Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa nya iPad 3?

Tråden skapades och har fått 184 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Kunderna vet inte att de vill eller behöver en iPad eller ens vad de ska ha den till men vips så finner de ett argument till att köpa den o vips vips kommer de på mängder med saker att använda den till

Nja, har aldrig köpt något jag inte vetat vad jag ska ha det till. Men det är klart att köper man den för ett användningsområde så kommer man också på fler. iPad känns dock som en manick för att konsumera – jag vill ha hjälpmedel för att kreera.

Ursprungligen av Mutant:

Nja, har aldrig köpt något jag inte vetat vad jag ska ha det till. Men det är klart att köper man den för ett användningsområde så kommer man också på fler. iPad känns dock som en manick för att konsumera – jag vill ha hjälpmedel för att kreera.

"Kreera" vad?

Jag blev bara nyfiken även om jag också känner att Ipad främst är en mediakonsumtionsmaskin eller möjligen ett säljarhjälpmedel för att visa slideshows

Har inte bestämt mig än men risken är stor att det blir en ny...

Det kan vara en god investering till mig och dottern.... kravet på underhållning i bla bilen kommer öka efterhand som hon blir äldre. Har inge padda idag så jag känner att jag kan motivera den på det sättet:)
/m

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 10:08

Jag har en iPad 1 som egentligen fungerar helt perfekt för mina behov. Tror dock att det är en stor risk att så fort jag får uppleva hur bra skärmen är på nya iPad så kommer att stort ha-begär att komma. Jag läser i princip alla mina böcker på iPad numer så en bättre läsupplevelse lockar.

Ni vet väl att läget är förvirrande?

Citat:

"Nu är nya Ipad här och förvirringen är större än någonsin. Vilken surfplatta är egentligen bäst?"

S str sig nya Ipad mot de hetaste surfplattorna - IDG.se

Men man ska inte ge journalisten skulden för rubriken och ingressen, det är väl någon annan som sätter dem?

Jag har bara en liten fundering som jag tycker Apple har missat på sin magiska platta.... lagringsutrymmet är på tok för liten ifall alla spel och filmer ska nu kunna utnyttja paddans magiska upplösning.... det är ju bara att kolla på Pages och Keynote, nu tar det dubbelt så mycket utrymme mot va de gjorde innan uppdateringen för retrina stöd. Blir att vänta tills iPad med 128Gb lagringsutrymme.

Suck, alla dessa iPad-trådar. Då får jag väl posta här också. Jo, jag beställde just en svart 64 GB WiFi+4G från Apple UK. Leverans 16 mars sägs det. 659 £.

Nu har jag hört både att en 4G från UK inte kommer att fungera med 4G i Sverige och tvärtom. Någon som vet hur det ligger till egentligen.

Ursprungligen av pmarriott:

Nu har jag hört både att en 4G från UK inte kommer att fungera med 4G i Sverige och tvärtom. Någon som vet hur det ligger till egentligen.

Spec på Ipad
LTE (700, 2100 MHz)

Telia säger
Telia använder två olika frekvensband för att ge stora delar av Sverige 4G-täckning; 800 MHz och 2600 MHz. De olika frekvenserna fyller olika funktioner. 2600 MHz-frekvensen används i städerna och 800 MHz-frekvensen används på landsbygden.

så det lär vara kört med den du har beställt
kommer nog en speciell platta till sverige

Ursprungligen av disktant:

Spec på Ipad
LTE (700, 2100 MHz)

Telia säger
Telia använder två olika frekvensband för att ge stora delar av Sverige 4G-täckning; 800 MHz och 2600 MHz. De olika frekvenserna fyller olika funktioner. 2600 MHz-frekvensen används i städerna och 800 MHz-frekvensen används på landsbygden.

så det lär vara kört med den du har beställt
kommer nog en speciell platta till sverige

Jag tror inte det kommer en speciell platta till Sverige, men har avbeställt ändå i väntan på vad som presenteras den 23:e.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-08 16:03
Ursprungligen av pmarriott:

Jag tror inte det kommer en speciell platta till Sverige, men har avbeställt ändå i väntan på vad som presenteras den 23:e.

Varför skulle det inte göra det? Ok om det bara hade varit Sverige som kör på andra frekvensband men större delen av Europa använder andra frekvensband för LTE än USA så skulle Apple ha struntat i detta har de gjort en dundertabbe. MEGASTOR. Det händer inte.

En iPad 3 anpassad för Europeiska LTE-standarder kommer. Inget annat är tänkbart.

Ursprungligen av zinned:

Varför skulle det inte göra det? Ok om det bara hade varit Sverige som kör på andra frekvensband men större delen av Europa använder andra frekvensband för LTE än USA så skulle Apple ha struntat i detta har de gjort en dundertabbe. MEGASTOR. Det händer inte.

En iPad 3 anpassad för Europeiska LTE-standarder kommer. Inget annat är tänkbart.

Både i England, Tyskland och Frankrike har iPad 4G samma frekvenser som i USA. Jag tror inte att de gör en speciell variant för lilla Sverige.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 17:27
Ursprungligen av pmarriott:

Både i England, Tyskland och Frankrike har iPad 4G samma frekvenser som i USA. Jag tror inte att de gör en speciell variant för lilla Sverige.

Nej.

German Spectrum Auction Kicks Off - WSJ.com

Ursprungligen av disktant:

Spec på Ipad
LTE (700, 2100 MHz)

Telia säger
Telia använder två olika frekvensband för att ge stora delar av Sverige 4G-täckning; 800 MHz och 2600 MHz. De olika frekvenserna fyller olika funktioner. 2600 MHz-frekvensen används i städerna och 800 MHz-frekvensen används på landsbygden.

så det lär vara kört med den du har beställt
kommer nog en speciell platta till sverige

Kan det vara så illa att det ser mörkt ut för oss ?

Citat:

Den nya iPaden släpps den 23 mars, skriver Apple i ett e-postmeddelande till TT, och hänvisar till en artikel på alltommac.se. Artikeln handlar om att den nya Ipaden inte kommer att fungera med svenskt 4G och Apple uppger i artikeln att man inte har någon annan information än den som gavs i presentationen av den nya iPaden på onsdagen. Det verkar alltså inte som att det finns någon annan version av den nya Ipaden som kan komma att fungera i de europeiska 4G-näten

Vi i lilla Sverige blir väll snuvade på både 4G och Siri

  • Medlem
  • 2012-03-09 11:55

[Oj... det var länge sen man var här... ]

Det står ju ändå att de inte har någon annan information än den som gavs i presentationen. Jag väntar och ser innan jag drar några slutsatser. Kan de verkligen ha råd att stänga ute "så många" länder från 4G?

Ursprungligen av pmarriott:

Nu har jag hört både att en 4G från UK inte kommer att fungera med 4G i Sverige och tvärtom. Någon som vet hur det ligger till egentligen.

Vad jag har förstått så kommer man kunna komma upp i 42 mbit/sekund vilket är rejält mkt bättre än vad det har varit tidigare.

Ursprungligen av westerlu77:

Vad jag har förstått så kommer man kunna komma upp i 42 mbit/sekund vilket är rejält mkt bättre än vad det har varit tidigare.

42 mbit är den teoretiska hastigheten. Verkligheten kan vara allt mellan 5-30 mbit.

Ursprungligen av barbapappa_86:

42 mbit är den teoretiska hastigheten. Verkligheten kan vara allt mellan 5-30 mbit.

Det ska bli intressant o se vilka hastigheter folk kommer upp i efter släppet. Då vet vi väl lite mer.

Ursprungligen av westerlu77:

Det ska bli intressant o se vilka hastigheter folk kommer upp i efter släppet. Då vet vi väl lite mer.

Troligtvis samma hastigheter som de som använder nätet idag

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-10 10:21
Ursprungligen av westerlu77:

Det ska bli intressant o se vilka hastigheter folk kommer upp i efter släppet. Då vet vi väl lite mer.

42 är omöjligt i Sverige, finns inga DC-HSDPA-nät här.

Ska bli skönt att få byta ut sin iPad1, speciellt efter att Apple har gjort den mer eller mindre obrukbar sen iOS 5. Ser fram imot den nya displayen!

Ericsson som ligger bakom LTE säljer ju det kunderna vill ha. Jag jobbade tidigare inom Ericsson och känner till det där. Men ändå förvånas jag av kunderna som vill ha speciallösningar istället för standardiserade lösningar (standardiserade lösningar är alltid billigare på lång sikt). Telia och dess konkurrenter i Sverige kunde väl ha använt samma frekvenser som i England, Tyskland, Frankrike…

Deras speciallösning straffar oss konsumenter i Sverige…

Inrätta någon organisation över PTS på EU nivå som ser till att frekvenserna harmoniseras bland EU länder…

Denna iPad blir troligen min första surfplatta…

Senast redigerat 2012-03-08 16:59

Jag ska beställa en... blir min första surfplatta.

Jag är mycket nöjd med min iPad 2. Däremot skulle jag vilja pilla ut kameran ur nya iPad och motera in den i min iPod 4.

Jag kommer troligen köpa. Har sneglat länge på en iPad 2 men det känns som att de förändringar som skett på den nya är precis de jag väntat på.

Den här gången ska jag slå till! Det blir min första iPad Men frågan kvarstår om jag ska ta Wifi eller 3G modellen. Fungerar internetdelning bra från en iPhone 4 till nya iPad? Är inte så jättesugen på att betala för ett till abonnemang om jag tar 3G modellen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-08 17:33

Du behöver inget abonnemang, det finns andra lösningar.

Sedan ska du vara medveten om att det endast finns GPS-modul i 3G-modellen, inte i WIFI-modellen.

Ursprungligen av zinned:

Du behöver inget abonnemang, det finns andra lösningar.

Sedan ska du vara medveten om att det endast finns GPS-modul i 3G-modellen, inte i WIFI-modellen.

Som vadå för något? Menar du kontantkort eller någon typ av engångs betalning? :)När du menar att det inte finns något GPS-modul i Wifi modellen kommer jag inte kunna få fram min position i iPaden även fast jag internetdelar via iPhone 4?

Alltså det finns redan trådar som besvarar dina frågor. Ja, det funkar fint att dela från iPhone och ja, du kan få hyfsad positionering via triangulering eller via iPhone.

Bevaka tråden