iPhonen fast mottagaren har mitt mail och telefon nummer i samma kontakt.
iPhonen borde lista ut att det är samma person som skickar meddelandet, det saknar jag i alla fall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-16 22:10
Ursprungligen av AlexSil:

Ju vist är det så, men det blir två olika konversationer i iPhonen fast mottagaren har mitt mail och telefon nummer i samma kontakt.
iPhonen borde lista ut att det är samma person som skickar meddelandet, det saknar jag i alla fall.

Jaha, nu börjar jag att fatta! Konstigt? För mig så verkar det gå och jag har både mail och numren till mina kontakter som jag skriver till.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-02-16 16:28

Måste man ha Lion för att betan ska funka? Själv har jag Snow Leopard...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-16 16:30
Ursprungligen av gunek:

Måste man ha Lion för att betan ska funka? Själv har jag Snow Leopard...

Det verkar som du tyvärr måste ha Lion.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-16 16:33
Ursprungligen av gunek:

Måste man ha Lion för att betan ska funka? Själv har jag Snow Leopard...

10.7.3

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-16 16:29

Hur kunde jag missat detta, måste genast prova

Di fula jävla pratbubblorna blir man visst aldrig av med!

Ursprungligen av eskimo:

Di fula jävla pratbubblorna blir man visst aldrig av med!

Du slipper dem om du håller käften.

Ursprungligen av eskimo:

Di fula jävla pratbubblorna blir man visst aldrig av med!

Det finns visst tre olika utseenden, så man kan tydligen bli av med pratbubblorna.

6 cool Messages tips and tricks | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Hålla käften är ju ett alternativ, de ser ju så sjukt PC ut bara, och var beklämmande redan för 10 år sedan.

Bevaka tråden