Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Photoshop presets etc mellan datorer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-14 21:26

Hej, har ett litet problem som någon av er kanske har lösningen på.

Jag jobbar som Ui designer och skapar otroligt många actions, gradients, styles osv osv när jag jobbar. Jag kanske skapar 10 av varje, i veckan, under starten på ett projekt. Ibland händer det att jag jobbar hemifrån eller på min air. Då skulle det vara otroligt smidigt om mitt photoshop/illustrator såg likadant ut på mina egna datorer som på min jobbdator. Automatiskt.

Min första tanke var då att använda FolderWatch och Dropbox. Synka hela photoshop presets mappen till en mapp i min droppbox och sedan synka "ut" den till alla andra datorer på samma sätt. Men FolderWatch fungerar bara åt ett håll. Så kan bara synka från min jobbdator till mina andra datorer. Vill kunna gå båda vägarna.

Mina privata datorer <----> Dropbox mapp <----> Jobbdatorn

Är det någon som har kolla på något bra synkningsprogram som synkar åt båda hållen? Enda
krav på programmet är att det att körs i menubaren och inte ligger i dockan.

Eller kanske har någon annan lösning på problemet?

Hoppas att någon har en lösning då detta problem börjar bli otroligt irriterande.
Hoppas att ni förstår vad jag menar också haha. O:-)

Mvh

Senast redigerat 2012-03-14 21:39
  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-03-14 22:52

Jag hade samma önskemål som du, och löste det genom att flytta mappen "Presets" till min Dropbox. Jag har en till mapp med samma namn där den normalt ligger (Application Support), och i denna har jag helt enkelt alias till alla presets-mappar som finns i Dropboxen.