Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa nya iPad 3?

Tråden skapades och har fått 184 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kommer du att köpa nya iPad 3?

Mitt eget svar: Ja, när ekonomin tillåter.

Ja!
Men klarar jag av att vänta till den 23:e? Kanske ska man plocka ut lite av sina bonuspoäng och åka till London och hämta hem en.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-07 19:43

Ja, så fort jag fått ett jobb

Ja, så fort jag hittar något ställe där jag kan få leverans före 27e mars.

Ursprungligen av keptang:

Ja, så fort jag hittar något ställe där jag kan få leverans före 27e mars.

Borderlinx eller vad det hette. Du beställer från England och får din iPad före alla andra.

Ursprungligen av korthoga:

Borderlinx eller vad det hette. Du beställer från England och får din iPad före alla andra.

Jo jag vet, måste veta när leverans sker bara då jag åker på 2 månaders semester den 27e.

Ja, om jag får pengar över, helt plötsligt.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, om jag får pengar över, helt plötsligt.

Jag ändrar mitt svar till ett rungande JA! Nu är bara frågan VAR man ska köpa den...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-07 19:46

Ja, när och om jag får lite pengar över. Men jag har ingen brådska för jag har mycket att göra innan den dagen jag köper en.

  • Medlem
  • 2012-03-07 19:47

23 mars i Sverige alltså. Äntligen dags att byta bort min gamla iPad 1!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-07 19:54

Denna sommar kan bli den sommar som jag köper min första iPad…

iPad två'an får mor ta, nu har hon harvat med den gamla iBooken allt för länge. iPad 3 verkar ju bli en supernice skissplatta! Och allt det som redan 2'an är, plus mer av allt känns det som. Prylglädje!
Jag köper en, som Steve skulle ha sagt, Boom!

kul, på eventet, så kallar dom den "the new iPad" i sin lineup. Nämde dom nått officiellt namn som iPad 3 eeller iPad HD?

Ursprungligen av robertkarlsen:

kul, på eventet, så kallar dom den "the new iPad" i sin lineup. Nämde dom nått officiellt namn som iPad 3 eeller iPad HD?

Ja. För andra gången ikväll (snälla moderatorer, börja stänga trådarna!), den heter iPad.

Ser ut som att man åker till London nästa helg

Ursprungligen av Björnström:

Ser ut som att man åker till London nästa helg

Är det här någon slags skryt-korspostning?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-03-07 20:37

Blir nog ett köp, velar över storlek och ev. 4g.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-07 20:37

Jag slängde ur mig tidigare idag att den endast skulle heta "iPad" på en chat. Det gick inte hem.

  • Medlem
  • 2012-03-07 20:41

Jag kommer stå någonstans i Sverige den 23:dje för att få köpa en iPad.

Hoppas att jag träffar några av er andra då

Det brukar vara väldigt mycket trevliga och förväntansfulla människor där.

Bara iPad? I like it!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-07 23:16

Hm, knivig fråga...
Skärmen är visserligen fantastisk, men de största uppdateringarna var på mjukvarusidan och som
kamera kommer jag sällan använda en iPad.

Frågan är istället: hur långt bort ligger lanseringen av iPad 4 (eller 'The New, New iPad' ) ?!

Jag lär stå över denna och istället vänta på en iPad 4. Detta baserar jag på följande anledningar:

1. Lagringsutrymmet är för litet. Det låter kanske radikalt men kombinationen av de dokument m.m jag har i min iPad plus HD-filmer går inte riktigt ihop. Bara filmbiblioteket ställer till det, har rippat över 220 filmer (plus en del TV-serier) och vill jag utöka med HD blir det riktigt trångt med 64 GB i samband med resor.
2. Lagringsutrymmet igen, denna gång för dokument då det plötsligt är intressant med högupplösta PDFer m.m och då åker utrymmeskraven upp rejält.
3. Iövrigt uppfattar jag den som ett mellansteg mellan iPad 2 och en kommande iPad 4 med iOS 6.x.

Det har ju förövrigt talats en del om att detta är ett mellansteg innan en rejält uppdaterad iPad kommer.

Den dagen det finns en retina-iPad i storlekarna 32, 64 och 128 GB kommer jag att planera ett inköp. Minst 128 GB är vad jag vill ha, om det skall bli meningsfullt med en högupplöst skärm.

Min nuvarande iPad kompletterar min Galaxy Note på ett bra sätt, detta gör att jag numera alltid har en tablet med mig även när jag av olika skäl inte tar med Paden och detta gör också att denna nya modell blir något jag står över.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 01:04

Jag vill kunna nyttja iPaden som skärm. Går det att hooka upp något smart till den så den aggerar en HDMI / Displayport eller dyl skärm?

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag vill kunna nyttja iPaden som skärm. Går det att hooka upp något smart till den så den aggerar en HDMI / Displayport eller dyl skärm?

There's an app for that! Air Display tror jag den heter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 10:37
Ursprungligen av Jonas Eriksson:

There's an app for that! Air Display tror jag den heter.

Air Display skickar ju signalen från värd-datorn över USB till padden. Inte samma sak tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 01:07

För att svara på frågan om köp av iPad 3 - kanske. Apple TV blev däremot intressant i och med 1080p och riktigt bra 1080p stöd - uppåt 25 Mbit 1080p30 hanterar den som jag förstår det med Dolby Digital 5.1. Synd att man inte stödjer HD-formaten på ljudsidan men man kan ju inte få allt!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-03-08 07:08

Nej. Efter att ha haft iPad 1 64/3G och iPad2 16/3G så är det väl bara att konstatera att jag inte är rätt målgrupp. Den blir liggande i ett hörn och jag tar fram den och spelar ett spel, slösurfar och blir irriterad över att det går för långsamt att skriva, lägger tillbaka den i hörnet och går och hämtar datorn istället.

Ursprungligen av bollman:

Nej. Efter att ha haft iPad 1 64/3G och iPad2 16/3G så är det väl bara att konstatera att jag inte är rätt målgrupp

Samma här. Har kört det mesta Apple hittat på sedan 1995, men när jag klämt på iPad 1 och 2 har jag inte känt minsta sug att äga en. Förstår inte vad jag ska ha den till. Det vore roligt att känna annorlunda, men nej...

Ursprungligen av Mutant:

Samma här. Har kört det mesta Apple hittat på sedan 1995, men när jag klämt på iPad 1 och 2 har jag inte känt minsta sug att äga en. Förstår inte vad jag ska ha den till. Det vore roligt att känna annorlunda, men nej...

Dito, har aldrig känt ngt behov av iPad.
Visst är de snygga och så men om man har både MBP och Iphone 4S så finns det av mina behov inga kvar att täcka.
Men om jag blir äckligt rik någon gång och inte vet vad jag ska göra av pengarna så...

Ursprungligen av Mutant:

Samma här. Har kört det mesta Apple hittat på sedan 1995, men när jag klämt på iPad 1 och 2 har jag inte känt minsta sug att äga en. Förstår inte vad jag ska ha den till. Det vore roligt att känna annorlunda, men nej...

Är inte det sas lite som sinnebilden av hur Apple tänker? Kunderna vet inte att de vill eller behöver en iPad eller ens vad de ska ha den till men vips så finner de ett argument till att köpa den o vips vips kommer de på mängder med saker att använda den till

Jag var inte intresserad när 1'an kom, blev mer sugen när 2'an kom o nu när den senaste är här är det egentligen bara dess pris, här hemma, som gör mig tveksam. Jag VILL HA dock...vill ha ny iPod Touch o en Nano också

Senast redigerat 2012-03-11 21:18
Bevaka tråden