Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud > Hantera lagring alternativet fungerar inte

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Panelen för Hantera lagring för iCloud i inställningar kommer inte fram, undrar om det är någon annan som har samma problem?

Ni hittar den här:
Inställningar > iCloud > Lagring, Säkerhetskopiering > Hantera lagring

Det är där jag ska kunna välja vad som ska lagras och kunna frigöra utrymme i iCloud, enligt Apple: iCloud: Managing your iCloud storage

Installerade iCloud kontrollen i en WIN7 maskin, eftersom jag inte kör Lion än, och kunde där komma åt och hantera iClouds lagringsinställningar.

Hade tydligen aktivera säkerhetskopiering av iPhone mot iCloud när jag uppdaterade till iOS5 med påföljd att jag fyllde mina 5GB. Nu när den ofullständiga säkerhetskopieringen är raderad så fungerar alternativet Hantera lagring i iOS5 igen.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2011-10-21 08:10

Har samma problem med att inget händer när jag klickar på Hantera lagring. Har inte använt mer än 2,6 av 5 GB. Kör fortfarande Snow Leopard.

Samma problem här. "Hantera lagring" är aktivt, dvs. texten är i svart inte i grått. När jag klickar på den snurrar det till men man kommer inte vidare.

Läste på ett utländskt forum om någon som blivit hjälpt genom att stänga av begränsningar: Allmänt - begränsningar - av Detta har dock inte hjälpt mig. Ingen som vet besked?

Någon som vet om man kan hantera lagringsutrymmet i iCloud via annan väg än genom telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-10 11:02

Jag har samma problem. Har någon hittat en lösning än?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-03-12 18:43

Jag hade samma problem.... Hade! Nu har jag återställt telefonen och gjorde så klart en säkerhetskopia först. Efter återställning var allt som vanligt och tyvärr så hängde icloud problemet med. Men så när jag skulle lägga tillbaka alla appar så hamna de i en enda rör på skrivbordet och jag gjorde en ny återställning från senaste säkerhetskopian och vips så var allt som det ska, allt! Dvs. Hantera lagring gick att klicka på och mitt icloud problem var/är löst!

Ibland ska man ha tur!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-22 00:04

Min sambo och min polares morsa har samma problem. Jag trixade lite fram och tillbaka och lyckades såhär:

• Klicka på "säkerhetskopiera nu"
• Medans det står "Beräknar..." längst ned så klickar jag snabbt på Hantera Lagring

Detta släppte för första gången in mig i den menyn.
Då passade jag på att rensa saker som dödade all plats i iCloud (läs: kamerarullen) och lät sedan telefonen göra en ny, helt fullständig säkerhetskopia. Efter det var det gröna skogar.

Hurra, fungerade!

  • Medlem
  • Åre
  • 2012-05-16 20:54
Ursprungligen av kladda:

Min sambo och min polares morsa har samma problem. Jag trixade lite fram och tillbaka och lyckades såhär:

• Klicka på "säkerhetskopiera nu"
• Medans det står "Beräknar..." längst ned så klickar jag snabbt på Hantera Lagring

Detta släppte för första gången in mig i den menyn.
Då passade jag på att rensa saker som dödade all plats i iCloud (läs: kamerarullen) och lät sedan telefonen göra en ny, helt fullständig säkerhetskopia. Efter det var det gröna skogar.

Tack, det fungerade!

Då passar jag på att tacka också!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-08-10 09:38

Tack för detta tips! Funkade utmärkt för mig också när jag hade samma problem.

Äntligen! Tack för tipset.

Ursprungligen av kladda:

Min sambo och min polares morsa har samma problem. Jag trixade lite fram och tillbaka och lyckades såhär:

• Klicka på "säkerhetskopiera nu"
• Medans det står "Beräknar..." längst ned så klickar jag snabbt på Hantera Lagring

Detta släppte för första gången in mig i den menyn.
Då passade jag på att rensa saker som dödade all plats i iCloud (läs: kamerarullen) och lät sedan telefonen göra en ny, helt fullständig säkerhetskopia. Efter det var det gröna skogar.

Jihaaa! Detta fungerade!!

Tack det fungerade här också. Men, varför är det så här?

Ursprungligen av MacMarkus:

Tack det fungerade här också. Men, varför är det så här?

Bugg.

Jaja, nu kommer jag in som man skal. Verkar som att man bara behöver göra det en gång.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2015-04-08 13:59

tre år och många uppdateringar senare: funkade!!! Tack!!!

Ursprungligen av kladda:

Min sambo och min polares morsa har samma problem. Jag trixade lite fram och tillbaka och lyckades såhär:

• Klicka på "säkerhetskopiera nu"
• Medans det står "Beräknar..." längst ned så klickar jag snabbt på Hantera Lagring

Detta släppte för första gången in mig i den menyn.
Då passade jag på att rensa saker som dödade all plats i iCloud (läs: kamerarullen) och lät sedan telefonen göra en ny, helt fullständig säkerhetskopia. Efter det var det gröna skogar.

1
Bevaka tråden