Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPad 3 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adrian B:

Jag säger inte att ryktet är falskt, men att det kommer på MacRumors gör varken till eller från för dess trovärdighet så länge de inte har något eget att komma med.

*Alla* sajter rapporterar om detta just nu, men det är främst rapporterna från The Guardian och Pocket-lint som är egna källor.

jag säger inte att det är ... oavset vad som händer måste jag ha den MEN om den får TeslaTouch så är det ett lyssande tillfälle att vara nyskapande och extra kreativ och leverera något helt nytt ...

Även 9to5mac har skrivit om det nu, även om de själva ställer sig "extremt skeptiska" till ryktet.

Ursprungligen av Capeman:

Även 9to5mac har skrivit om det nu, även om de själva ställer sig "extremt skeptiska" till ryktet.

jag är skeptiskt till att Apple använder sig av SENSEG lösning utan tror helt klart att de använder lösning som Disney Research utvecklat ...

Ursprungligen av gotfredsen:

jag är skeptiskt till att Apple använder sig av SENSEG lösning utan tror helt klart att de använder lösning som Disney Research utvecklat ...

Men det finns väl inga rykten alls om Disneygrejen? Alla artiklar just nu handlar ju om Senseg.

Ursprungligen av Capeman:

Men det finns väl inga rykten alls om Disneygrejen? Alla artiklar just nu handlar ju om Senseg.

jo det finns det ... ett flertal

här är en av dom

How the iPad 3 could take touch screens to the next level - TechYinzer

Här är en bra video från Disney där de berättar om flera exempel ... bla snap funktion och såklart rubber band .. du vet effekten där du skrollar längre än en lista är så rycker listan tillbaka som ett gummi band .. detta skulle du nu då kunna känna och inte bara se ... många andra exempel ser du i filmen .

http://www.youtube.com/watch?v=3l3MDNZk-3I

http://www.teslatouch.com

Ursprungligen av Capeman:

Även 9to5mac har skrivit om det nu, även om de själva ställer sig "extremt skeptiska" till ryktet.

Jag tror att 9to5mac och Macrumors varit inne på 99.se och kört lite Google Translate på gotfredsens inlägg

Ursprungligen av maxcarlgren:

Jag tror att 9to5mac och Macrumors varit inne på 99.se och kört lite Google Translate på gotfredsens inlägg

tyvärr lär jag väll aldrig få någon kred för det inte ... nu rapporterar tom feber.se om samma sak

http://feber.se/ipad/art/237919/skrmen_i_nsta_ipad_kan_vara_kn/

fast någon kan ju vara snäll att kommentera till dom att det INTE BARA är senseg utan också Disney Research som ahr en teknik för detta ... typ www.teslatouch.com

om jag har rätt så önskar jag att Björnström ändrar mig från "Veteran" - > "Saida" eller varför inte Wizard ...

snart rapporterar väll någon att feber.se rapporterat om detta .. åså är cirkeln sluten ..

Min källa säger nu att han faktiskt inte vet om det är Disneys eller Sensegs lösning som gäller - detta trots att han jobbar på Disney. Han vet bara att det kommer en lösning på iPad3 och han vet det därför att Apple har råddat runt friskt med Disneys patent (Apple och Disney är nära knutna till varandra sedan Jobs) och när han frågade en kollega om det dära "projektet" så sa denna att Apple har en lösning nu och massproduktionen är i standby - bara att trycka på knappen i princip. Om det blev Disneys lösning eller någon annan (Senseg's är ju intressantast egentligen - den är ju klar och testad sedan en tid) framgick inte. Det är ju inte ovanligt att Apple rotar runt en hel del när dom letar en lösning utanför huset (DropBox (som inte blev av), Siri (som blev vinnare bland andra möjliga lösningar), etc.
Jag lutar åt att det blir några finnar som kommer att bli mycket, mycket förmögna - och det är ju underbart - våra finska bröder är värda varenda spänn dom kan dra in globalt - dom har haft det tufft och gått igenom saker vi svenskar inte kan ens ha mardrömmar om. Jag hoppas på Senseg (som licensierar - dom är INTE till salu vad jag vet).

tänk om Apple köpt SenSeg .. då är det väll kört för andra (Samsung) att använda samma teknik ...

JAg menar Apple har ju helt klart pengarna att ge dom ett offer they cant refuse ..

Att de både har Disneys patenter och SenSeg ...

Det hade ju blivit på tok för uppenbart om de gott ut med att Apple aquired SenSeg .... då vet ju alla vad som komma skall .. men om efter ikväll så kan de ju gå ut med ett sådant statement ..

Både Disneys och Sensegs lösningar är mycket lika - patenten ligger djupt nere. Det finns säker fler lösningar/företag också. Hur många tillverkar touch? LCD?

Man behöver inte heller köpa upp företag för att få fördelar - man kan skriva kontrakt få "första tjing" på grejer - under specifik tid (Apple har det med bl.a. Intel faktiskt - så var det förr i alla fall). Apple kan investera i utveckling och erhålla ensamrätt på externa firmans produkt - under en viss tid - och det räcker. Det är tiden i marknaden som är avgörande. Jag tror dock aldrig man kan tjinga för alltid - det sätter nog konkurensverk stopp för. Jag vet inte. kan vara lätt att kringå; företaget skriver avtal om garanterad volymleverans och eftersom detta är max vad företaget KAN leverera så kommer ingen annan åt grejerna :-D.

Ursprungligen av gotfredsen:

tänk om Apple köpt SenSeg .. då är det väll kört för andra (Samsung) att använda samma teknik ...

Apple ahr ju pengarna att ge dom ett offer they cant refuse ..

Att de både har Disneys patenter och SenSeg ...

Hahaha, vilken otrolig hitte-på-röra den här tråden blev, nästan lite löjeväckande. Lämnar den och återkommer i en annan tråd kl 19.

blev den det ?

Detta är kul :-D. James Bond? Harry Potter? Skit samma - kul är det.

Jag tror den blir så här, fast i tablet-format. xphone promo HD 2011 - YouTube

Den här tråden är ju specifik för iPad 3, skulle det finnas en poäng i att starta en helt ny "pladdertråd" för allt inför-kvällen-snack som täcker hela eventet? (Eventet lär ju vara 98 procent iPad 3, men åtminstone Apple TV 3 är en het kandidat kvällen.)

Ursprungligen av Adrian B:

Den här tråden är ju specifik för iPad 3, skulle det finnas en poäng i att starta en helt ny "pladdertråd" för allt inför-kvällen-snack som täcker hela eventet? (Eventet lär ju vara 98 procent iPad 3, men åtminstone Apple TV 3 är en het kandidat kvällen.)

Jag lade ut en artikel om detta så ni kan flytta diskussionerna och pladdret inför kvällen hit om ni vill: Artikel: Allt om kvällens iPad-event

Ursprungligen av Adrian B:

Jag lade ut en artikel om detta så ni kan flytta diskussionerna och pladdret inför kvällen hit om ni vill: Artikel: Allt om kvällens iPad-event

Stäng den här (och de andra iPad 3-trådarna) då.

Ursprungligen av Capeman:

Stäng den här (och de andra iPad 3-trådarna) då.

Sorry, jag klev av internet vid den tiden, annars hade jag fixat det. Fast ärligt talat hade det känts skönt med lite fler som kunde moderera...

Därmed är tråden stängd.

Haha bild från Taipei.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-03-07 16:08

Jag tror inte ett dugg på detta, det blir en lukt-iPad... det är något som ingen förväntar sig!

Ursprungligen av kainen:

Jag tror inte ett dugg på detta, det blir en lukt-iPad... det är något som ingen förväntar sig!

Men då hade de skrivit "..and rub". Tänker på såna där man hade när man var 12 som man gnuggade på så luktade det lakrits eller nåt.

Ursprungligen av kainen:

Jag tror inte ett dugg på detta, det blir en lukt-iPad... det är något som ingen förväntar sig!

Vad hette den där knasfilmen som gick på bio där man skulle skrapa på en lukt remsa när dom visade ett nummer. Vet att det var på stenåldern men kanske någon minns..

Apple Store nere ... TeslaTouch, TeslaTouch, TeslaTouch

Ursprungligen av gotfredsen:

Apple Store nere ... TeslaTouch, TeslaTouch, TeslaTouch

Japp, då går den upp till försäljning idag, world wide med leverans från och med imorgon.

Ursprungligen av pmarriott:

Japp, då går den upp till försäljning idag, world wide med leverans från och med imorgon.

Apple is going Third Wave here ....
om nu så är fallet att Apple har förberett ordentligt så finns det risk att detta blir Apple största våg någonsin ...

Polyester va?

Dock insåg jag under eventet att Apple brukar ju FÖRST släppa grejen till iPhone och sen iPad ... så det finns ju en klar möjlighet att TeslaTouch blir en feature för iPhone 5 ... ursäkta mig " the new iPhone" när den kommer för endast 4G LTE på iPhone 5 .. öh "the new iPhone" känns lite förlite ..

så TeslaTouch till iPhone i augusti och sedan till iPad nästa år då ?

jag är Saida med 1 års fördröjning

Bevaka tråden